Google AdWords به دو شبکه ی جستجو و شبکه ی نمایش تقسیم شده است. در تبلیغات مدل اول، آدرس وبسایت به همراه متن تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد اما در شبکه بنری(Display)، کسب و کارها در یک شبکه عظیم از سایت های مختلف از طریق سرویس ادسنس قرار می گیرند. این تبلیغات در بیش از دو میلیون سایت مختلف امکان نمایش دارند که به گفته گوگل، بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را در برمیگیرند!
در یک تبلیغات بصری 3 موضوع میزان موفقیت را مشخص می نماید، جذابیت بصری تبلیغ به جهت جلب توجه و جذب مخاطبان، محل قرارگیری تبلیغ به جهت در معرض دید قرار گرفتن حداکثری، مرتبط بودن موضوع تبلیغ با علایق و نیازهای مختلف کاربران! حال ببینیم تبلیغات بنری تا چه حد این اهداف را برای تبلیغ کنندگان تامین می نماید:
تبلیغات بنری توسط گوگل در بیش از دو میلیون سایت و 650 هزار اپلیکیشن با موضوعات مختلف از سایت های بزرگ و مطرح جهانی گرفته تا سایت های کوچک محلی که 90 درصد کاربران اینترنت را تحت پوشش قرار می دهند به کاربران مرتبط با موضوع مورد نظر شما نمایش می دهد. تبلیغات بنری هنگامی که کاربران در حال تماشای ویدیو آنلاین هستند، در حال چک کردن حساب کاربری جیمیل خود هستند، و یا در حال استفاده از یک اپلیکیشن موبایل هستند به آنها نمایش داده خواهد شد.
بازاریابی پویا به شما این امکان را می دهد که به کسانی که از وبسایت شما قبلا بازید کرده اند، آگهی های خود را که حاوی محصولات و خدماتی هستند که در سایت شما مشاهده کرده اند، نشان دهد.در تبلیغات بنری شما می توانید از امکان بازاریابی مجدد استفاده نمایید. آیا می دانید بیش از 90 درصد کاربران در بازدید اول خود از یک سایت خریدی انجام نمی دهند؟ بله در بازاریابی مدرن هم پیگیری بازاریابی یا همان بازاریابی مجدد یکی از بخش های اصلی یک کمپین تبلیغاتی به حساب می آید. استفاده از این قابلیت در تبلیغات بنری امکان پذیر است.
امروزه کاربران با انبوهی از اطلاعات مختلف از طرف رسانه های اجتماعی روبرو هستند، در این میان کاربران 80 درصد نسبت به تبلیغات تصویری واکنش بیشتری نشان می دهند تا تبلیغات متنی، شما می توانید بنری جذاب با رنگ و طرح مورد نظرتان را به کاربران نمایش دهید و بدین شکل بازخورد بهتری را دریافت نمایید.
در مورد این موضوع بیشتر فکر کنید، 90 درصد اطلاعات انتقال یافته به مغز بصری می باشد و 40 درصد مردم از اطلاعات بصری بهتر از متن ساده پاسخ می دهند که این امر مطمئنن منجر به نمایش، ترافیک و فروش بیشتر خواهد شد.
بر اسال گزارش کمپین ها، می توانید جهت گیری و استراژی تبلیغات و هزینه های خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید، شما با مقایسه تبلیغات خود در سایت های مختلف می توانید بهترین سایت ها را برای رسیدن به حداکثر راندمان و کمترین هزینه ها انتخاب نموده و سایت ها و اپلیکیشن هایی که بازخورد کمتری داشته اید یا باعث شده اند هزینه های شما بالا برود را از اهداف تبلیغاتی خود خارج نمایید.
در تبلیغات بنری شما محدود به یک بنر نیستید، شما می توانید با تعریف چندین بنر و فعال سازی تبلیغات داینامیک ، بنرهای مختلفی را مرتبط با علاقه مندی کاربرانتان به آنها نمایش دهید و آنها را به صفحه ی لندینگ پیج مورد نظر هدایت نمایید.
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تبلیغات گران قیمتی مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات بیلبوردی بیشتر از آنکه به فروش محصول یا خدمات آن شرکت منجر گردد به برند سازی آن شرکت و یا سازمان کمک می کنند؟ تبلیغات بنری نیز این قابلیت را در خود جای داده است. ممکن است در خیلی از موارد کاربران بر روی بنر شما کلیک نکنند اما مطمئنن دیده شدن تبلیغات شما در سایت های مختلف به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و کمک شایانی به برند سازی شما خواهد کرد.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!