Search Engines
آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو
ژانویه 20, 2020
سیستم مدیریت محتوا
معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) از نظر سئو
فوریه 3, 2020

پاسخ گوگل به انتقادات مربوط به تغییر ظاهر نتایج جستجو در دسکتاپ

گوگل اخیرا بیانیه ای رسمی در پاسخ به انتقادات فراگیر مرتبط با آخرین تغییر ظاهر نمایش نتایج جستجو در دسکتاپ منتشر کرد.

هفته پیش گوگل ظاهر صفحه نتایج جستجوی ارگانیک و تبلیغاتی را در دسکتاپ به روز رسانی کرد. قابل توجه ترین تغییر اعمال شده شامل نمایش فاوآیکون در کنار آدرس سایت ها و جایگزینی Ad مشکی رنگ با Ad سبز رنگ در کنار نتایج تبلیغاتی است.

تصویر زیر نشان دهنده ظاهر جدید صفحه نتایج جستجوی گوگل در نسخه دسکتاپ است.

ظاهر جدید نتایج جستجوی گوگل

و همچنین تصویر زیر نشان دهنده ظاهر قبلی صفحه نتایج جستجو گوگل در دسکتاپ بوده است.

ظاهر قدیمی نتایج جستجوی گوگل

در حالی که گوگل مدعی شده است که نمایش Ad مشکی رنگ نسبت به رنگ سبز برجسته تر هست و نتایج تبلیغاتی را از نتایج ارگانیک تمیز می دهد ولی استدلال بسیاری از کاربران خلاف آن بوده و بر آن باور هستند که به روز رسانی جدید گوگل تفاوت ظاهری بین نتایج ارگانیک و تبلیغاتی را به شدت کاهش داده است.

گوگل به این انتقادات پاسخ داده است.

پاسخ گوگل

گوگل در حال بررسی بازخورد کاربران بوده و از چند روز گذشته شروع به آزمایش نمایش فاوآیکون ها در جایگاه های متفاوت کرده است.

طی هفته گذشته ما ظاهر صفحه جستجو را مطابق با آنچه که چند ماه گذشته در نسخه موبایل انجام شد، به روز رسانی کردیم. ما بازخوردها و نظرات شما را در مورد این به روز رسانی بررسی کردیم و همواره در حال تلاش برای بهبود جستجو هستیم. بنابراین آزمایشاتی را برای تغییر جایگاه نمایش فاوآیکون انجام خواهیم داد.

در مدت زمان این آزمایش به گفته گوگل ممکن است برخی از کاربران فاوآیکون را اصلا مشاهده نکرده و یا ممکن است آن را در مکان های متفاوت مشاهده کنند.

مطلب مرتبط  مصاحبه با یک کارشناس فروش در تیم گوگل ادز

اظهارات کامل گوگل در این باره به شرح زیر است:

ما متعهدانه در حال بهبود تجربه جستجو در دسکتاپ هستیم و در این راستا به عنوان بخشی از تلاش های انجام شده، ما طرحی که به صورت تستی چندین ماه پیش در نتایج جستجوی موبایل نمایش داده می شد را هفته پیش برای دسکتاپ نیز اجرا کردیم. ظاهر جدید صفحه نتایج جستجوی گوگل، در صفحه نمایش موبایل عملکرد خیلی خوب و بازخورد عالی داشت. به این دلیل در این طرح جدید کاربران به سرعت آدرس سایت را مشاهده کرده و همچنین علامت Ad مختص به نتایج تبلیغاتی نیز از پیش نیز برجسته تر و مشهود تر است. پشتیبانان سایت نیز به ما گفته اند که از نمایش برجسته تر آدرس سایتشان در صفحه نتایج جستجو خرسند هستند. در حالی که آزمایش های اولیه در اجرای این طرح در دسکتاپ مثبت بوده است ولی ما همچنان به بازخورد کاربران خود اهمیت میدهم، از این رو اکنون در حال آزمایش تغییر جایگاه نمایش فاوآیکون هستیم و به بهبود نحوه نمایش نتایج جستجو ادامه خواهیم داد.

همانطور که در متن بالا مشاهده می کنید گوگل هیچ اشاره ای به تغییر رنگ و برجسته تر شدن علامت Ad نکرده است لذا پیش بینی می شود نحوه نمایش نتایج تبلیغاتی در گوگل طی این آزمایش تغییری نداشته باشد.

منبع : searchenginejournal

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina
مطلب مرتبط  ارائه گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *