قوانین جدید واتساپ کاربران را به سمت سیگنال و تلگرام فرستاد
ژانویه 11, 2021
اتحادیه کارکنان آلفابت
اتحادیه کارکنان گوگل در 10 کشور راه اندازی شد
فوریه 21, 2021

توافق گوگل برای پرداخت حق نشر محتوای خبرگزاری های فرانسه

توافق گوگل با خبرگزاری های فرانسه

سواستفاده گوگل از جایگاه خود برای نشر رایگان مطالب و اخبار

گوگل توافق کرد تا از این پس در ازای استفاده از محتوای خبرگزاری های فرانسه، به آنها هزینه ای را تحت عنوان حق بازنشر اخبار، پرداخت نماید.

طبق توافقاتی که بین سازمان های خبری فرانسه و google صورت گرفته است، این موتور جستجو دیگر اجازه ندارد بدون دریافت رضایت صاحبان محتوا و اخبار به انتشار این اخبار در رسانه خبری google news خود بپردازد.

این تصمیم و تفاهم نامه به دنبال شکایت مرجع رقابت فرانسه (French Competition Authority) از گوگل مبنی بر آسیب رساندن فعالیت های گوگل به خبررسانی های فرانسه در ماه آپریل سال 2020 (نزدیک به سال نو شمسی) صورت گرفت.

ترجمه این تصمیم گوگل در سال 2020 با عنوان (گوگل با شکست بزرگی مواجه شده و باید به ناشران فرانسوی هزینه پرداخت کند) را در ادامه میخوانید:

گوگل به صورت یک طرفه تصمیم گرفت که از این پس مجوزهای استخراج مقاله، عکس و فیلم را تنها در صورت دریافت رایگان آنها از ناشران در سرویس های مختلف خود نمایش دهد.

عملا، اکثر قریب به اتفاق ناشران مطبوعاتی بدون هیچ مذاکره ای و بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای مجوزهای رایگانی را به Google برای استفاده و نمایش محتوای محرمانه شان ، اعطا کرده اند.

گوگل با انتشار این محتوا موضع خود را برای عدم پرداخت مبلغ برای انتشار اخبار ناشران و خبررسانی های فرانسه مشخص کرد.

البته برخی نیز این اعلامیه را نوعی تهدید برای عدم نمایش این گونه محتواهای خبری از طرف گوگل میدانستند!

مطلب مرتبط  تاریخچه گوگل - از یک گاراژ تا گوگل پلکس

تنها چیزی که اعلام شد این موضوع بود که مقامات فرانسه به Google دستور دادند تا مذاکره ای عادلانه و منصفانه برای جبران خسارت سازمان های خبری فرانسه با آنها انجام دهد.

اعلامیه رسمی گوگل در وبلاگ Google France

اطلاعیه گوگل فرانسه

اطلاعیه Google در وبلاگ رسمی فرانسوی گوگل

در پی این اتفاقات و جریانات، گوگل اطلاعیه ای را در وبلاگ فرانسوی زبان خود منتشر کرد که در ادامه به آن میپردازیم.

ترجمه متن اطلاعیه رسمی Google به این صورت است :

این توافق نامه قوانینی را مشخص می کند که براساس آن Google در حالی که منعکس کننده اصول مشخص شده قانونی است، با اعضای گروهی که انتشارات آنها “اطلاعات سیاسی و جامع” شناخته می شود توافق نامه های مجوز فردی را امضا کند.

همچنین گوگل دسترسی به News Showcase ، برنامه جدید مجوز نشر اخبار که اخیراً توسط Google راه اندازی شده و به خوانندگان امکان دسترسی به محتواهای مهم و گرانبها را می دهد ، را فعال و عمومی می کند.

Google با سازمان های خبری خصوصی فرانسه برای دریافت یک مجوز از آنها مذاکره خواهد کرد.

مقدار هزینه پرداختی گوگل به این نهادهای خبری، طبق تفاهمات صورت گرفته بوده و بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد حساب های کاربری و بازدیدکنندگان روزانه یک سازمان خبری جدید تعیین میگردد.

مبلغ پرداختی تخمین زده شده برای توافقات مجوز بین ناشران روزنامه و Google به طور جداگانه بوده و براساس فاکتورهایی خاص است.

برای مثال مشارکت در اطلاع رسانی سیاسی و عمومی ، حجم روزانه انتشارات و اخبار منتشر شده یا مخاطبان ماهانه این ناشران در اینترنت نمونه هایی از این فاکتورها میباشند.

گوگل نیوز

Google news showcase

Google News Showcase یا ویترین اخبار گوگل، در واقع یک پلت فرم و راهکاری است تا از طریق آن گوگل بتواند مجوز نشر خبری را گرفته و در ازای انتشار اخبار، هزینه انتشار محتواهای خبری خاص را به سازمان های خبری صاحب امتیاز آن خبر بپردازد.

مطلب مرتبط  آخرین توییت قهرمان فیلم پلنگ سیاه پرلایک ترین توییت تاریخ شد

این پرداختی های گوگل شامل پرداخت هزینه دسترسی گوگل به محتوای paywalled یا محتوای خریداری شده میباشد.

محتوای Paywall نوعی از محتوا میباشد که با اشتراک پولی و قابل خریداری در اختیار خوانندگان و کاربران  قرار می گیرد و محتوایی عمومی نمیباشد.

پرداخت پول برای محتوا

گوگل با انتشار اعلامیه ای در ماه  ژوئن 2020 ، سیاست های خود برای نمایشگاه اخبار را به صورت زیر شرح می دهد:

Google همچنین پیشنهاد میکند که در صورت امکان برای دسترسی رایگان کاربران به مقالات پولی ، به ناشران هزینه پرداخت کند.

این موضوع باعث می شود که ناشران paywall مخاطبان و خوانندگان مجازی خود را افزایش داده و همچنین فرصتی را برای مردم فراهم نمایند تا به محتواهایی که ممکن است  نتوانند به طورعادی مشاهده کنند، دسترسی پیدا کرده واخبار مهم را بخوانند.

ما فعالانه در حال کار با ناشران همکار خود در مورد این محصول جدید ( google news showcase) میباشیم. این محصول به زودی و ابتدا در پلت فرم های Google News و Discover عرضه خواهد شد.

Paywall چیست؟

Paywall

صحبت های جان مولر گوگل درباره محتوای Paywall

Paywall content ، premium content یا محتوای پولی (پی وال) محتوایی است که الزامی برای نمایش آن به کاربران وجود ندارد و میتوان در ازای مشاهده آن از کاربران خود هزینه دریافت کرد.

نکته ای که به گفته john mueller گوگل بایستی درباره محتواهای پی وال بدانیم این است که در حالی که کاربر اجازه دسترسی به محتوای paywall را ندارد، با این حال گوگل و ربات ها و خزنده های آن باید به این محتواها دسترسی داشته باشند تا بتوانند آن ها را به رسمیت بشناسند.

مطلب مرتبط  سرمایه گذاری گوگل برای راه اندازی دیتاسنترهای پاک در اروپا

اینگونه محتواها معمولا شامل content هایی مانند آموزش ها، اخبار حساس و مهم سیاسی و اجتماعی، مطالب تحلیلی و یا پژوهشی و … میباشند.

برای اینکه مشکلی برای صفحات پی وال شما پیش نیامده و توسط گوگل با صفحات clocked content اشتباه گرفته نشود، تست Rich Results Test را برای این صفحات انجام دهید تا مطمئن شوید که مارک آپ های مناسب را برای این صفحات لحاظ کرده اید.

اگر با ابزار گوگل اینسپکت نتوانستید صفحه pay wall خود را ایندکس کنید احتمالا گوگل صفحه شما را صفحه کلاک شده و نامعتبر شناخته است و بهتر است سریعتر برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

منبع: searchenginejournal.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *