صفحه اول گوگل
چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟
سپتامبر 11, 2018
گروه بندی در تبلیغات گوگل
فواید گروه بندی در تبلیغات گوگل
اکتبر 8, 2018
قوانین تبلیغ در گوگل ادز

قوانین تبلیغ در گوگل ادز

قوانین تبلیغ در گوگل ادزتبلیغ در گوگل ادز را به جرأت می توان یکی از روش های تبلیغاتی نوین و در عین حال دارای بازخورد مناسب دانست. هدف از طراحی وب سایت ها و استفاده از روش های فنی و تکنیکی و البته هوشمندانه سئو، تنها با یک هدف انجام می پذیرد و آن هم حضور در اولین گزینه های موتورهای جستجو است. تبلیغ در گوگل ادز این امکان را برای انواع کسب و کارها به سادگی فراهم کرده است.

امروزه با توجه به دسترسی افراد در طبقات اجتماعی و سنین مختلف به اینترنت، نمی توان بهانه ای را برای استفاده نکردن از تبلیغات اینترنتی پذیرفت.

شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین و موفق ترین شرکت های دنیا شناخته است که کسب درآمد آن از طریق گوگل ادز است. حجم گردش پول در بخش گوگل ادز نشان دهنده موفقیت این پلتفرم تبلیغاتی است. شعار تبلیغاتی گوگل برای گوگل ادز عبارت “نمایش تبلیغات در گوگل رایگان است” می باشد.

گوگل به عنوان اولین و برترین موتور جستجو در ایران و بسیاری از نقاط جهان شناخته شده است. تبلیغ در گوگل ادز به صورت کلیکی بوده و مبلغی که شما پرداخت می کنید بر اساس تعداد کلیک هایی است به صورت موفق به تبلیغ و سایت شما هدایت می شوند.

قوانین تبلیغات در گوگل ادز

از علل موفقیت شرکت گوگل می توان پایبندی به قوانین اشاره کرد. گوگل ادز برای درج آگهی های تبلیغاتی قوانین سفت و سختی را در نظر گرفته و این قوانین را بدون در نظر گرفتن هیچ استثنایی پیاده سازی کرده است. عدم رعایت برخی از این قوانین می تواند منجر به حذف تبلیغات شما گردد. در ادامه به برخی از این قوانین اشاره می کنیم :

1 – توجه به مقصد لینک ها و عدم وجود لینک های هدایت به فیلم یا آدرس ایمیل و یا آدرس صفحات غیر مرتبط. در واقع آنچه که گوگل از یک تبلیغ استاندارد انتظار دارد این است که کاربران را به یک آدرس ثابت که در تبلیغ به آن اشاره شده است هدایت کند.

مطلب مرتبط  کمپین های ضعیف گوگل ادز را غیر فعال نکنید!

2 – عدم هدایت افراد به دامنه های پارک شده با ارزش محتوایی کمتر

3 – عدم هدایت افراد به صفحه ای غیر از صفحه فرود

4 – عدم قرار گرفتن تبلیغات در رده کالاهای ممنوعه مانند محصولات و خدمات جنسی، سلاح، شرط بندی، اجناس تقلبی، اجناس و خدمات مرتبط با آتش بازی، فروش حیوانات و گونه هایی که در لیست قرمز با خطر انقراض قرار دارند، اسناد جعلی، تبلیغات سیاسی و خدمات و محصولات بالینی و پزشکی که نیاز به تخصص های خاص دارد و حتی محصولاتی که منجر به بروز اختلالاتی در اجرای قانون های ترافیکی می شوند برخی از این موارد محدودیت محسوب می شوند. تبلیغات مرتبط با مشروبات الکلی بر اساس قوانین محلی دارای محدودیت های خاصی هستند.

5 – فروش کالاهای تقلبی

6 – رعایت قوانین کپی رایت. گوگل به شدت نسبت به قوانین مربوط به حق و حقوق صاحبان محتوا حساسیت نشان می دهد. شاید قوانین کپی رایت در ایران هنوز به صورت یک قانون در نیامده باشد اما در تبلیغات گوگل به این امر توجه ویژه ای شده است.

7 – عدم اعلام وابستگی به گوگل یا کسب و کارهای غیر مرتبط

8 – امنیت تبلیغات و عدم وجود بد افزارها

9 – یکسان بودن محتوای تبلیغ با محتوای ارائه شده به بات های گوگل. برخی از افراد برای فریب بات های گوگل مانند Googlebot اقدام به تولید محتواهای پنهانی می کنند و گوگل ادز به صورت جدی با این کار مخالف بوده و تبلیغاتی که این قانون را رعایت نکنند حذف می کند.

10 – عدم انجام framing یا نمایش دادن یک سایت دیگر در صفحه تبلیغاتی خود

مطلب مرتبط  افزونه Sitelinks در گوگل ادوردز چیست؟

11 – عدم وجود پاپ آپ در تبلیغات. پاپ آپ ها صفحات تبلیغاتی هستند که با اولین کلیک بر روی صفحه، برای کاربران باز می شود و در اغلب موارد باعث نارضایتی کاربران می شود.

12 – عدم انتشار صفحات فیشینگ که منجر به سرقت اطلاعات کاربران می شود.

13 – عدم انتشار یک تبلیغ با دو اکانت متفاوت در گوگل ادز

14 – عدم دریافت اطلاعات از کاربران در صفجه فرود تبلیغات. سایت های بانکی که نیاز به دریافت اطلاعات دارد باید الزما از گواهی اس اس ال استفاده کنند تا بتوانند در گوگل ادز حضور داشته و تبلیغات انجام دهند.

قوانین تبلیغات در گوگل ادز

15 – رعایت اصول نگارشی و ویرایشی در زبان های مختلف مانند عدم استفاده از علامت تعجب در تیتر اصلی یا علائم نگارشی بیش از اندازه مجاز و یا عدم استفاده از کلمات ناپسند. این موارد جزئیات زیادی را شامل می شود که در زمان تهیه محتوای تبلیغاتی برای گوگل ادز لازم است به تمام جزئیات آن‌ها توجه شود.

16 – رعایت تحریم های تجاری اعمال شده

17 – کمک های آموزشی که باعث ایجاد برتری های ناعادلانه می شود مانند فروش سوالات امتحانی و …

18 – صفحات پرداختی که مبهم باشند و یا اطلاعات دقیقی به افراد در زمینه پرداخت ها ندهند.

19 – عدم استفاده از تکنیک های اسپم در تبلیغات. از تکنیک های اسپم می توان به مواردی مانند تبادل لینک و ترافیک بازدید در سایت ها، ایمیل های گروهی، سرویس های تولید ترافیک غیر واقعی و … اشاره نمود.

20 – تبلیغات خشن و دعوت به خشونت علیه ملیت، مذهب، جنسیت و یا سازمان خاصی

21 – وجود دکمه بازگشت در صفحه تبلیغاتی یا صفحه فرود. نگه داشتن افراد در صفحه تبلیغات بدون میل شخصی آن‌ها خلاف قوانین تبلیغ در گوگل ادز است.

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

از ویژگی های خاص تبلیغ در گوگل ادز می توان به تنظیم نمایش تبلیغات بر اساس کشور اشاره کرد که البته با توجه به اعمال تحریم ها علیه ایران این قابلیت به سادگی در دسترس کاربران ایرانی قرار نمی گیرد. در صورت استفاده از این ویژگی، تبلیغات و هزینه های انجام شده توسط شما در جهت درست و به صورت هدف دار پیش خواهد رفت.

شرایط فنی تبلیغ در گوگل ادز

در هنگام درج آگهی در گوگل ادز باید برخی از قوانین و شرایط فنی را هم مد نظر قرار داد. به عنوان مثال عنوان تبلیغ اهمیت بالایی برای موتورهای جستجو دارند و بر اساس قوانین گوگل باید این عنوان مطابق با استانداردهای اعلام شده تهیه و مرتبط با محتوای تبلیغ تهیه و اعلام گردد.

وضوح و کاربردی بودن تبلیغ در گوگل ادز اهمیت ویژه ای دارد و باید الزامات فنی مربوط به آن‌ به خوبی رعایت شود. در هنگام تبلیغ در گوگل ادز تنها می توانید از قالب های اختصاصی ارائه شده توسط گوگل استفاده نمایید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *