گوگل ادز و سئو
آیا گوگل ادز روی سئوی سایت تاثیر دارد؟
می 19, 2021
آموزش ارتقا رتبه سایت در کشورهای خارجی
ژوئن 7, 2021
google mum

تکنولوژی جدید گوگل برای جستجوهای پیچیده

گوگل در حال ساخت یک تکنولوژی جدید برای پاسخ به کوئری های پیچیده جستجو شده به نام Multitask Unified Model میباشد که به معنی “مدل یکپارچه چند منظوره” بوده و به اختصار به آن MUM میگویند.

تکنولوژی جدید گوگل mum

گوگل قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی جدید خود به نام MUM ، به پرسش های پیچیده بیشتری در سرچ پاسخ دهد.

این شرکت در یکی از کنفرانس های اخیر خود (I/O conference) اعلام کرد که در حال بررسی و تحقیق درباره عملکرد تکنولوژی MUM و استفاده از آن برای درک بهتر زبان های مختلف و پاسخ به سوالات کاربران سراسر دنیا است.

این تکنولوژی در حال حاضر فعال نبوده و راه اندازی نشده است اما گوگل درباره آن نگاه متفاوتی دارد.

google

 

هدف Google از ایجاد  MUM چیست؟

هدف گوگل از راه اندازی mum ، این است که کاربران بتوانند با تعداد سرچ کمتر کارهای خود را انجام دهند.

گوگل تشخیص داده است که کاربران برای انجام دادن امور پیچیده خود، به طور میانگین به 8 جستجو در گوگل احتیاج دارند.

این کمپانی با ایجاد mum آینده ای را تجسم کرده است که در آن گوگل بتواند پاسخ سوالات پیچیده ای مانند سوال زیر را به کاربران بدهد:
“من قله Mt. Adams را فتح کرده ام، و میخواهم در پاییز آینده قله Mt.Fuji را هم فتح کنم . چه کار دیگری برای آماده شدن باید انجام دهم؟”

در حال حاظر ساز و کار سرچ گوگل به شکلی است که کاربران برای پیدا کردن پاسخ چنین سوال پیچیده ای باید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کرده و جواب هر سوال خود را جداگانه سرچ و جستجو کنند.
سوالاتی مانند: ارتفاع هر قله ، دمای میانگین در فصل پاییز ، دشواری های مسیرهای کوه نوردی ، لوازم و وسایل مورد نیاز و سوالات بسیار دیگر.

مطلب مرتبط  اضافه شدن 5 ویژگی جدید به Google Search Console

تکنولوژی MUM گوگل

گوگل پاسخی که “الگوریتم مام” به کاربر خواهد داد را با پاسخی که یک متخصص کوهنوردی به این سوال پیچیده می دهد، مقایسه میکند.

Mum متوجه میشود که کاربر در حال مقایسه دو قله با یکدیگر است، که به همین علت اشاره به ارتفاع و مسیرهای کوهنوردی آنها مرتبط به نظر میرسد. و پس از آن متوجه میشود که کلمه “آماده شدن” شامل مواردی مانند تمرین های آمادگی جسمانی و پیدا کردن ابزارهای مناسب کوهنورردی است.

علاوه بر این mum میتواند به واسطه شناخت عمیقی که از دنیا دارد، راهنمایی های مفیدی را نیز ارائه کند .
به این معنی که میتواند به اطلاعاتی مانند اینکه: “پاییز فصل بارش باران در قله فوجی است. به همین علت کاربر نیاز به یک ژاکت ضد آب دارد.” اشاره کند.

الگوریتم مام میتواند عنوان های مرتبط دیگری را نیز در زیر نتایج لیست کند تا کاربر تحقیقات گسترده تری انجام دهد. مثلا: بهترین ابزارهای کوهنوردی یا تمرین های ورزشی برتر. و نتایج جستجو کاربر را به سمت مقالات ، عکس ها و ویدئو های مفید از سراسر وب هدایت میکند.

mum

 

تکنولوژی MUM چطور کار میکند؟

Mum مانند BERT با یک معماری تغییر دهنده طراحی شده است. اما گفته میشود توانایی چندمنظوره MUM در رمزگشایی از اطلاعات با روش های جدید ، آن را  تا 1000 برابر قدرتمند تر از BERT کرده است.

الگوریتم MUM گوگل میتواند اطلاعات را به زبان ها و فرمت های مختلف تشخیص داده و کامل ترین نتایج را برای کاربران نمایش دهد.

mum گوگل

گوگل شروع به تست پایلوت داخلی و نمونه آزمایشی MUM کرده است و قول داده است تا این هوش مصنوعی را به درستی در نتایج جستجو استفاده کند.

مطلب مرتبط  برنامه پلیس فدرال آمریکا برای نظارت بر شبکه های اجتماعی

MUM هم مانند تمامی الگوریتم های دیگر گوگل، قبل از لانچ شدن به طور سختگیرانه ای مورد آزمایش و تست قرار میگیرد.

در ماه ها و سالهای آینده منتظر اضافه شدن فیچرها و قابلیت های جدید MUM به محصولات گوگل باشید.

منبع : searchenginejournal / blog.google

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *