وبلاگ برتینا

علل عدم نمایش تبلیغ ؟
خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!
تیر ۱۴, ۱۳۹۶

8 دلیل استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز

حتما بارها و بارها در نتایج جست و جوی خود با نتایجی در گوگل مواجه شده اید که با یک عبارت ad متمایز از دیگر نتایج نمایش داده می شوند، امروزه تقریبآ صاحبان کسب و کار در هر حوزه ای از این سیستم تبلیغاتی بهره می برند، در این مقاله به بررسی 8 دلیل استفاده از تبلیغات ادوردز و برتری های آن نسبت به دیگر سیستم های تبلیغاتی می پردازیم.

1- قابل سنجش: یکی از مهترین چالش های بازاریابی یافتن اطلاعات لازم جهت بررسی و سنجش است تا میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را مورد بررسی قرار دهد، در تبلیغات ادوردز شما اطلاعات بسیار دقیق و قابل سنجشی را بدست خواهید آورد تا از میزان کارائی و موفقیت کمپین و حتی تک تک کلمات تبلیغاتی خود آگاه شوید.

2- مشاوره مناسب: گوگل بهتر از هر مشاور و سیستم راهنمایی، شما را در مسیر بازاریابی کمک خواهد کرد، تصور کنید می توانستید بفهمید در ذهن مشتریانتان چه می گذرد! مطمئنن دانستن مشکلات و علایق و دغدغه های مشتریان در حوزه ی فعالیتتان تا حد بسیار زیادی به اصلاح و گسترش کسب و کار شما کمک خواهد کرد، سیستم تبلیغاتی گوگل این اطلاعات را در حوزه ی فعالیتتان به رایگان در اختیارتان خواهد گذاشت!

3- هدفمند: تقریبآ همه ی سیستم های تبلیغاتی به صورت عمومی و البته محدودی مورد نمایش قرار می گیرند، مثلآ یه بنر بزرگ خیابانی، تبلیغات در یک مجله، یا حتی تبلیغات تلویزیونی! اینکه چه کسانی تبلیغ شما را می ببینند قابل کنترل نیست اما در تبلیغات گوگل شما به راحتی می توانید تعیین کنید تبلیغاتتان در چه روزها و چه ساعاتی و دقیقآ به چه افرادی نمایش داده شود، شما حتی می توانید، جنسیت، سن و زمینه ی کاری افرادی که تبلیغات شما برای آنها نمایش پیدا می کند را نیز تعیین کنید!

4- سریع و هوشمند: تبلیغات ادوردز سریعتر و هوشمند تر از از سئو عمل میکند، سئو با همه ی مزایایی که به همراه دارد نیاز به زمان زیاد و تولید محتوای مداوم دارد و به طور دقیق نیز قابل کنترل نیست، برای مثال اگر کلمه ی کلیدی یک سایت فروش گوشی باشد و از طریق سئو نیز به جایگاه مناسبی برای این کلمه دست پیدا کرده باشد اما با سرچ فروش گوشی هوشمند یا فروش گوشی ارزان قیمت یا فروش گوشی اپل، سایت مورد نظر احتمالا در جایگاه مورد نظر در نتایج جست و جو وجود نخواهد داشت اما از طریق ادوردز شما می توانید با هر تعداد کلمه ی کلیدی مورد نظرتان بدون محدودیت در جایگاه اول قرار بگیرید.

5- شراکت با گوگل: در سیستم تبلیغاتی گوگل این امکان وجود دارد که تنها به ازای خرید مشتری از وبسایتتان به گوگل هزینه پرداخت نمایید، این امکان برای اکشن های دیگر کاربر از جمله، تماس تلفنی، ثبت نام و یا حتی دانلود نیز قابل تعریف است.
6- تبلیغات با فرمت های مختلف: در سیستم تبلیغاتی گوگل امکان تبلیغ با فرمت های مختلف امکان پذیر است، ویدئو (در یوتیوب) ، بنر (در 2000 سایت پر بازدید دنیا)، اپلیکیشن (در اپل استور و گوگل پلی)

7- تعیین هزینه ی تبلیغات: شاید این تنها سیستم تبلیغاتی است که شما خود هزینه ی تبلیغات را تعیین می کنید، تعیین هزینه ی نمایش با کلیک بر روی تک تک کلمات و تعیین بودجه ی روزانه بر عهده ی خود شما خواهد بود.

8- بازاریابی مجدد: بخشی از افرادی که وارد سایت شما می شوند از محصولات و خدمات شما بازدید می نمایند اما به دلایل مختلف خریدی انجام نمی دهند اما گوگل می تواند طی 30 روز رفتار این کاربران را از طریق کوکی مورد بررسی قرار داده و تبلیغات را به صورت هوشمندانه به آنها نمایش دهد تا نهایتا منجر به خرید این کاربران گردد. البته مدل Retargeting بیشتر برای فروشگاه های آنلاین مناسب است.

 

این موارد تنها بخشی از مزایای سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز بود، اگر همچنان نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز دارید می توانید با دپارتمان گوگل شرکت برتینا به صورت شبانه روزی تماس بگیرید.