دکمه پخش ویدئو در گوگل کروم
قرار دادن دکمه Play ویدئو، جدیدترین نوآوری گوگل کروم
جولای 10, 2019
پینترست
قابلیت های جدید پینترست برای جذب کاربران بیشتر
جولای 14, 2019

برنامه پلیس فدرال آمریکا برای نظارت بر شبکه های اجتماعی

پلیس اف بی آی

پلیس  FBI با هدف رسیدگی به جرایم فدرال در آمریکا، تصمیم به جمع آوری اطلاعات بیشتری از شبکه های اجتماعی گرفته است. هدف اصلی پلیس فدرال آمریکا انتشار یک ابزار نظارتی جدید برای شبکه های اجتماعی است و بنا به این درخواست، ابزار جدید باید به صورت یک سیستم هشدار اولیه عمل کرده و از این طریق امکان نظارت بر گروه های تروریستی، تهدیدات داخلی، فعالیت های جنایی و موارد این چنین را امکان پذیر سازد.  

این ابزار جدید دسترسی کامل به شبکه های اجتماعی مظنونین و بررسی اطلاعان آن ها را برای FBI امکان پذیر می کند.

این اطلاعات می تواند شامل مواردی همچون نام کاربری، آدرس ایمیل، آدرس های IP و شماره تلفن باشد. همچنین این ابزار نظارتی جدید، پلیس فدرال آمریکا را قادر به نظارت بر موقعیت مکانی، مانیتورینگ پیوسته کلمات و مشاهده تاریخچه فعالیت پروفایل مظنونین می سازد.

همچنین اف بی آی راه اندازی و توسعه این ابزار جدید و نظارت بر تمام شبکه های اجتماعی را جزء مهم ترین مأموریت های این سازمان خوانده و مدعی شده است که با استفاده از این ابزار تمام تهدیدات بر علیه آمریکا مختل می گردند.

این در حالی است که توسعه چنین ابزار نظارتی، تجاوز به حریم خصوصی کاربران تلقی شده و ممکن است اعتراضات زیادی را در پی داشته باشد. به همین خاطر FBI در طرح درخواستی خود خواستار تضمین تطبیق این سیستم با حریم شخصی افراد شده است.

اگر چه دولت آمریکا به طور کل چندین بار حریم خصوصی کاربران را شکسته و حتی سال گذشته نیز اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا از پلس FBI، وزارتخانه های دادگستری، امور خارجه، امنیت ملی و چندین سازمان دولتی دیگر به دلیل نظارت غیرقانونی بر شبکه های اجتماعی مهاجرین آمریکا شکایت کرد.

مطلب مرتبط  اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند

البته که راه اندازی و توسعه ابزارهای نظارتی در آمریکا بی سابقه نبوده و پیش از اف بی آی، CIA نیز سرمایه گذاری بسیار زیادی در ایجاد سیستم های نظارتی بر شبکه های اجتماعی انجام داده است.

منبع : engadget

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *