با حملات دیداس بیش‌تر آشنا شوید!
آگوست 3, 2022
آموزش گام به گام ثبت دامنه ir در ایرنیک (به همراه آموزش تصویری)
آگوست 16, 2022
هاست لینوکس ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟

هاست لینوکس ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟

هاست لینوکس ارزان

هنگام راه‌اندازی وبسایت، اپلیکیشن و هر پلتفرمی که در فضای وب قابل مشاهده باشد، نیاز  به یک سرویس هاستینگ دارید. هاستینگ در لغت به معنی میزبانی است و هاست در واقع فضایی است که شما اطلاعات و فایل‌های وبسایتتان را روی آن ذخیره می‌کنید که از این طریق کاربر می‌تواند وبسایت، اپلیکیشن و … شما را مشاهده کند. هاست لینوکس ارزان گزینه‌ای است که افراد هنگام انتخاب سرویس میزبانی خود، به این گزینه فکر می‌کنند.

سرویس‌های هاستینگ انواع مختلفی از جمله سرویس هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست ویندوز و … دارد که باتوجه به نوع زبان برنامه‌نویسی و نیاز وبسایتتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که هاست لینوکس ارزان چه ویژگی‌هایی دارد.

هاست لینوکس چیست؟

در ابتدا باید بدانید که هاست لینوکس به هاستی گفته می‌شود که سیستم عامل سرور آن لینوکس است. لینوکس سیستم عاملی متن‌ باز است و به توسعه دهندگان و یا دولوپرها این امکان را می‌دهد، به هر شکلی که تمایل دارند در هسته سیستم عامل تغییرات ایجاد کنند. در واقع، متن باز (open-source) بودن سیستم عامل یکی از عمده دلایل محبوبیت لینوکس است.

لینوکس یکی از پر استفاده‌ترین سیستم عامل‌ها در جهان است، از این رو، سرویس میزبانی وب با این سیستم عامل نیز محبوبیت ویژه‌ای بین توسعه‌دهندگان وب دارد. این هاست به دلیل لینوکس بودن سیستم عامل سرور آن، یکی از پایدارترین سرویس‌های میزبانی وب است. بروزرسانی این سیستم عامل بسیار ساده است که به محبوبیت آن می‌افزاید. سرویس هاست لینوکس مناسب کاربرانی است که:

  • از سیستم‌های مدیریت محتوا یا سایت‌سازهایی بر پایه PHP/MYSQL جهت راه‌اندازی سایت خود استفاده کنند.
  • زبان برنامه‌نویسی وبسایتشان PHP ،Ruby ،Java و … است.
مطلب مرتبط  ثبت دامنه منقضی شده چگونه است؟

مزایا هاست لینوکس:

همچون دیگر سرویس‌های هاستینگ، سرویس هاست لینوکس مزایایی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

  • مقرون به صرفه است
  • شبکه منبع باز است
  • از امنیت بالایی برخوردار است
  • استفاده از آن آسان است
  • سرعت بالایی دارد

هاست لینوکس ارزان

در نظر داشته باشید که سرویس‌های هاست لینوکس ارزان ممکن است از این مزایا برخوردار نباشند. شما باید چرایی ارزان بودن هاست لینوکس را بررسی کنید و پس از اطمینان از مورد اعتماد بودن شرکت هاستینگ منتخبتان، این سرویس را تهیه کنید. اما پیش از هرگونه تصمیم‌گیری، لازم است بدانید که هاست لینوکس ارزان دارای معایبی است که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

معایب هاست لینوکس ارزان:

  • پشتیبانی ضعیف
  • تعداد یوزر میزبانی شده زیاد
  • منابع محدود
  • سخت افزار ضعیف
  • امنیت پایین

علت اختلاف قیمت سرویس‌‌های هاستینگ چیست؟

علت اختلاف قیمت سرویس‌‌های هاستینگ چیست؟

در مورد قیمت سرویس‌های میزبانی وب لازم است بگوییم که بسته به کانفیگ سرور و سرویس هاستینگ شما، قیمت این سرویس هاستینگ مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که هاست لینوکس ارزان وجود دارد اما شما باید هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید که این سرویس چرا ارزان است.

استفاده هر کاربر از سرویس هاست باتوجه به نیازهایش متفاوت است. در واقع، منظور این است که ارزان بودن این سرویس را بررسی کنید که به دلیل ارائه خدمات بی‌کیفیت است یا کانفیگ ضعیف.

به صورت کلی به شما توصیه می‌کنیم، قیمت سرویس‌ها انتخاب شما را تحت شعاع قرار ندهد و در ابتدا نیازهایتان را بشناسید و با توجه به آن‌ها سرویس هاستینگ خود را انتخاب کنید. در وهله دوم باید از شرکتی که سرویس هاستینگ خود را تهیه می‌کنید اطمینان داشته باشید.

مطلب مرتبط  نحوه میزبانی ربات Discord در سرور مجازی

آیا هاست لینوکس ارزان بخریم؟

هزینه سرویس‌های میزبانی وب با سیستم عامل لینوکس در تمامی شرکت‌های هاستینگ معتبر نزدیک به هم است. در صورتی که سرویس ارزانی را مشاهده کردید که هزینه آن با دیگر سرویس‌ها تفاوت بسیار زیادی داشت، وسوسه نشوید.

برخی از شرکت‌های هاستینگ سرویس‌های میزبانی وب خود را با هزینه بسیار پایین ارائه می‌دهند و متاسفانه این سرویس‌ها بی‌کیفیت هستند و نیاز کاربر را برطرف نمی‌کنند. پس حتما به این موضوع دقت داشت باشید!

جمع‌بندی:

هاست لینوکس ارزان از گزینه‌های وسوسه‌انگیزی است که افراد هنگام راه‌اندازی وبسایت جذب آن می‌شوند. توجه داشته باشید که برای انتخاب سرویس هاستینگ حتما باید به نیازهای وبسایت خود توجه داشته باشید و پس از آن سرویس هاستینگ را انتخاب کنید؛ به این معنی که هزینه هاستینگ، انتخاب شما را تحت شعاع قرار ندهد.

برتینا، از ارائه‌دهندگان سرویس‌های هاستینگ است که تمامی‌سرویس‌ها را با بالاترین کیفیت، سرعت و امنیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان برتینا از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  افزایش سرعت سایت وردپرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *