وبلاگ برتینا

کاربرد شبکه های اجتماعی
مرداد ۸, ۱۳۹۶
9 دسته بندی بزرگ بازاریابی آنلاین
شهریور ۶, ۱۳۹۶

3 نکته ی مهم در موفقیت استارتاپ ها

استارتاپ ها

3 نکته ی مهم در موفقیت استار آپ ها

startup

استارتاپ چیست؟

استارتاپ یک سازمان یا یک شرکت نوپاست که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است که منظور از تکرار پذریری این است که بتوان بارها و بارها آن کار را تکرار کرد و به ازای هر تکرار، درآمد را افزایش داد.  اگرچه تعریف یک استارتاپ الزاما با تکنولوژی همراه نیست اما اکثر کسب و کارهای نوپا مبتنی بر تکنولوژی های نوین هستند و یا حداقل از تکنولوژی های نوین در جهت منافع خود بهره می برند.

طبق گزارشات منتشر شده توسط اداره ی کار، بیش از پنجاه درصد تجارت های کوچیک در همان چهار سال ابتدایی ورشکست می شوند . در حالی که این آمار وحشتناک به نظر می رسد اما نرخ شکست در راه اندازی مجدد این تجارت ها حتی ترسناک تر است.

بیش از نود درصد دلیل شکست این استارت آپ ها (Startup) عدم توانایی تیم برای دستیابی به هدف نهایی ،حمایت کامل از رشد مجموعه ،عدم تامین نیاز های بازار ، فقدان بودجه و تخصیص منابع ضعیف  میتواند باشد.

بیشتر این استارت آپ ها و تجارت های کوچک به دلیل نا آگاهی از نحوه ی بازاریابی اینترنتی با شکست روبه رو شده اند.

 

سرجی گریبنیاک (Sergey Grybniak) یک کار آفرین متخصص و مدیر عامل شرکت دیجیتال مارکتینگ Clever Solution Inc.

می باشد

در این مقاله به تجربیات ایشان در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ می پردازیم:

 

  1. برند خود را به درستی نمایش دهید.

3 نکته ی مهم در موفقیت استارتاپ ها

یک استارت آپ موفق معمولا برنامه ریزی شده تا ورودی های جدید را جذب کند و درنتیجه مشتریان را افزایش دهد .

مطلب مرتبط  به روز رسانی الگوریتم های گوگل

اشتباه فاجعه آمیز  صاحبان این استارت آپ ها این است که تا زمان سود دهی، تجارت خود بر روی روابط عمومی و کمپین های تبلیغات رسانه ای سرمایه گذاری نمی کنند.

چاپ چند مقاله در رسانه های معتبر نه تنها استارت آپ شما را به نمایش گذاشته و کابران هدف (کاربرانی که به محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما علاقه دارند ) را به سمت وب سایت شما می آورد بلکه ورودی های جدید را به سمت تجارت شما آورده ، چرخه ی خرید شما را کوتاه کرده و اعتبار و اعتماد را برای برند شما ایجاد میکند.

شرکت در تعدادی از کنفرانس ها و رویداد های مرتبط نیز یک روش مناسب برای بازاریابی حضوری است که سبب ایجاد چشم انداز صحیح برای افراد تاثیر گذار  می شود که در نتیجه سبب تایید محصولات شما توسط این افراد خواهد شد .

اما در این میان از تبلیغات هدفمند مانند تبلیغات در گوگل یا فیسبوک و بینگ غفلت نکنید، این امر کمک می کند تا در بازه ی کوتاه مدت تری پروژه ی بازاریابی خود را استارت زده و با پیگیری کمپین های تبلیغاتی خود بازار و مشتریان هدف را شناسایی نموده تا برنامه ریزی دقیق تری نسبت به قبل داشته باشید.

 

 2.استارتاپ به معنای عدم استفاده از تجربیات دیگران نیست.

موفقیت استارتاپ ها

 

اگرچه یک استارتاپ بدون خلاقیت، معنا و مفهومی ندارد و در واقع جان مایه ی اصلی یک استارتاپ، خلاقیت و نوآوری های موجود در آن است اما این بدین معنی نیست که از تجربیات دیگران هیچ بهره ای نبریم. برای مثال به جهت تبلیغات و انتخاب استراتژی کمپین های تبلیغاتی خود میتوانید از تجربیات دیگران استفاده نمایید زیرا اشتباه در این زمینه هزینه های بالا و گاه جبران ناپذیر را به بار خواهد آورد.

مطلب مرتبط  7 اصل برای ایجاد تبلیغات بنری گوگل

مراقب استفاده از شرکت های که تخصص خاصی ندارند باشید!

3. از تکنولوژی های جدید استفاده کنید.

استارتاپ ها

اگرچه استارت آپ در تعریف کاربردی خود به معنای معرفی یک تجارت با تکنولوژی جدید است اما بسیاری از بنیانگذارن، این امر حیاتی را فراموش کرده و از هیچ نوع تکنولوژی جدیدی برای معرفی تجارت خود استفاده نمی کنند . شما باید در ابتدا تکنولوژی های جدید را شناسایی کرده و در نهایت راهی برای افزودن آن ها به تجارت خود پیدا کنید. به طور مثال ارز های دیجیتال را در نظر بگیرید ، مهم نیست که کسب و کار شما چیست ، شما میتوانید حتی در لیزینگ خودرو این امکان را ایجاد کرده تا کاربران شما با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت را انجام دهند در این صورت می توانید این امر را با عنوان تکنولوژی جدید در کنار تجارت خود به اطلاع عموم برسانید.

در مورد فناوری های جدید دیگر همانند هوش مصنوعی ،گفتار مصنوعی و … اطلاعات کسب کرده و آن ها را وارد کسب کار خود کنید.

استارت آپ ها یک شبه برای شما موفقیت و سرمایه نمی آورند برای این کار باید  آستین های خود را بالا زده و شروع به کار کنید به غیر از ایده ها ، تحقیقات بازار، طراحی ، توسعه ، راه اندازی و … باید از استثنایی بودن استارت آپ  و سناریوی منحصر به فرد  آن اطمینان حاصل کنید. همچنین برقراری تعادل بین سئو ، تبلیغات کلیکی و رسانه های اجتماعی امری بسیار مهم است که در موفقیت و یا حتی عدم موفقیت استارت آپ شما تاثیرگذار می باشد

مطلب مرتبط  بررسی 11 اشتباه مرسوم میان کاربران وردپرس در استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

برای موفقیت شما باید استارت آپ خود را از رقبای خود مجزا کنید ، یاد بگیرید چه چیزی را در کجا ، چه زمانی و برای چه شخصی بیان کنید. اگر ایده شما آن است که استارت آپ را ایجاد کرده تا افراد خود به سمت تجارت شما بیایند باید بگویم این ایده نه برای شما و نه برای هیچ فرد دیگری کار ساز نخواهد بود.  برای موفقیت، افراد را از طریق کانال های اجتماعی و آگاهی بخشی به مصرف کنندگان  و استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی به سمت خود جذب کنید.

 

 

The following two tabs change content below.

شبنم قریشی