وبلاگ برتینا

شبکه های اجتماعی
10 قانون بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی
مهر ۲۶, ۱۳۹۶
digitalads
تبلیغات بنری گوگل ادوردز بهترین متد برند سازی
آبان ۶, ۱۳۹۶

5 نکته ی کلیدی در انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

5 نکته ی کلیدی در انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

ماری  یک فروشگاه آنلاین کفش را اداره میکند که انواع مختلفی از کفش ها را به فروش میرساند . او یک کمپین  ادوردز در زمانی که وب سایت جدید خود را راه اندازی کرد ایجاد کرد .این کمپین افراد را به سمت وب سایت او می آورد اما فروش او به میزانی که انتظار داشت  افزایش نیافته بود . بیاید ببینیم ماری چطور یاد گرفت از کلیدواژه های مناسب برای جذب مشتری های واقعی استفاده کند. کلید واژه ها کلمات و یا عباراتی هستند که با سرچ مشتری ها همخوانی دارند . در ابتدا زمانی که ماری فروشگاهش را باز کرد میخواست اطلاع رسانی انجام دهد که تا جای که امکان داشت مشتری ها را به وب سایت خود بیاورد بنابراین از یک سری کلیدواژه های عام همانند “کفش” و “کتانی” استفاده کرد . این کار جواب داد و تبلیغاتش تعداد زیادی  کلیک خورد اما او کفش های زیادی نمی فروخت. ماری چگونه توانست افراد هدف خود را به وب سایت هدایت کرده و آن کلیک ها را تبدیل به مشتری کند .

نکته1 : همانند یک مشتری فکر کنید.

در ابتدا ماری تلاش کرد تصور کند که مشتری های او چه کلماتی را سرچ میکنند و همه ی دسته بندی کفش های را که میفروشد را نوشت . سپس او به کلمات جستجوی خاصی برای هر دسته فکر کرد . انجام این کار سبب می شد که به آسانی با کلید واژه های مناسب مشتری های را که به دنبال کفشی هستند که او میفروشد جذب کند.

نکته2.گروه بندی کردن
بر اساس موضوع ماری یاد گرفت که تبلیغاتش را بر اساس موضوع گروه بندی کند.او موضوع های متفاوتی را برای کفش های مختلفی که میفروشد ایجاد کردبه طور مثال او یک کمپین تبلیغی برای موضوع گسترده ی “بوت زنانه” ایجاد کرد سپس  گروه ها و کلیدواژه هایی برای “بوت های بارانی “، ” بوت های فشن ” و ” بوت های ساق کوتاه ” ایجاد کرد . از این طریق به مشتری های هدفش دست یافت و اکانتش را سازماندهی کرد.
نکته 3: خاص باش.
 ماری تصمصیم داره فروش کفش های بسکتبال مردانه اش را اعلام کند ، اگر او از کلیدواژه های عام همانند “بسکتبال” استفاده کند ، میتواند تبلیغاتش با سرچ های نا مرتبط افرادی که به دنبال امتیازات بسکتبال و یا حتی ویدیو بسکتبال هستند نمایش در بیاید .برای اعلام فروش خود او کلیدواژه های “تخفیف کفش های بسکتبال مردانه ” و ” فروش کفش های بسکتبال مردانه ” را به تبلیغات خود اضافه کرد ، او حتی قیمت فروش خود را در متون تبلیغ ذکر کرد . در زمانی که از کلیدواژه های خاص استفاده میکند هرچه این تعداد بیشتر باشد بهتر است . تبلیغ کنندگان موفق 5 تا 20 کلیدواژه برای هر گروه تبلیغی خود انتخاب میکنند.
نکته 4: از کلیدواژه های Negative  استفاده کنید.
کلیدواژه های Negative  سبب میشوند تبلیغ شما برای  افراد نادرست به نمایش در نیاید . ماری کفش های بچگانه نمی فروشد بنابراین کلمات کودکان و بچه را به لیست کلیدواژه های Negative  خود اضافه کرد .از این طریق ماری مطمئن میشود  که بابت اجناسی که نمی فروشد هزینه ای بابت کلیک آن ها پرداخت نمیکند .
نکته 5: از کیورد پلنر (ابزاری برای انتخاب کلیدواژه ) استفاده کنید.
برای ساخت کمپین جدید و یا بهبود کمپین قدیمی خود به کیورد پلنر همانند یک کارگاه نگاه کنید . ماری برای ایده گرفتن در ایجاد کلیدواژه های موثر از کیورد پلنر استفاده کرد .کیورد پلنر همچنین او را کمک کرد تا تعداد کلیک های را که بر روی  کلیدواژه های جدیدش خواهد داشت  را تخمین بزند .به محض این که ماری کلیدواژه هایش را اضافه کرد  میتواند وضعیت نمایش آن ها را در سربرگ کلیدواژه ها  چک کند . از این طریق او میتواند هزینه ی کلیدواژه ها (هزینه کلیک ها)ی را که نمایش بهتری دارند را افزایش دهد تا جایگاه نمایش تبلیغش را بهبود داده و تبلیغاتش را مشتری های بیشتری ببینند.با انجام این نکات ماری توانست فروش  خود را به وسیله ی نمایش تبلیغ به مشتری های صحیح که بر روی تبلیغ او کلیک کرده و از سایت او کفش خریدند ، افزایش دهندبرای آگاهی از ایده های بیشتر برای انتخاب کلیدواژه های صحیح و افزایش موفقیت ادوردز ، مرکز راهنمایی ادوردز را مشاهده کنید