۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی
۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی
اکتبر 10, 2022
انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه
انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه
اکتبر 17, 2022
چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟

چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟

کس درامد ثابت از خرید و فروش دامنه

همانطور که شما خانه‌ای قدیمی با پتانسیل بالایی را می‌خرید و پس از نوسازی آن را به قیمت بالاتر می‌فروشید، خرید و فروش دامنه نیز به همین شکل است. در این روش از کسب درآمد، مهم این است که بتوانید دامنه‌هایی با پتانسیل بالا پیدا و ثبت کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه می‌توان از خرید و فروش دامنه، درآمد ثابت داشت. 

خرید و فروش دامنه یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت است و به عمل پیدا کردن دامنه‌های باارزش، خرید آن‌ها و سپس فروش به قیمت بالاتر می‌گویند. این عمل به domain flipping نیز معروف است. افراد زیادی وارد این بازار شده‌اند که برخی ازآن‌ها به درآمدهای مطلوبی دست یافته‌اند و برخی دیگر با ضرر مواجه شده‌اند. 

بیشتر افرادی که در این حوزه با شکست مواجه می‌شوند، اطلاعات کافی در مورد دامنه‌ها و نحوه خرید و فروش آن‌ها نداشته‌اند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید با خرید و فروش دامنه به درآمد مطلوب‌تان برسید، ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد دامنه و ویژگی‌های یک دامنه خوب و ارزشمند افزایش دهید. 

شناسایی دامنه‌های ارزشمند یا Top Level Domains

یکی از موارد بسیار مهم برای داشتن درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه، آشنایی و یافتن دامنه‌های باارزش است. از آنجایی که شما پس از خرید دامنه ارزش افزوده‌ای به آن اضافه نمی‌کنید، پس برای اینکه معامله شما سودآور باشد، مهم این است که نام دامنه ارزشمند باشد. بنابراین، هنگام انتخاب نام دامنه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بیشتر دامنه‌های با پسوند .com را هدف قرار دهید.
  • از دامنه‌های کوتاه و یک کلمه‌ای غافل نشوید.
  • از نام دامنه‌هایی که خط تیره و موارد این چنینی دارند که ممکن است مشکلات املایی ایجاد کنند، اجتناب کنید.

رویدادهای مهم آینده و کسب‌وکارهای تازه تاسیس که در مراحل ابتدایی هستند را دنبال کنید. این کار شباهت‌هایی به سرمایه‌گذاری  اصولی مشابه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ دارد، پس مهم است که به دنبال اخبار و اطلاعات جدید باشید.

۳ روش برای پیدا کردن دامنه‌های با ارزش

۱. برای یافتن دامنه‌های موجود، می‌توانید دامنه مورد نظر خود را در قسمت جستجو دامنه در سایت‌های ثبت دامنه وارد کنید و آزاد بودن یا نبودن آن را مشاهده کنید. سپس، در صورت آزاد بودن، آن را ثبت کنید. همچنین در صورتی که دامنه مورد نظرتان پریمیوم باشد، می‌توانید قیمت آن را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط  صفحه 404 ، نداشته های سایت هم می توانند جذاب باشند!

۲. مالکیت دامنه با تاریخ انقضا همراه است. برخی از مالکان دامنه ممکن است دامنه خود را تمدید نکنند و دامنه در مرحله drop catching قرار بگیرد. بهترین زمان برای معامله‌گران دامنه، همین مرحله است، پس فراموش نکنید که باید هوشیار باشید.

۳. سومین راه برای به دست آوردن دامنه، معامله با مالکان دامنه است. این گزینه برای دامنه‌هایی است که در حال حاضر ثبت شده‌اند. شما می‌توانید برای ثبت دامنه‌های با ارزشی که پیش‌تر ثبت شده‌اند، به مالکان آن‌ها پیشنهاد خرید دامنه را بدهید و یا از طریق یک کارگزار وارد مذاکره شوید.

۳ روش برای تبلیغات دامنه‌

پس از ثبت دامنه ارزشمند باید برای فروش آن تبلیغات انجام دهید که در ادامه به ۳ روش تبلیغات دامنه پرداخته‌ایم.

۱. استفاده از سرویس WHOIS

شاید ساده‌ترین شکل تبلیغات، نمایش اطلاعات تماس شما در WHOIS باشد. WHOIS که به آن حریم خصوصی دامنه نیز می‌گویند، پایگاه داده‌ای است که در آن اطلاعات تماس مالکان دامنه‌های ثبت شده ذخیره شده است. لازم به ذکر است که اطلاعات تماس همه مالکان به صورت عمومی قابل دیدن نیست و در صورتی که مالک دامنه تمایل داشته باشد می‌تواند اطلاعات خود را در معرض نمایش قرار دهد.

استفاده از سرویس WHOIS برای خرید و فروش دامنه

۲. راه‌اندازی صفحه لندینگ

شما می‌توانید برای نمایش دامنه‌های خود و اطلاعات تماس یک لندینگ پیج راه‌اندازی کنید تا افرادی که به دنبال دامنه هستند، بتوانند با شما ارتباط بگیرند.  

۳. استفاده از بازارهای فروش دامنه

در نهایت، می‌توانید از همان پلتفرمی که دامنه را خریدید کمک بگیرید. همانطور که شما دامنه خود را در پلتفرمی جستجو و ثبت کردید، افراد دیگری هم به همان سایت‌ها و پلتفر‌م‌ها مراجعه می‌کنند و دامنه ثبت می‌کنند. پس، شما می‌توانید در همان پلتفرم‌ها دامنه خود را تبلیغ کنید. معمولا پلتفرم‌های خرید و فروش دامنه، فضایی را برای تبلیغ در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

چگونه از خرید و فروش دامنه درآمد ثابت داشته باشیم؟

شما می‌توانید از همان منابعی که دامنه‌های خود را خریداری کردید، برای فروش دامنه نیز استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، می‌توانید در پلتفرم‌های خرید و فروش دامنه، تبلیغات کنید و دامنه‌های خود را بفروشید. همچنین، راه‌های دیگری بٰرای معامله دامنه نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مطلب مرتبط  ثبت دامنه منقضی شده چگونه است؟

۱. مزایده دامنه

مزایده و حراج‌ها روشی سریع برای فروش دامنه هستند، اما سعی کنید از این روش برای دامنه‌های سطح بالا استفاده کنید. معمولا دامنه‌هایی که پریمیوم هستند به علت محبوبیت بیشتر، به مبلغ بالایی فروخته می‌شوند.

۲. فروش دامنه به روش مستقیم

در برخی موارد که خریدارانی که شما را می‌شناسند، برای خرید دامنه‌هایتان به شما مراجعه می‌کنند. در چنین مواردی با ذهن باز معامله کنید و به پیشنهادات خوب فکر کنید. برای فروش عجله نکنید و اگر تبلیغاتی برای دامنه خود انجام نداده‌اید، میی‌توانید پیشنهاد را رد کنید. فراموش نکنید که هدف شما از فروش دامنه‌ها، کسب سود است.

قبل از پذیرش یا ارائه پیشنهاد متقابل، در موردقیمت چنین دامنه‌هایی تحقیق کنید. قیمت‌گذاری بیش از حد دامنه ممکن است خریدار را از خود دور کند و از طرف دیگر، پذیرفتن پیشنهاد بسیار کم منطقی نیست.

نکاتی که باید برای کسب درآمد ثابت از معاملات دامنه بدانید

  • خرید و فروش دامنه یک فرایند فعال است: در حقیقت، برای کسب درآمد ثابت از این راه شما مجبورید وقت و انرژی خود را صرف خرید دامنه‌های ارزشمند کنید و سپس به طور مداوم به دنبال خریداران احتمالی باشید. اگر هر روز چند ساعت وقت نگذارید، نمی‌توانید سود خوبی بدست آورید.
  • بودجه خود را مشخص کنید: به طور دقیق بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. بهتر است که در ابتدای کار با دامنه‌هایی که کمتر رقابتی‌اند شروع کنید. برای کسب درآمد از این معاملات، نباید همان ابتدا به سراغ دامنه‌های بسیار پرطرفدار و رقابتی بروید.
  • صنعت را بشناسید: داشتن دانش در مورد صنعتی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، بسیار ضروری است. دانش در مورد دامنه به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم‌گیری را هنگام خرید دامنه‌های باارزش داشته باشید. همچنین، اگر با این صنعت آشنا باشید، می‌توانید حدس بزنید که افراد چه دامنه‌هایی را جستجو می‌کنند و کدام یک پولساز خواهند بود.
  • در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید: تحقیقات کلمات کلیدی در خرید و فروش دامنه ضروری است. قبل از  ثبت دامنه، باید بدانید که کدام کلمات کلیدی برای این صنعت مفید هستند. از ابزارهایی مانند Google Trends استفاده کنید تا کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.  
  • ارزش دامنه‌ها را مشخص کنید: لازم است که برای دامنه‌های خود قیمت مناسبی را مشخص کنید. شما می‌توانید قیمت فروش دامنه های مشابه خود را در سایت‌های خرید و فروش دامنه بررسی کنید تا براساس آن روی دامنه‌های خود قیمت بگذارید.
مطلب مرتبط  نحوه انتقال فایل‌ها به سرور مجازی از طریق Remote Desktop

نکاتی که باید برای کسب درآمد ثابت از معاملات دامنه بدانید

جمع‌بندی: کسب درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه

خرید و فروش دامنه، فرایندی فعال است، به این منظور که برای کسب درآمد ثابت از این روش باید به طور مداوم دنبال دامنه‌های ارزشمند باشید و آن‌ها را ثبت کنید. در صورتی که هر روز وقتی را برای جستجو دامنه‌های ارزشمند اختصاص ندهید، نمی‌توانید سود خوبی از این کار به دست آورید.

این روش از کسب درآمد، پیچیدگی عجیبی ندارد، تنها برای اینکه به سود خوبی برسید باید در مورد این صنعت به خوبی اطلاعات کسب کنید و دامنه‌های ارزشمند را ثبت کنید. مانند هر معامله دیگری، هرچه دامنه‌های بیشتری بخرید و بفروشید، مهارت، اعتماد به نفس و سود شما بیشتر می‌شود.

هر زمان که احساس کردید صبر یا انگیزه خود را از دست داد‌ه‌اید، به یاد داشته باشید که برخی از پرفروش‌ترین نام‌های دامنه به قیمت بیش از ۳۰ میلیون دلار فروخته شده‌اند.

شما می‌توانید دامنه‌ها خود را در شرکت برتینا ثبت کنید. برای ثبت دامنه کافی است استعلام دامنه خود را بگیرید و در صورت آزاد بودن، ثبت آن را درخواست کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان برتینا از طریق شماره تماس ۶۱۰۶۴-۰۲۱ و یا تیکت در ارتباط باشید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *