توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7
توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 تا یک سال دیگر
ژانویه 22, 2019
گلکسی S10
تاریخ رونمایی گلکسی S10 سامسونگ مشخص شد
ژانویه 29, 2019
تلویزیون

آشنایی با بزرگترین تلویزیون های معرفی شده در CES 2019

بزرگترین تلویزیون های نمایشگاه CES 2019

همه ی افرادی که اخبار تکنولوژی و جدیدترین فناوری ها را به طور مداوم بررسی میکنند، بدون شک اخبار نمایشگاه CES برای آنها جذابیت خاصی دارد. این نمایشگاه سالانه، محلی برای معرفی جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه فناوری های رایانه ای و هوشمند است. یکی از کالاهایی که هر ساله با پیشرفت های خود بخصوص از نظر سایز ، بازدیدکنندگان نمایشگاه CES را هیجان زده کرده است ، تلویزیون های بزرگ هوشمند است.

اگرچه ممکن است پیشرفت هوشمندسازی آن ها به اندازه گوشی های هوشمند و یا سایر لوازم خانگی نباشد،‌ اما سایز آنها بسیار چشم گیر است و افراد زیادی را مجذوب خود می کند.

‌محیط و فضای نمایشگاه CES 2019 مانند سال های گذشته،‌ با نمایش تبلیغات در تلویزیون های 8K پر شده بود.

اتفاق جدید نمایشگاه امسال عرضه مدل هایی هستند که امکان خرید آن ها در مارکت های مختلف وجود دارد و به عبارت دیگر به مرحله تولید انبوه رسیده اند،‌ اما این بدان معنا نیست که شما حتماً آن ها را بخرید. زیرا محتواهای با کیفیت 8K در تمامی زمینه ها فعلاً به طرز قابل توجهی محدود است و پیش بینی میشود در آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد مگر اینکه تغییرات اساسی در مورد هزینه های عکسبرداری و ویرایش فیلم های 8K صورت گیرد.

حتی با نادیده گرفتن 8K، تلویزیون هایی وجود دارد که نمایش آن ها واقعاً عالی است. از جمله جدیدترین تکنولوژی های ارائه شده می توان به تلویزیون های انعطاف پذیر(rollable)،‌ تلویزیون MicroLED و یک استاندارد جدید HDMI (نسخه 2.1) همراه با ارتقاهای صوتی-تصویری اشاره کرد.

در ادامه به معرفی چند تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده اند می پردازیم:

تلویزیون Samsung 75-inch MicroLED 4K

تلویزیون Samsung 75-inch MicroLED-4K

MicroLED را می توان جدیدترین فناوری و جایگزینی برای OLED نام برد. این فناوری قادر به تولید تصاویر درخشان و به همراه قابلیت نمای هیجانی است. سامسونگ در سال جاری نمایشگر مدل 75-inch MicroLED 4K را رونمایی کرد،‌ اگرچه این شرکت حاضر نبود در مورد زمان دقیق ارائه این مدل برای استفاده مصرف کننده گان بحث کند.

سامسونگ اولین بار استفاده از تکنولوژی MicroLED را در CES سال گذشته با یک تلویزیون بزرگ 146 اینچی با نام The Wall آغاز کرد. این نسخه جدید به تکنولوژی مشابه قبلی متکی است و نشان می دهد چگونه می توان آن را برای اندازه های مختلف صفحه نمایش سفارشی کرد. MicroLED اساساً ترکیبی از LCD و اجزایLED  یک تلویزیون معمولی است که برای ایجاد یک صفحه نمایش پیکسل های نور را به طریقی که بسیار شبیه OLED است، منتشر می کند.

مطلب مرتبط  آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

تلویزیون Samsung 98-inch 8K

تلویزیون  Samsung-98-inch-8K

سامسونگ در کنار ارائه تکنولوژی صفحه نمایش جدید خود، خبر خوبی نیز برای کسانی دارد که می خواهند تلویزیونی کوچکتر از 8K داشته باشند. این شرکت اعلام کرده است که علاوه بر مدل 85 اینچی، که در حال حاضر در ایالات متحده به فروش می رسد، مدل های 82 اینچ، 75 اینچ و 65 اینچی را نیز ارائه خواهد کرد. چنانچه نمی خواهید دیگر هرگز دیوار پشت تلویزیون خود را ببینید،‌ مدل 98 اینچی برای شما طراحی شده است!

تلویزیون LG Signature OLED TV R

جدیدترین تلویزیون پرچمدار LG قادر است هنگامی که شما از آن استفاده نمی کنید داخل جعبه کوچکی جمع شود. این تکنولوژی احتمالاً یکی از جذاب ترین لوازم مشاهده شده در 2019 CES است، که در زندگی واقعی کاربرد دارد. نمونه اولیه این نمایشگر LG در CES 2018 به نمایش گذاشته شد و گفته شد که تلویزیون انعطاف پذیر(rollable) LG در سال 2019 ارائه خواهد شد. اگرچه این شرکت در مورد مقدار دقیق هزینه این تکنولوژی سکوت کرده است.

ایده یک تلویزیون 65 اینچی که قادر است خود را داخل جعبه ای که به اندازه یک میز تلویزیون است جای دهد بسیار وسوسه انگیز است.

 

تلویزیون LG 88-inch Z9 8K OLED

تلویزیون LG 88-inch Z9 8K OLED

اگر به دنبال مدلهای رایج تر هستید، LG طیف گسترده ای از تلویزیون های OLED و LCD را برای ارائه دارد. در ابتدای این طیف مدل های 8K 88-inch Z9 0LED و SM99 LCD-75inch، همچنین نسخه جدیدی از تلویزیون های نازک موسوم به “wallpaper” مانند W9 و نیز OLEDهای E9 و C9 قرار گرفته اند.

این مدل در حال حاضر قابلیت Alexa و Google Assistant را پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از این OLEDهای جذاب لذت ببرید.

تلویزیون Sony 98-inch Z9G 8K

تلویزیون Sony 98-inch Z9G 8K

سونی هیچ مدل جدیدی به عنوان یک تلویزیون انعطاف پذیر یا تکنولوژی صفحه نمایش جدید ارائه نداد. در عوض، برای رقابت در میدان اندازه تلویزیون های متداول و رایج، مدل 98 اینچی LCD Z9G 8K خود را انتخاب کرد. سونی ادعا کرده است که Z9G 8K دارای “ماژول های فوق العاده متراکم LED است”، به این معنی که نور پس زمینه آن قادر به درخشان کردن نواحی روشن یک تصویر به صورت کاملاً انتخابی برای ایجاد یک کنتراست بسیار خوب بین نور و تاریکی است.

مطلب مرتبط  تولید برق توسط سربازان ارتش آمریکا با پیاده روی

با این حال اگر شما خواستار یکی از OLED های سونی باشید، این مدل خیلی فراتر از یک مدل رایج و متداول است.

تلویزیون TCL 8K

تلویزیون TCL 8K

TCL تنها تولیدکننده تلویزیون های premium نبود که دستگاههای 8k را در CES 2019 به نمایش می گذاشت. TCL که آرام و بدون سر و صدا در حال تبدیل شدن به برند برای تولید تلویزیون های معتبر است،‌ اعلام کرده است که قبل از پایان سال 2019 به کمک Roku شریک نرم افزاری خود، یک تلویزیون 8K با قابلیت های جدید تولید خواهد کرد.

اگر مایل هستید تلویزیون بزرگتر از 8K داشته باشید، این شرکت همچنین اعلام کرده است که مدل 75 اینچی را به ترکیب سری 6 خود اضافه خواهد کرد. این مدل توسط Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می شود و هزینه آن 1799.99 دلار است. در حال حاضر به صورت انحصاری از طریق سایت Best Buy در دسترس است.

تلویزیون Vizio 75-inch P-Series Quantum X 4K

تلویزیون Vizio 75-inch P-Series Quantum X 4K TV

Vizio چندین سال است که در CES حضور نداشته است، اما در سال جاری، طیف وسیعی را ارائه داده که شامل P-Series Quantum X، (مدل 4K HDR در سایزهای 65 و 75 اینچی) است و می تواند تابش های روشنایی تا 2900Nit که شدت تابش بسیار بالایی است را جذب کند.

تلویزیون Hisense ULED XD 4K

تلویزیون Hisense ULED XD 4K

در حالی که رقبا سعی دارند رزولوشن یا اندازه صفحه نمایش را دوبرابر کنند، Hisense در آخرین مدل تلویزیون خود تعداد پنل هایی که برای نمایش تصویر استفاده می شود را دوبرابر کرده است. علاوه بر پنل 4K و نور پس زمینه LED که اکثر تلویزیون ها برای نمایش محتوا استفاده می کنند، در این مدل هایسنس یک پنل اضافی 1080p برای جلوگیری از عبور نور از تاریک ترین نقاط تصاویر، در مقابل نور پس زمینه قرار دارد. طبق برنامه مدل ULED XD در سال جاری در چین عرضه خواهد شد،‌ اما هنوز هیچ صحبتی راجع به عرضه آن در ایلات متحده، آسیا و اروپا نشده است.

مطلب مرتبط  گوگل مایکروسافت را شکست داد

تلویزیون Panasonic 65-inch GZ2000 4K

تلویزیون Panasonic 65-inch GZ2000 4K

یکی دیگر از جدیدترین تلویزیونها ، نسخه Panasonic GZ2000 است که در ایالات متحده عرضه شد و برای اولین بار در جهان هر دو فرمت متادیتا دینامیک HDR یعنی HDR10+ و Dolby Vision را پشتیبانی می کند.

این قابلیت در ابتدای سال 2019 موضوع خیلی مهمی نیست، زیرا تقریباً هیچ دستگاه هوشمندی HDR10+ را پشتیبانی نمی کند،‌ اما it’sدر آینده ای نزدیک به یک استاندارد پر استفاده تبدیل خواهد شد.

با این حال، GZ2000 دارای تمام معیار هایی است که از یک 4K OLED انتظار داریم، از جمله نقاط سیاه عمیق و زاویه دید گسترده. اگر چه عدم وجود استاندارد HDMI 2.1 یک نقطه ضعف بزرگ است.

بنابر گزارشها ، کارشناسان این حوزه انتظار دارند که این تلویزیون ها به زودی بازار را قبضه کنند. اگرچه مدلهای دیگری نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت اما در این مقاله به معرفی معتبرترین و جذاب ترین آن ها پرداختیم. پیشرفتی که در این حوزه مشاهده می شود، این انتظار را برای کاربران ایجاد کرده است که در سالهای آتی تکنولوژی های جدیدتری در تلویزیون ها را نیز مشاهده و تجربه کنیم.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *