روش نمایش سایت در لینک های اول گوگل
نوامبر 24, 2018
قابلیت های Google Ads
معرفی 3 قابلیت گوگل ادز (Google Ads) که از آن استفاده نمی کنید!
دسامبر 9, 2018
گوگل ادسنس

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

لوگوی گوگل ادسنسشاید قبل از اینکه به درآمدزایی گوگل ادسنس بپردازیم بهتر است با معنای آن آشنا شویم. گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغاتی گوگل است که به وب مسترها اجازه می دهد تا تبلیغاتی را چه از نوع بنر و ویدیو یا متن در سایت خود قرار دهند. در واقع ادمین های سایت ها از طریق مشاهدات این تبلیغات توسط کاربران ، درآمد کسب می کنند.

 

کسب درآمد در گوگل ادسنس؛ متنوع و هدفمند

پس از اینکه با مفهوم Google Adsense آشنا شدیم هم اکنون نوبت آن است که با انواع مختلف این نوع تبلیغات آشنا شویم. گوگل ادسنس در واقع حالتهای مختلفی دارد که با یکدیگر متفاوت اند اما همگی یک هدف را دنبال می کنند، کسب درآمد!

– گوگل ادسنس و تبلیغات محتوا محور

برخی از کاربران در دنیای مجازی به دنبال محتواهای خاص هستند از این طریق شما می توانید با تبلیغاتی که محتوای خاصی را در بر دارند با CPC که پرداخت به ازای کلیک و CPM که پرداخت به ازای بازدید است درآمدزایی داشته باشید. شاید تنها تفاوت تبلیغات محتوا محور همین باشد. در CPM شما به ازای تعداد خاصی بازدید، مثلا هر هزار بازدید مبلغ خاصی را دریافت می کنید. تبلیغات محتوا محور در گوگل ادسنس انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها می توانند متن باشد، برخی دیگر تصویر یا حتی تصاویر متحرک که به آنها گیف گفته می شوند. انتخاب اینکه از کدامیک از این روش ها استفاده کنید با خود شماست و می توانید.

– جستجو محور

در تبلیغات جستجو محور، Google Adsense در واقع به کاربران اجازه می دهد تا یک سری تبلیغات خاص جستجویی را در وب سایت خود به نمایش بگذارند.

– ویدئو محور

این نوع تبلیغات که گوگل اجازه می دهد که شما تبلیغات ویدئویی را روی وبسایت خود قرار دهید.

مطلب مرتبط  هزینه هر کلیک در گوگل ادز چقدر است؟

البته لازم به ذکر است که استفاده از Google Adsense به راحتی نیست و شما باید یک سری قوانین را رعایت کنید. رعایت از این قوانین اگر میخواهید از طریق گوگل ادسنس درآمدزایی داشته باشید امری ضروریست.

 

قوانین گوگل برای کاربران گوگل ادسنس

قوانین گوگل برای استفاده از گوگل ادسنس به عنوان منبعی برای درآمدزایی بسیار آسان است. اما این قوانین سخت گیرانه اگر نقض شوند می تواند سئوی منفی وبسایت شما شود. همچنین شما با هرگونه تقلب در این زمینه با دیوار حفاظتی قوی گوگل مواجه خواهید شد که به شما هشدار میدهد تقلب ممنوع است. همچنین شما قادر نخواهید بود که اکسی را برای کلیک کردن اغوا کنید، حتی با کلیک برروی تبلیغات خود نیز هیچ پولی دریافت نمی کنید.

کسب درآمد با گوگل ادسنس

مطالب با کیفیت؛ عاملی در ارتقا رتبه بندی

اگر شما در وبسایت خود مطالب با کیفیت را قرار دهید باعث می شود که اطلاعات وبسایت خود را ارتقا دهید. پس از چاپ مطالب غیر ضروری و مضر خودداری کنید چرا که تنها باعث سئوی منفی می شوند. در واقع مطالب وبسایت شما باید به گونه ای باشند که تجربه ای تکرار نشدنی را برای کاربران شما ایجاد کند. زمانی که شما از مطالب مفید استفاده میکنید و مخاطبان را به وبسایت خود جذب کنید گوگل نیز رتبه بندی شما را افزایش میدهد.

محتواهای تخصصی بسیار مورد توجه گوگل ادسنس قرار می گیرند، علاوه بر این محتواها، مطالب خاص نیز بسیار مورد توجه هستند. گوگل از آنچه شما تصور میکنید بسیار هوشمندتر عمل میکند و مطالب تکراری را از نتایج جست و جوی خود حذف می کند.

کلمات کلیدی؛ نکته مورد توجه گوگل

جالب است بدانید که گوگل کلمات کلیدی را در وبسایت شما چک کرده و طبق آن به شما رتبه می دهد. سعی کنید که در هر مطلب چاپ شده از عبارات کلیدی استفاده کنید.

مطلب مرتبط  7 اصل برای ایجاد تبلیغات بنری گوگل

اهمیت محتوای سایت در گوگل ادسنس

محتواهای تخصصی بسیار مورد توجه گوگل ادسنس قرار می گیرند، علاوه بر این محتواها، مطالب خاص نیز بسیار مورد توجه هستند. گوگل از آنچه شما تصور میکنید بسیار هوشمندتر عمل میکند و مطالب تکراری را از نتایج جست و جوی خود حذف می کند.

Article Spinning یک نرم افزار است که نویسندگان از آن برای یافتن محتواهای تکراری و جایگزینی در آن استفاده می کنند. این روش با اینکه ممکن است در نظر شما راحت باشد اما با اشکالات فراوانی رو به روست.  ممکن است که محتواهای جایگزین شده بی معنی باشند و یا در متن کل اینطوری به نظر برسند. اگر اینطور باشد مخاطبان وبسایت شما نه تنها افزایش می یابند بلکه در شکایت از محتوای بی معنی شما کاهش نیز خواهند یافت. با این کار درآمد گوگل ادسنس شما نیز کاهش می یابد. مشکل بعدی زمانی پیش روی شما قرار می گیرد که گوگل متوجه این کار به اصطلاح تقلب شما شود. در این صورت دامنه همراه با صاحب آن در لیست سیاه گوگل قرار می گیرند.

موضوعات ممنوعه برای استفاده از گوگل ادسنس

خرید و فروش اسلحه، ترویج فرهنگ غلط، خرید و فروش مشروبات الکلی از جمله مواردی هستند که توسط اکثریت نهی می شوند. گوگل ادسنس نیز از این قاعده مستثنی نیست. تقریبا تمامی محتواها در حول موضوعات دیگر تایید خواهند شد و هیچ گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد. اما محتواهایی که بیشتر مورد توجه گوگل ادسنس قرار می گیرد محتواهای مربوط به پزشکی و بیمه است.

کسب درآمد با گوگل ادسنس

میزان درآمد سایت از گوگل ادسنس چقدر است؟

درآمدی که میتوانید از گوگل ادسنس داشته باشید هیچگاه مبلغ مشخصی نیست چرا که این مقدار متغیر است. در اینجا به بررسی عواملی می پردازیم که در درآمد شما از گوگل ادسنس تاثیر می گذارند:

  • ترافیک وب سایت شما، اینکه وبسایت شما تا چه حد بازدید کننده دارد یکی از مواردی است که می تواند در درآمد شما از گوگل ادسنس تاثیرگذار باشد. بدیهی است که اگر مخاطب بیشتری داشته باشید امکان کسب درآمد بیشتر است.
  • مخاطبانی که به وبسایت شما سر می زنند
  • موضوع محتواهای وب سایت شما
مطلب مرتبط  قوانین تبلیغ در گوگل ادز

استفاده از گوگل ادسنس در ایران

گوگل ادسنس همانطور که از نام آن پیداست با قوانین گوگل پیش می رود از این رو دادن اسم و آدرس برای این تبلیغات ضروری است. از آنجا که کشور ما در تحریم است، کاربران ایرانی نمی توانند از گوگل ادسنس استفاده کنند مگر از آدرس یکی از دوستان و یا بستگان خود در خارج از کشور استفاده کنند. گوگل برای این کار یک کد تایید را به آدرس مورد نظر خواهد فرستاد و پس از دریافت کد شما می توانید شروع به کار کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *