گوگل ادز
افزونه تصویر یا Image Extensions در گوگل ادز چیست؟
دسامبر 18, 2019
آپدیت google bert
بررسی تاثیر الگوریتم BERT بر روی نتایج تبلیغاتی گوگل
ژانویه 22, 2020
message extension گوگل ادز

افزونه پیام (Message Extensions) از گوگل ادز حذف خواهد شد

افزونه های گوگل ادز با توجه به امکانات و قابلیت های مفیدشان، مورد توجه بسیاری از کاربران این سرویس تبلیغاتی قرار گرفته اند. دقیقا دو سال پس از حذف افزونه Review، اینبار گوگل تصمیم به حذف افزونه پیام یا Message Extensions را گرفته است.

گوگل در پستی در وبلاگ توسعه دهنده های گوگل ادز اعلام کرده است که از تاریخ 27 ژانویه سال 2020، افزونه Message دیگر در دسترس نخواهد بود و کاربران پس از این تاریخ نمی توانند این افزونه را ایجاد کرده و یا چنانچه از پیش این افزونه را فعال داشته اند، قادر نخواهند بود تغییری در اطلاعات آن اعمال کنند.

البته تا پایان سال 2020، تبلیغ کنندگان همچنان می توانند داده های این افزونه را مشاهده و دانلود کنند.

تاریخچه افزونه پیام

در سال 2016، گوگل افزونه پیام را منتشر کرد. فعالسازی این افزونه کاربران را قادر می ساخت تا به صورت مستقیم از طریق تبلیغات کلیکی برای کمپانی ها پیامک ارسال کنند. در واقع انتشار افزونه تماس (Call Extensions) سبب شد که گوگل متوجه شود کاربران و تبلیغ کنندگان علاقه خاصی به این نوع ارتباط دارند و به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته افزنه ای برای ارتباط به صورت پیامکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

افزونه پیام در گوگل ادز

در سال 2018، گوگل پشتیبانی از افزونه پیام را گسترش داد و از این طریق امکان ردیابی Conversion را با استفاده از انتقال شماره امکان پذیر کرد و به تبلیغ کنندگان این امکان را داد تا این ورودی ها را به آدرس ایمیل به جای شماره تماس انتقال دهند.

مطلب مرتبط  تبلیغ در جستجوی محلی گوگل | Google Maps

افزونه پیام به تبلیغ کنندگان این امکان را میدهد تا هم مشتریان زیادی را جذب کرده و هم عملکرد تبلیغ خود در موبایل را ارتقا دهند. پس از فعالسازی افزونه پیام، تبلیغ کنندگان متوجه می شوند که در حدود 50% درصد CTR تبلیغاتشان در موبایل افزایش پیدا می کند.

عملکرد افزونه پیام در گوگل ادز

متاسفانه گوگل تصمیم به قطع فعالیت این افزونه گرفته است، از این رو تبلیغ کنندگان باید روش های دیگری برای جذب بازدیدکنندگان موبایل پیدا کنند.

معرفی راه های جایگزین :

در حالی که 26 ژانویه 2020، آخرین روزی است که با کمک افزونه پیام میتوانید در موبایل کاربران را به سایت خود جذب کنید از این رو نیازی نیست حتما تا آن روز صبر کرده و پس از آن اکانت خود را برای تغییر آماده کنید.

1 – بررسی داده ها و گزارشات Message Extensions

از آن جا که گوگل داده های پیشین افزونه پیام را تا پایان سال 2020 حذف نخواهد کرد لذا شما می توانید عملکرد آن ها را برای مدت بیشتری بررسی کنید. تبلیغاتی که تنها در موبایل نمایش دارند با حذف این افزونه نسبت به تبلیغاتی که بر روی نمایش در دسکتاپ تمرکز کرده اند،بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و لذا نیازمند اعمال تغییر بر روی اکانت هستند. چنانچه متوجه شدید که افزونه پیام، کلیدی برای دریافت کلیک و نرخ تبدیل بیشتر در اکانت شما بوده است لذا باید به دنبال روش جدید باشید.

2 – از افزونه تماس استفاده کنید

افزونه تماس یا Call Extensions یکی از افزونه های کلاسیک و محبوب گوگل ادز است و دلیل محبوبیت آن هم عملکرد بالای این افزونه است. افزونه تماس به جستجوگران این امکان را میدهد تا در تبلیغات کلیکی شماره تماس شما را مشاهده کرده و به سادگی با یک کلیک شما تماس بگیرند.

مطلب مرتبط  قابلیت های افزوده شده به رابط کاربری جدید گوگل ادوردز

یکی دیگر از دلایل محبوبیت افزونه تماس نمایش آن در تمام دستگاه ها از جمله دسکتاپ است. لذا از این افزونه دریافت ورودی های بیشتری نسبت به افزونه تماس انتظار می رود.

حذف افزونه پیام (Message Extensions) از گوگل ادز

 

3 – افزونه Lead گوگل را امتحان کنید

اخیرا گوگل افزونه ای با نام Lead form معرفی کرده که با استفاده از آن تبلیغ کنندگان اطلاعات بیشتری از شماره تماس را از SERP به دست خواهند آورد. این افزونه از بازیدکنندگان میخواهد تا اطلاعاتی همچون نام، شماره تماس، آدرس ایمیل و مکان خود را در SERP وارد نمایند. مشابه با افزونه پیام، ثبت این اطلاعات ساده و سریع بوده و تنها با دو کلیک به سادگی با تبلیغ کننده ارتباط برقرار می شود. بررسی های اولیه این افزونه نشان دهنده آن است که تبلیغ کنندگان میتوانند کمی از ورودی هایی را که به واسطه حذف افزونه پیام از دست داده اند را دوباره به دست بیاورند.

افزونه Lead Form گوگل ادز

4 – استراتژی تبلیغات در موبایل را تنظیم کنید

همانطور که گفته شد افزونه پیام تنها در موبایل نمایش دارد لذا تاثیر حذف این افزونه بیشتر در اکانت هایی حس میگردد که ترافیک موبایل بالایی دارند. با توجه به اینکه پیش بینی میشود ترافیک کمتری از موبایل دریافت کنید پیشنهاد می شود هزینه کلیک ها در موبایل را مجدد بررسی کنید. چنانچه اکنون به دنبال آن هستید که ورودی های موبایل را با استفاده از افزونه تماس افزایش دهید لذا پیشنهاد می گردد با استفاده از قابلیت های تنظیمات هزینه تماس، و افزایش هزینه کلیک برای دیوایس های موبایل، نمایش مداوم افزونه تماس را تضمین نمایید.

مطلب مرتبط  مقایسه تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل

منبع : wordstream

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *