استفاده از گواهی ssl
چرا استفاده از ssl بسیار مهم است؟
دسامبر 8, 2018
گوگل کروم
باگ امنیتی جدید و خطرناک در گوگل کروم
سپتامبر 4, 2019
گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم به زودی پشتیبانی از FTP را حذف می کند

حذف پشتیبانی از FTP در مرورگر گوگل کروم

پروتکل انتقال فایل FTP یا File Transfer Protocol یکی از روش های بسیار پرطرفدار و محبوب برای میزبانی فایل ها به صورت آنلاین می باشد. این پروتکل معمولاً برای مدیریت فایل ها روی سرور مورد استفاده قرار می گرفت، اما به دلیل آسیب پذیری های بسیاری که داشت هرگز به عنوان یک پروتکل طراحی شده مطمئن و امن به حساب نمی آید. در حال حاضر نیز استفاده از پروتکل FTP به دلیل مشکلات امنیتی متعدد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و گوگل نیز قصد دارد در مرورگر محبوب خود به زودی پشتیبانی از آن را پایان دهد.

نسخه 59 مرورگر گوگل کروم، بلاک کردن صفحاتی از وب که در آن محتوای FTP سرور قرار داده می شد را آغاز کرد و از نسخه 72 به بعد این مرورگر نیز همه لینک های FTP به جای نمایش محتوا، کاربر را مجبور به دانلود فایل می نمود. بنا به گفته تیم توسعه دهنده کروم، در حال حاضر استفاده از FTP به میزان چشمگیری کاهش یافته است و به همین دلیل می توان بدون نگرانی پشتیبانی از آن را قطع کرد. تیم توسعه دهنده کروم همچنین افزوده است :

“هم اکنون مرورگر گوگل کروم، هیچگونه پشتیبانی برای برای پروتکل های FTP رمزگزاری شده یا همان FTPS ها و همچنین پروکسی ها ندارد. از طرفی استفاده از FTP در مرورگر کروم به حدی کاهش یافته است که سرمایه گذاری برای حفظ کلاینت های (مشتری ها) فعلی FTP به صرفه نیست. ما قصد داریم به جای حفظ پروتکل ناامن، قابلیت های باقیمانده را نیز متوقف کنیم.”

مطلب مرتبط  افزایش امنیت وردپرس

موزیلا نیز از سال گذشته، برنامه هایی را برای پایان دادن به پشتیبانی از FTP ها در مرورگر Firefox دنبال می‌کند، ابن برنامه ها حالتی مبهم دارد و تا کنون نیز بیانه ای در این مورد صادر نکرده است. اپل نیز اخیرا در مورد پشتیبانی از FTP در مرورگر سافاری اظهار نظری نکرده است.

چنانچه برای دسترسی و مدیریت فایل ها روی سرور به FTP نیاز دارید، می توانید از برنامه هایی مانند Cyberduck استفاده کنید که به همین منظور طراحی شده اند.

منبع : androidpolice

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *