گوگل اعلام کرده است پروسه ی حذف متریک میانگین جایگاه نمایش تبلیغ (Average position) از 30 سپتامبر و طی یک هفته بر روی تمامی اکانت های Google Ads آغاز می گردد.
اوایل ماه فوریه 2019 صحبت هایی در ارتباط با برنامه ی گوگل برای حذف این متریک مطرح شد ولی تاریخ دقیقی برای اجرای آن اعلام نشده بود.
در این بیانیه گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر 1398) متریک Average position از اکانت تمامی کاربران حذف خواهد شد.
در نتیجه ی حذف این متریک، ویژگی های زیر نیز غیر فعال میگردند:
در انتها گوگل اعلام کرده است متریک میانگین جایگاه نمایش تبلیغ از مجموعه ستون های ذخیره شده ، گزارشات ذخیره شده که حاوی ستون میانگین جایگاه نمایش تبلیغ هستند و امتیازی که در داشبورد اکانت گوگل ادز بر اساس میانگین جایگاه نمایش تبلیغ اعلام میگردد، حذف خواهد شد.
چنانچه در اکانت خود اسکریپتی بر مبنای میانگین جایگاه نمایش تبلیغ دارید، پیشنهاد میشود مجدد عملکرد درست آن را بررسی نمایید.
گوگل پس از معرفی دو متریک جدید که به سادگی و به طور دقیق جایگاه نمایش تبلیغ را در موتور جستجوی گوگل نشان میدهند، تصمیم به حذف متریک Average position گرفت.
این متریک های جدید absolute top impression (نمایش مطلق در بالای صفحه) و top impression (نمایش در بالای صفحه) می باشند. متریک absolute top به اولین جایگاه در موتورهای جستجو گفته میشود و top impression معرف هر جایگاهی در بالای لیست تبلیغات کلیکی می باشد. (این متریک تبلیغات در جایگاه اول ، دوم و سوم در بالای صفحه و یا حتی هنگامی که در بالای صفحه تبلیغی نمایش ندارد، در پایین صفحه اولین جایگاه را شامل می شود.)
در ماه فوریه گوگل اعلام کرده است:
“با معرفی این متریک های جدید برای درک بهتر جایگاه نمایش تبلیغات در گوگل، ما تصمیم به حذف میانگین جایگاه نمایش تبلیغ تا ماه سپتامبر سال جاری را داریم. چنانچه در حال حاضر از متریک میانگین جایگاه نمایش تبلیغ استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم برای تعیین و تشخیص جایگاه نمایش تبلیغ خود شروع به استفاده از متریک های جدید نمایید.”
با توجه به این بیانیه ، گوگل استفاده از متریک های جدید را به عنوان جایگزینی برای متریک میانگین جایگاه نمایش تبلیغ معرفی کرده است.
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز / 5. تعداد نظرات :
اولین نظر را شما ثبت کنید!