وبلاگ برتینا

مدیریت کمپین ها
5 دلیل مهم برای برون سپاری مدیریت تبلیغات در گوگل
آبان ۱۵, ۱۳۹۶
کال اکستنشن
افزونه تماس یا Call Extensions در گوگل ادوردز چیست؟
آبان ۲۳, ۱۳۹۶

7 اصل برای داشتن صفحه فرود و سایت مؤثر در گوگل ادوردز

landing page quality

صفحه فرود (Landing Pages) یکی از معیارهای تأثیرگذار در دریافت بازخورد مناسب از تبلیغات گوگل ادوردز است. کیفیت این صفحه سبب خواهد شد کاربری که بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است پس از چند ثانیه از سایت شما خارج نشود و در نهایت به مشتری شما تبدیل شود.

در این مقاله سعی داریم اصولی را بیان کنیم که با رعایت آنها می توانید از تبلیغات گوگل ادوردز خود بهره بهتری را ببرید. هر کدام از این 7 اصل به تنهایی بر روی افزایش کیفیت سایت و افزایش فروش شما تأثیرگذار نیستند ، بلکه همه این موارد با هم مرتبط بوده و در نهابت با رعایت کلی همه ی آن ها میتوانید مطمئن شوید که احتمال خروج کاربر بدون خرید از سایت و یا استفاده از سرویس های شما کاهش خواهد یافت. کیفیت ، محتوا و ظاهر سایت به نوعی بیانگر کیفیت کار و میزان تخصص شما در حوزه کاری خود است.

1 – صفحه فرود شما باید یک هدف مشخص داشته باشد

صفحه هدف

قبل از انتخاب لندینگ پیج برای تبلیغ ، استراتژی و هدف خود از تبلیغ در گوگل را مجددأ بررسی کنید. هدف شما از تبلیغ در گوگل چیست؟ آیا بدنبال معرفی محصول یا محصولات خود هستید؟ آیا تمایل دارید کاربران با شما تماس بگیرند؟ آیا هدف شما تکمیل فرم ثبت نام توسط مشتری می باشد؟ و…

هر کدام از این استراتژی ها را که در پیش گرفته اید ، باید به این نکته توجه کنید که صفحه فرود انتخابی شما می بایست در برگیرنده محتوای کافی در رابطه با استراتژی انتخابی شما باشد.

به عنوان مثال در صورتیکه تمایل دارید کاربران پس از مشاهده سایت با شما تماس بگیرند حتمأ لازم است که از عبارات call to actions (مانند : همین امروز با ما تماس بگیرید و از 20 درصد تخفیف بهره مند شوید و…) استفاده کنید. در صورتیکه هدف شما از تبلیغات گوگل ادوردز فروش محصول است ، صفحه فرود شما میبایست شامل جزئیات جذاب و کاملی از محصول و همچنین لینک خرید باشد تا کاربر برای خرید دچار سردرگمی نشود.

2 – صفحه فرود باید شامل وعده های موجود در متن تبلیغ باشد

offers-in-landing-page

در صورتیکه در متن تبلیغ خود مواردی را ذکر کرده اید که کاربر با مشاهده آن ها به کلیک بر روی تبلیغ ترغیب شده است ، بنابراین باید این موارد و وعده ها صادقانه بوده و همچنین آنها را در صفحه فرود خود نیز ذکر کرده باشید. به عنوان مثال برای یک مؤسسه آموزشی که دوره آموزش network+ را به صورت رایگان برگزار می کند و در متن تبلیغ نیز آن را قید کرده است ، محتوای صفحه فرود این تبلیغ می بایست به این نکات اشاره کند :”توضیحاتی درباره دوره آموزشی” ، “چه افرادی به این دوره نیاز دارند” ، “سرفصلها و مدت زمان دوره” و در نهایت نیز باید به وعده رایگان بودن دوره پایبند باشد و آن را در محتوای این صفحه قید کند. عدم رعایت این موارد و عمل نکردن به وعده موجود در متن تبلیغ ، سبب ایجاد نارضایتی برای کاربر و شکست خوردن در مبحث برندسازی می شود. در واقع در این حالت این مؤسسه به عنوان یک آموزشگاه کلاهبردار در ذهن کاربر ثبت خواهد شد.

3- صفحه فرود باید تمرکز کاربر را حفظ کند

ایجاد تمرکز در صفحه فرود

محتوای صفحه فرود باید به نحوی باشد که کاربر را بر روی موضوع و دلیلی که بخاطر آن بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است متمرکز کند. از قرار دادن مطالبی که با موضوع تبلیغ شما مرتبط نیست و همچنین مطالبی که سبب گمراه شدن و از بین بردن تمرکز کاربر و ایجاد حواس پرتی می شود خودداری نمایید و محتوای صفحه فرود را ساده و متمرکز در نظر بگیرید. به عنوان مثال در صورتیکه وبسایت شما در زمینه خدمات باربری و اتوبار فعالیت می کند در صفحه فرود خود لینک ها و مطالبی مربوط به دنیای خودرو و ماشین و تصاویر کامیونهای روز دنیا را قرار ندهید زیرا این مورد تمرکز کاربر را از بین می برد.

4 – فرم های موجود در صفحه فرود باید مختصر و مفید باشد

فرم ثبت نام در سایت

برخی از کسب و کارها برای ارائه مشاوره به کاربران خود فرم هایی را در صفحه فرود قرار می دهند که کاربر با تکمیل آنها درخواست دریافت مشاوره خود را ثبت میکند. این فرم ها باید کوتاه ، مختصر و مفید باشند و تنها مواردی را شامل شوند که مرتبط با مشاوره هایی باشد که شما ارائه میدهید. به عنوان مثال در مورد وبسایتی که در زمینه خدمات مشاوره پزشکی فعالیت دارد، از قراردادن فیلدهای مربوط به اطلاعات شخصی کاربر مانند آدرس ، شغل و… خودداری نمایید زیرا تکمیل این موارد موجب نارضایتی و عدم اعتماد کاربر می شود. در این مورد تنها کافیست فیلدهای نام ، شماره تماس و مشکل پزشکی کاربر را قرار دهید.

5 – صفحه فرود باید اعتماد کاربر را جذب کند

ایجاد اعتماد برای کاربران

بازدیدکنندگان باید احساس کنند که تمامی موارد ذکر شده در سایت واقعیت دارد و به بیان دیگر ، با جلب اعتماد کاربر 99 درصد مسیر موفقیت را طی کرده اید. عدم اعتماد کاربر سبب می شود هزینه تبلیغات شما هدر رفته و در پیشبرد اهداف و پیشرفت کسب و کار خود موفق نباشید. به هیچ عنوان مطالبی که با واقعیت در تضاد است را در سایت قرار ندهید ، به وعده های خود عمل کنید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد. تنها به دنبال جذب مشتری ، آن هم به هر نحوی ، نباشید. در صورتیکه محصول خود را با فریبکاری به کاربر بفروشید ، در واقع شما پس از مدتی با شکست مواجه خواهید شد. زیرا شناخته شدن یک برند به عنوان برند کلاهبردار در بین مخاطبین ، پایانی جز شکست نخواهد داشت.

6 – صفحه فرود باید برای کاربران موبایل جذاب و مناسب باشد

ریسپانسیو بودن قالب سایت

استفاده کردن از یک قالب ریسپانسیو و به اصطلاح mobile-friendly راه حل کافی برای جذب کاربران استفاده کننده از گوشی های هوشمند نیست. با توجه آمارهای گوگل و همچنین با توجه به گستردگی گوشی های هوشمند، درصد بالایی از سرچ های روزانه از طریق این دیوایس ها انجام می شود و بنابراین ممکن است بسیاری از مشتری ها از این طریق وارد سایت شما شوند. صفحه فرود شما علاوه بر mobile-friendly بودن ، می بایست دارای ظاهری جذاب و همچنین ساده برای کاربران باشد و همچنین مسیریابی سایت از طریق گوشی های هوشمند باید ساده و سریع انجام شود.

7 – صفحه فرود باید به نیازها و درخواست های بازدید کننده پاسخ دهد

محتوای صفحه فرود

محتوای صفحه فرود در مورد دید شما نسبت به کسب و کارتان نیست. در واقع محتوای آن باید به صورتی باشد که کاربر به آن نیاز دارد. علت جستجوی کلیدواژه شما توسط کاربر و مشاهده سایت چیست؟ محتوای صفحه فرود خود را با توجه به پاسخ این سوال انتخاب نمایید. در واقع برای قرار دادن محتوا و سایر موارد در صفحه فرود ، خود را بجای کاربر قرار داده و به این نکته توجه کنید که نیاز و درخواست کاربر برای مشاهده سایت شما چه بوده است.

در نهایت پیشنهاد می شود موارد زیر را از صفحه فرود خود حذف نمایید:

– Navigation bars یا نوار هدایتی

– Side bars یا نوار کناری

– Footer bars یا نوار انتهایی

– Sliders یا نمایش دهنده اسلاید

– Excessive pop-ups یا پاپ آپ مزاحم و اضافی

– پخش خودکار موزیک

– پخش خودکار ویدئو

– غلطهای املایی

– استفاده از رنگ های نامناسب

The following two tabs change content below.