آموزش اضافه کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز
اکتبر 20, 2018
گوگل کیورد پلنر
آموزش گوگل کیورد پلنر – Google Keyword Planner
نوامبر 3, 2018
Call to Action در تبلیغ بنری گوگل

استفاده از Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل

Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگلدر طراحی و مدیریت سایت های مختلف با اهداف متفاوت یک چیز در همه ی آن ها مشترک است و آن قرار دادن دکمه ی Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل است. در واقع برای جلب توجه کاربران این دکمه در تبلیغات بنری گوگل قرار می گیرد. اگر در طراحی این دکمه حساسیت های لازم را به خرج ندهید بازدیدکنندگان شما به آن جذب نخواهند شد و در نتیجه ی کلیک نکردن آن سایت شما به اهداف خود نخواهد رسید. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که در طراحی و انتخاب Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل به شما کمک خواهد کرد. اما قبل از آن به تعریف call to action و اهمیت استفاده از آن  می پردازیم.

تعریف call to action

Call to action ها در واقع واژه هایی هستند که بازدیدکنندگان یک سایت را به انجام کار هایی مانند خرید کردن، عضو شدن در خبرنامه و یا استفاده از خدمات رایگان سایت ترغیب می کند. این دکمه های به خصوص معمولا شامل عباراتی مانند ” با ما در ارتباط باشید” ، ” اینجا را کلیک کنید” و امثال این ها هستند. یک تجارت الکترونیک بدون داشتن Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل در دنیای دیجیتال ناقص است.

اهمیت استفاده از Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل

یک Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد. که در حقیقت هدف ایجاد آن در سایت ها ترغیب بازدیدکنندگان بیشتر برای انجام کار مشخصی است که در متن این دکمه قرار داده شده است. به دلیل این که دکمه ها دارای اهداف مختلفی هستند، باید در انتخاب متن آن نیز دقت کافی اتخاذ شود. نوع سایت، بازاری که مورد هدف بازاریابی دیجیتال است و هم چنین نوع اقدام مورد نظر، همگی می توانند در طراحی یک دکمه ی Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل نقش کلیدی داشته باشند.

مطلب مرتبط  تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

 متن و یا پیغام موجود در یک دکمه ی Call to Action مناسب

برای این که متن مناسب را برای دکمه ی call to action خود انتخاب کنید ابتدا باید به هدفی که از برپایی دیجیتال مارکتینگ خود داشتید و چیزی که از مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت خود می خواهید فکر کنید و دقیقا تعیین کنید که می خواهید آن ها را به چه سمتی سوق دهید. خرید کردن، عضو شدن در خبرنامه و یا استفاده از خدمات و محصولات رایگان سایت شما. بنابراین برای داشتن یک Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل متن موجود در آن را مرتبط با هدف خود انتخاب کنید.

یک دکمه ی call to action  کامل و بی نقص باید واضح و منعکس کننده ی اطلاعاتی که می خواهید مشتری با کلیک بر روی آن ببیند باشد. باید بدانید که با قرار دادن این دکمه چه چیزی را هدف قرار داده اید تا توسط آن کاربر را به کلیک کردن روی آن ترغیب کنید. برای مثال اگر در راستای خرید کردن بازدیدکنندگان این دکمه را قرار دهید و به طور مستقیم و بدون اراده ی هیچگونه نمونه ای از محصولات خود از عبارت ” همین الان خرید کنید” استفاده کنید، هرچند بازدید سایت بالا رود اما با استفاده از این call to action ضعیف آن ها سایت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین دقت کنید که چیزی را که مخاطبان می خواهند بشنوند و یا ببینند به آن ها بگویید و اطلاعات جذاب را با استفاده از Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل جلوی چشم آن ها قرار دهید.

مطلب مرتبط  برای فعالسازی تبلیغ در گوگل چه اقداماتی باید انجام داد؟

شکل و اندازه ی  یک دکمه ی Call to Action ترغیب کننده

مخاطبان نباید در سایت شما به دنبال دکمه ی CTA بگردند. زیرا اگر لازم باشد برای این کار وقتی صرف کنند ترجیح می دهند اصلا توجهی به آن نکنند. پس باید دقت کنید که دکمه ی CTA شما به اندازه ی کافی در دسترس و قابل دید برای بازدیدکنندگان باشد تا به آن جذب شوند. البته در این مورد هم نباید زیاده روی کنید و آن را آن قدر بزرگ در بنر خود قرار دهید که بازدیدکنندگان  به کلی از محصولات و یا خدماتی که قصد داشتید در اختیار آن ها بگذارید منحرف شوند. سعی کنید با استفاده از فضاهای سفید دور دکمه از قطور شدن زیاد از حد آن جلوگیری کنید.

Call to Action برای تبلیغ بنری گوگل

هم چنین شکل یک Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل در جذب و ترغیب بازدیدکنندگان سایت به کلیک کردن روی آن نقش مهمی بازی می کند. به طور همه ی ما اکثرا در اینترنت دکمه های CTA مستطیلی شکل را دیده ایم. این نوع از دکمه ها مدت زیادی است که در دنیای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین امروزه اکثر طراحان سایت از طراحی تخت و بدون حجم برای این دکمه ها استفاده می کنند.

برای این که متوجه شوید چه مدل و شکلی از دکمه ی call to action برای غالب سایت شما مناسب است باید آن ها را جداگانه امتحان کنید و بهترین آن را انتخاب کنید.

انتخاب یک رنگ خوب برای یک Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل

استفاده ی درست از یک رنگ خوب در تحریک کردن احساسات مخاطب بسیار موثر است. هر رنگی یک حالت و احساس متفاوت را مورد هدف قرار می دهد. به عنوان مثال سایت آمازون اخیرا اعلام کرده که با استفاده از رنگ نارنجی در دکمه ی call to action خود فروش بیشتری داشته است. علاوه بر این روانشناسان می گویند برای جلب توجه بیشتر بهتر است از رنگ قرمز استفاده کنید. یک ایده ی خوب در این باره این است که رنگ های مختلف را امتحان کنید و تاثیر آن را روی کاربران خود در استفاده از این دکمه ببینید. استفاده ی هوشمندانه از یک رنگ می تواند در ایجاد یک Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل و تاثیر روی تصمیمات مشتریان در هنگام خرید بسیار تاثیر گذار باشد.

مطلب مرتبط  انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادوردز

موقعیت یک دکمه ی Call to Action مناسب برای تبلیغ بنری گوگل

از دیگر عوامل تاثیر گذار در ایجاد یک call to action خوب موقعیت مکانی آن است. مکان درست قرار گیری این دکمه در وب سایت شما به عوامل متعددی از جمله هدف صفحه ی سایت، هدف از جذب مخاطب به سایت و یا پیچیدگی آن چه که در call to action پیشنهاد داده اید بستگی داشته باشد. البته اکثر سایت های بزرگ و معروف دکمه ی CTA را در سمت راست صفحه ی سایت خود قرار می دهند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *