وبلاگ برتینا

بازاریابی شبکه های اجتماعی
تیر ۲۸, ۱۳۹۶
کاربرد شبکه های اجتماعی
مرداد ۸, ۱۳۹۶

8 گام کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام بستر مناسبی برای تعامل افراد با برند و افزایش آگاهی آن ها نسبت به محصولات و خدمات شما می باشد.
شما می توانید محصولات و خدمات خود را حتی در مدتی کوتاه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و افراد را از محصولات و خدمات خود آگاه کنید. امروزه این شیوه از جذب مشتری به عنوان استراتژی بازاریابی شناخته شده و دارای محبوبیت زیادی می باشد. با استفاده از امکانات منحصر به فرد اینستاگرام همچون استوری ها و ویدئو ها شما میتوانید کاربران زیادی را جذب کنید.

برای اطمینان از موفقیت این کمپین در این مقاله به تحلیل 8 گام کلیدی پرداختیم:

1. اهداف خود را شناسایی کنید:


در ابتدای امر آگاهی از اهداف تبلیغات اینستاگرامی یک برند بسیار مهم است . این اهداف میتواند تعامل با کاربران ،معرفی محصولات و یا خدمات جدید و یا حتی آگاهی بخشی نام تجاری شما باشد.
چنانچه تمرکز و هدف شما تعامل با کاربران است افزایش لایک ها و نطرات بیان شده توسط کاربران نتیجه ی این هدف گذاری خواهد بود.
اگر تمرکز شما بر روی معرفی محصولات و یا خدمات جدید می باشد در این صورت این هدف سبب افزایش ترافیک سایت می باشد.
چنانچه تمایل به آگاهی بخشی در ارتباط با برند و نام تجاری خود دارید افزایش فالوور و تگ ها به این هدف کمک شایانی می کند.
مهمترین مسئله در این نوع تبلیغات آگاهی شما از هدف تبلیغات اینستاگرامی است.

2. انتخاب صحیح میزبان
پس از آگاهی از هدف و معیار تبلیغات اینستاگرام قدم بعدی تشخیص میزبان تبلیغات شما می باشد ، فردی که تبلیغات شما را در صفحه ی اینستاگرام خود معرفی میکند میزبان تبلیغات شماست ، میزبان شما میتواند عکاس، وبلاگ نویس و یا هر متخصص صنعتی که فعالیت آن مرتبط با برند و نام تجاری شماست باشد .
برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تبلیغات اینستاگرام، میزبان شما باید دارای فالوورهای آنلاین بسیاری باشد تا امکان دسترسی به کاربران را به حداکثر برساند.
برای برندها آگاهی از کاربران هدف خود امری حیاتی است.
ارائه تبلیغات در صفحه های اجتماعی پربازدید که دارای فالوور های بسیاری است میتواند اهرم موثری برای تبلیغات اینستاگرام شما باشد.
3. شناسایی بهترین حالت تبلیغات
پس از انتخاب میزبان صحیح تبلیغات ،قدم بعدی شناسایی بهترین روش برای ارائه تبلیغات است.
با توجه به ویژگی های منحصر به فرد اینستاگرام ، ارائه تبلیغات در صفحه ی میزبان به صورت پست ، استوری و یا حتی در لایو میتواند امری حیاتی باشد ، شما میتوانید برند خود را در یک یا دو و یا در هر سه حالت ذکر شده استفاده کنید. با ارائه تبلیغات در استوری و یا لایو دیگر حتی نیازی به ارائه تبلیغات در صفحه ی میزبان شما نمی باشد، با توجه به اینکه قسمت استوری اینستاگرام بخش بسیار پربازدیدی است.

مطلب مرتبط  به روز رسانی الگوریتم های گوگل

4. انتخاب بازه ی زمانی تبلیغات
ارائه تبلیغات شما توسط میزبان در حالت های مختلف دارای بازه ی زمانی مشخصی خواهد بود.
معرفی برند شما در اینستاگرام در پست ها میتواند چند هفته ، در استوری یک روز و در لایو میتواند چند ساعت باشد.
انتخاب بازه ی زمانی صحیح میتواند به تعامل بیشتر با کاربران هدف شما کمک کند و بازده ی حداکثری را برای شما به ارمغان آورد.
5. استفاده از هشتگ

کاربرد هشتگ ها در اینستاگرام

hashtag instagram

برای برند و نام تجاری خود یک هشتگ منحصر به فرد انتخاب کنید ، استفاده از هشتگ توسط میزبان شما به برقراری ارتباط با کاربران کمک میکند.
در این صورت با استفاده ی کاربران از محصولات و خدمات شما و درنتیجه استفاده از هشتگ مشخص شده شما را در مانیتور کردن اطلاعات و موفقیت کمپین تبلیغاتی خود یاری ی می رساند.
6. مدت زمان ارائه تبلیغات در صفحه ی میزبان
بهترین حالت برای جذب کاربران و ترقی و بهبود در موفقیت کمپین به رشد و تبلیغات شما در مدت زمان آن است.
ارائه تبلیغات با هر حالت مد نظر بهتر است حداقل در دو هفته صورت گیرد، در این صورت کاربران نسبت به برند و محصولات شما مشتاق و کنجکاو شده و در نتیجه کمپین تبلیغاتی شما موفقیت بیشتری خواهد داشت.
7. ارائه تبلیغات در صفحه های دیگر اجتماعی
برای آگاهی بخشی برند خود بهترین قدم می تواند ارائه تبلیغات در صفحه های اجتماعی به صورت وسیع همچون فیس بوک ، توییتر و … نیز باشد.
در این حالت نیز می توانید با کاربرانی که حتی دارای صفحه ی اینستاگرام نیستند نیز ارتباط برقرار کنید، وجود نام تجاری شما در هر صفحه ی اجتماعی و تعامل بیشتر با کاربران سبب ارتقای محبوبیت و مرقوبیت نام تجاری شما خواهد شد.

مطلب مرتبط  سوالات متداول درباره Google Analytics

8. اندازه گیری نتایج
پس از اتمام بازه ی زمانی تبلیغات، پیگیری و اندازه گیری صحیح نتایج تبلیغات اینستاگرامی مهم است و با توجه به هدف اولیه این کمپین تبلیغاتی می توانید نتیجه را در افزایش فالوور ، تعامل کاربران و ترافیک سایت مشاهده کنید.
در این پروسه می توانید از ابزار گزارش گیری آنالیتیک استفاده کنید تا نتیجه ی این کمپین تبلیغاتی خود را از ابتدا مشاهده کنید.

این 8 قدم سبب موفقیت کمپین تبیلغاتی می شود و بهترین شانس را برای جذب و تعامل کاربران در اختیار شما قرار خواهد داد
اما در نهایت اطمینان از هدف این کمپین تبلیغاتی و در نتیجه ی انتخاب بهترین میزبان، مهمترین قدم برای موفقیت کمپین تبلیغاتی شما در صفحه های اجتماعی همچون اینستاگرام خواهد بود.

The following two tabs change content below.

شبنم قریشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *