newsguard
امکان تشخیص اخبار جعلی در نسخه موبایل Microsoft Edge
بهمن ۱۰, ۱۳۹۷
لپتاپ سال 2019
معرفی بهترین لپتاپ های زیر 500 دلار در سال 2019
بهمن ۱۴, ۱۳۹۷

ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک در آینده ای نزدیک

ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک

فیسبوک قصد دارد سیستم پیام رسان را در واتس آپ، مسنجر فیسبوک و اینستاگرام را ادغام کند. این قابلیت، پیام رسانی بین این سرویس ها را امکان پذیر میسازد در حالی که هر یک از برند ها بصورت جداگانه حفظ می شوند. با ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک ، کاربران می توانند بدون تغییر اپلیکیشن برای یکدیگر پیام ارسال کنند.

به طور کلی می توان گفت که این سه اپلیکیشن به صورت جداگانه و مستقل باقی خواهند ماند، اما تحت یک پلتفرم یا پروتکل پیام رسان با هم ادغام می شوند. این تغییرات به شما امکان می دهد تا پیام های خود را از طریق یکی از این اپلیکیشن های متعلق به فیسبوک به دیگر موارد ارسال کنید – بنابراین به عنوان مثال می توانید با دوستان مسنجر خود صحبت کنید بدون اینکه از  واتس آپ خارج شوید.

هنوز جزئیات دقیقی توسط فیسبوک در این رابطه منتشر نشده است، اما طبق گفته فیسبوک، این سیستم شامل رمزنگاری کامل end-to-end است و تنها شرکت کنندگان در یک مکالمه قادرند پیام ها را مشاهده کنند.

یک سخنگوی فیسبوک در بیانیه ای گفته است: “با ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک می خواهیم بهترین تجربه ممکن برای پیام رسانی کاربران را ایجاد کنیم و مردم میخواهند پیام رسانی سریع،‌ ساده، قابل اعتماد و خصوصی در اختیار داشته باشند، ما تلاش می کنیم با در نظر گرفتن راههایی برای دسترسی آسانتر به دوستان و خانواده در سراسر شبکه های اجتماعی متعلق به فیسبوک، پیام رسان رمزنگاری شده ای را در اختیار کاربران خود قرار دهیم”.

مطلب مرتبط  امکان گزارش محتوای جعلی برای کاربران به اینستاگرام افزوده شد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک با ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک می تواند کنترل بیشتری بر شرکت هایی که میلیاردها دلار برای خریداری آنها صرف کرده است،‌ داشته باشد. فیسبوک با پرداخت مبلغ 19 میلیارد دلار واتس آپ  را در سال 2014 و مبلغ 1 میلیارد دلار اینستاگرام را  در سال 2012 خریداری کرد.

طبق گزارش نشریه Times : ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک می تواند برای فیسبوک درآمد بیشتری از طریق تبلیغات کسب کند و کاربران این اپلیکیشن ها به جای استفاده از پیامرسان های اپل و گوگل، وقت خود را در این اپلیکیشن صرف خواهند کرد.

اما این تغییرات ممکن است برای برخی کاربران فیسبوک خوشایند نباشد. منظور همان کاربرانی است که بعد از چندین رسوایی، نگرانی بیشتری راجع به اطلاعاتی که فیسبوک با سایر شرکت های فناوری به اشتراک می گذارد دارند. افشاگری های سال گذشته نشان داد که UK political consultancy Cambridge Analytica اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر فیسبوک را بدون اطلاع خود آنها برداشته است.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله سنگین ترین جریمه مالی تاریخ آمریکا در انتظار فیسبوک مراجعه کنید.

اما نکته قابل تامل این است که هنوز مشخص نشده که کدام اطلاعات کاربران، بین پیام رسان فیسبوک، واتس آپ و اینستاگرام به اشتراک گذاشته خواهد شد.

Matthew Green، یکی از رمزنگاران دانشگاه جان هاپکینز، در مورد داده هایی که در توییتر می تواند بین اپلیکیشن ها به اشتراک گذاشته شود و اینکه آیا امنیت رمزگذاری واتس آپ کمتر خواهد شد ابراز نگرانی کرده است. واتس آپ برای ثبت نام در اپلیکیشن،‌ فقط به یک شماره تلفن نیاز دارد، در حالی که فیسبوک از کاربران می خواهد که هویت خود را تایید کنند. Times در گزارش خود اشاره می کند:

مطلب مرتبط  10 درصد کاربران توئیتر، 80 درصد توییت ها را می نویسند

“به هر حال، خلاصه ماجرا این است که: این کار ( ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک ) می تواند به صورت بالقوه برای امنیت/حریم خصوصی خوب یا بد باشد. اما با توجه به رخدادهای اخیر و انگیزه مالی فیسبوک، من نمی توانم فرض را بر “خوب” بودن بگذارم. اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع مذاکره بین این سرویس ها است.”

برخی از تحلیلگران معتقدند ادغام پیام رسان فیسبوک با واتس آپ و اینستاگرام می تواند کار قانون گذاران دولت را برای شکست این شرکت سخت تر کند.

Brian Wieser، یکی از تحلیل گران گروه تحقیقاتی Pivotal می گوید: “این ادغام باعث تقویت جایگاه و قدرت شرکت می شود و در واقع این کار سبب می شود چند شرکت با هم تلفیق و سهم آن ها افزایش یابد”.

در هفته های اخیر، گروه های حمایتی از قبیل Electronic Privacy Information Center(مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی) و Color of Change نامه ای به Federal Trade Commission(کمیته تجارت فدرال) فرستاده و خواهان “لغو مالکیت فیسبوک بر روی واتس آپ و اینستاگرام” شدند. FTC هم اکنون در حال محاکمه فیسبوک به دلیل ادعای نقض قانون ایالات متحده در جهت حفظ اطلاعات و حریم خصوصی کاربران می باشد.

 

تبلیغ در گوگل برتینا