conversion در گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟
اکتبر 13, 2018
گوگل کیورد پلنر
آموزش گوگل کیورد پلنر – Google Keyword Planner
نوامبر 3, 2018

آموزش اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

گوگل ادز

اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز می تواند به کمپین های تبلیغاتی شما نظم دهد و تعداد زیادی از کارهای لازم را به صورت اتوماتیک کنترل کند. فرقی نمی کند شما چقدر زمان برای کنترل کمپین های تبلیغاتی خود صرف می کنید، همیشه چیزهایی وجود دارند که طبق برنامه پیش نمی روند. معمولا کارهای زیادی برای انجام در یک تیم بازاریابی وجود دارد و همیشه نمی شود تمام پارامترهای موجود در گوگل ادز را مرتباً کنترل کرد. به همین دلیل است که اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز می تواند خیال شما را راحت کند

اهمیت اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز به شما کمک می کند تا بسیاری از وظایف روزانه را به صورت خودکار انجام دهید. این اسکریپت ها می توانند کارهای زیادی مانند متوقف کردن یک کمپین تبلیغاتی کم اثر و یا ارسال وضعیت اکانت ها از طریق پیام کوتاه و ایمیل را انجام دهند. شما می توانید با خیال راحت تنظیمات اولیه را مشخص کنید و به صورت روزانه نتایج را به راحتی در گوشی همراه خود حتی در جایی که به اینترنت دسترسی ندارید کنترل کنید. به این ترتیب لازم نیست زمان زیادی برای مدیریت کمپین های خود صرف کنید و می توانید با خیال راحت از چند کمپین همزمان استفاده کنید.

اسکریپت های گوگل ادز

بر اساس گفته های گوگل، اسکریپت های گوگل ادز “با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ساخته  می شوند تا روش های آسان انجام وظایف خودکار را برای محصولات Google، سرویس های شخص ثالث و ایجاد برنامه های کاربردی وب فراهم کنند.”

در واقع اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل به این معناست که شما کدهای مد نظر خود را برای برنامه ریزی تبلیغات در گوگل به اکانت google ads اضافه می کنید! نکته امیدوار کننده این است که تعداد زیادی از این کد ها به صورت رایگان توسط توسعه دهندگان مختلف ایجاد شده و شما می توانید بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کنید حتی اگر هیچ اطلاعاتی در مورد کد نویسی ندارید.

مطلب مرتبط  نمره کیفیت (Quality Score) چیست؟

تعداد بسیار زیادی اسکریپت آماده و پرکاربرد برای انواع اقسام نیاز ها ایجاد شده اند. شما با اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود می توانید تنظیمات جدیدی را برای کمپین های خود در نظر بگیرید و به بهترین شکل اکانت خود را ارتقا دهید.

نمونه هایی از این کدها کارهای فوق العاده ای انجام می دهند که می تواند شما را هیجان زده کند. برای مثال فرض کنید شما فروشنده چتر هستید و می خواهید فقط در زمانی که هوا بارانی است تبلیغات شما در گوگل فعال شود. در حالت عادی این کار فقط به صورتی امکان پذیر است که به صورت دستی کمپین خود را فعال یا غیر فعال کنید. اما با اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز با یه کد خاص شما می توانید از گوگل ادودز بخواهید به برنامه هواشناسی متصل باشد و فقط زمانی که در شهر شما هوا بارانی است تبلیغات شما را نشان دهد! باورنکردنی است ولی به همین سادگی با اضافه کردن چند خط کد این کار انجام می شود.

روش اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

حالا که با قدرت اسکریپت ها آشنا شدید نوبت یادگیری روش اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز است. طبیعی است که ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. زمانی که وارد اکانت خود شدید بر روی گزینه “Bulk operations”  کلیک کنید.

اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

 با وارد شدن به این صفحه شما به دو گزینه دسترسی خواهید.

گزینه اول به شما برای انجام اتوماتیک قوانین کمک می کند. شما با استفاده از قوانین خودکار تا حد زیادی می توانید در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید. هزینه های خود را کنترل کنید و جدول برنامه ریزی برای بسیاری از وظایف خود تعیین کنید. اما این گزینه به تنظیمات پیش فرض گوگل محدود شده است و برای تنظیمات پیشرفته نیاز به وارد کردن اسکریپت ها به صورت دستی خواهید داشت.

مطلب مرتبط  چگونه با هزینه کم تبلیغات در گوگل موفق تری داشته باشیم؟

برای اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز در اینجا طبق تصویر بر روی گزینه ساخت و اشتراک اسکریپت ها (creat and share script )کلیک کنید.

اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

در صفحه جدید شما لیستی از اسکریپت ها اضافه شده را خواهید دید. البته اگر این اولین بار است که اسکریپت جدیدی اضافه می کنید این صفحه برای شما خالی است. برای اضافه کردن اسکریپت های جدید بر روی + SCRIPT کلیک کنید:

اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

حالا می توانید کنسول اسکریپت که محل قرار دادن کد های اسکریپت و اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز است را مشاهده کنید.

بعد از این که کد های آماده را در محل مورد نظر قرار دادید با استفاده از گزینه پیش نمایش یا PREVIEW می توانید از درست کار کردن همه چیز مطمئن شوید.

حالا با کلیک بر روی گزینه Authorize now تایید کنید که این اکانت از این اسکریپت استفاده می کند و در واقع شما تایید می کنید که مسئول ویرایش و اضافه کردن اسکریپت به اکانت خود هستید

در نهایت بر روی “Run Script Now” کلیک کنید تا با اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود آن را فعال کنید.

نکات تکمیلی

معمولاً از این اسکریپت ها به صورت روزانه یا ساعتی استفاده می شود. گوگل باز هم تنظیمات ویژه ای را در اختیار شما قرار داده تا بیشتر از قبل نشان دهد که زمان و وقت مشتریانش با اهمیت است. به جای تنظیمات دستی و اعلام دستور استفاده یا توقف اسکریپت ها شما می توانید به گوگل بگوئید که از کدام اسکریپت در چه زمانی استفاده کند و در چه زمانی استفاده از آن را متوقف کند.

مطلب مرتبط  توضیح 17 وضعیت کلمه کلیدی در تبلیغ گوگل

برای این کار اسکریپت خود را ذخیره کنید و به صفحه bulk operations که از ابتدا وارد آن شدیم برگردید. بر روی گزینه اسکریپت ها کلیک کنید. حالا اسکریپتی که از قبل اضافه کرده اید را می توانید مشاهده کنید. در کنار این اسکریپت گزینه ای برای ایجاد جدول زمانی وجود دارد، بر روی ‘create schedule’ کلیک کنید تا بتوانید یک بازه زمانی برای استفاده از اسکریپت خود تعیین کنید. با تنظیم frequency شما می توانید ساعت استفاده از اسکریپت و عدم استفاده از آن را تعیین کنید و برای اطمینان از انجام برنامه از گوگل بخواهید که از طریق ایمیل فعالیت اسکریپت را برای شما ارسال کند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *