۸ روش برای افزایش ترافیک سایت (به همراه معرفی سریع‌ترین روش)
آوریل 25, 2023
محبوب‌ترین دامنه‌ها
محبوب ترین پسوندهای دامنه‌های اینترنتی کدامند؟
آوریل 30, 2023

راهنمای انتخاب سرور اختصاصی مناسب

راهنمای انتخاب سرور اختصاصی مناسب

در دنیای امروز، برای هر شرکت و سازمانی حضور آنلاین بسیار مهم و ضروری شده است. این حضور آنلاین معمولا به وسیله‌ی یک وبسایت یا اپلیکیشن انجام می‌شود که به کمک آن محصولات یا خدمات ارائه می‌شوند. اما برای اینکه یک وبسایت یا اپلیکیشن به درستی و به صورت سریع و قابل قبول برای کاربران بارگذاری شود، نیاز به یک سرور قدرتمند و مناسب دارد. در این حالت، سرور اختصاصی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتخاب سرور اختصاصی مناسب، برای هر سازمانی بسیار مهم است. این امر به علت این است که سرور اختصاصی معمولا دارای قابلیت‌های فراوان و منحصربه‌فردی است که می‌تواند به بهبود عملکرد وبسایت یا اپلیکیشن کمک کند. علاوه‌بر این، انتخاب سرور اختصاصی مناسب به دلیل اهمیت اطلاعات محرمانه و حساسی که روی سرور قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است. از طرفی، سرور اختصاصی باید به صورت مداوم مورد نظر و در دسترس برای کاربران باشد. در این مقاله به بررسی نکاتی که برای انتخاب سرور اختصاصی مناسب باید در نظر گرفته شود، پرداخته خواهد شد.

نکات مهم برای انتخاب سرور اختصاصی مناسب

انتخاب سرور اختصاصی برای سایت‌ها بسیار مهم است و باید به موارد زیادی هنگام خرید سرور توجه شود. در ادامه، موارد مهمی که باید در انتخاب سرور اختصاصی به آن‌ها توجه کنید را توضیح می‌دهیم.

۱. مشخص کردن نوع سایت یا دیگر پلتفرم‌های آنلاین

اولین موردی که باید در انتخاب سرور اختصاصی در نظر گرفته شود، نوع سایت شماست. برای مشخص کردن نوع سایت خود باید به سوالاتی پاسخ دهید. برخی از این سوالات عبارتند از: آیا سایت شما یک سایت شخصی است یا فروشگاهی؟ آیا سایت شما برای کاربران ایرانی است یا کاربران جهانی؟ نوع محتوایی که بر روی وبسایت می‌گذارید چیست؟ نیاز به امنیت چقدر است؟ پس از مشخص شدن نوع سایت یا هر پلتفرم آنلاین دیگری که دارید، باید دنبال سرور مناسب بگردید.

مطلب مرتبط  aaPanel چیست؟ (جایگزینی برای سی پنل)

۲. اهمیت ترافیک وبسایت در انتخاب سرور مناسب

باتوجه به تعداد کاربران، باید به دنبال سرور مناسب بگردید که بتواند ترافیک سنگینی را به راحتی تحمل کند. همچنین اگر سرویسی خریداری کنید که ترافیک بسیار بیشتری از نیاز شما را بتواند مدیریت کند، باز هم مناسب شما نخواهد بود زیرا شما هزینه بابت موردی پرداخت می‌کنید که استفاده‌ای برای شما ندارد. از این رو، باید کاملا نیازهای خود را بشناسید تا بهترین و مناسب‌ترین سرویس را تهیه کنید.

۳. میزان فضای ذخیره سازی

سومین موردی که باید در نظر گرفته شود، میزان فضای دیسک یا ذخیره‌سازی مورد نیاز سایت شماست. با توجه به اندازه و حجم سایت، نوع محتوا و اندازه فایل‌های خود باید به دنبال سروری با فضای دیسک مناسب بگردید.

۴. سخت‌افزار سرور

نوع سخت‌افزار از موارد مهم و قابل بررسی هنگام انتخاب سرور اختصاصی مناسب است. برای سایت‌های تجاری و با ترافیک بالا، سرورهایی با پردازنده‌های قدرتمند و حافظه‌های RAM بالا مورد نیاز است.

نکات مهم برای انتخاب سرور اختصاصی مناسب

۵. موقعیت جغرافیایی سرور

محل قرارگیری سرور از موارد قابل توجه در انتخاب سرور اختصاصی مناسب است. برای سایت‌های ایرانی، بهتر است که سرور در ایران قرار گیرد تا سرعت بارگذاری سایت برای کاربران ایرانی بهتر شود. در صورتی که سایت شما برای کاربران جهانی است، بهتر است که سرور در کشوری با سرعت اینترنت بالا و بدون محدودیت‌های اینترنتی قرار گیرد.

۶. امنیت سرور اختصاصی

ششمین مورد، امنیت سرور است. سرور باید از نظر امنیتی قوی و نرم‌افزارهای آن باید به آخرین نسخه‌ها به‌روزرسانی شده باشند.

۷. پشتیبانی ۲۴ ساعته

پشتیبانی سرور از مهم‌ترین موارد هر سرور است که باید هنگام خرید سرور اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد. سرور شما باید دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته باشد که در صورت بروز مشکل بتوانید در هر زمان به پشتیبانی دسترسی داشته باشید.

مطلب مرتبط  تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی چیست؟

جمع‌بندی: انتخاب سرور اختصاصی مناسب

انتخاب سرور اختصاصی مناسب برای وبسایت شما می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. باتوجه به ماهیت و نوع وبسایت خود، می‌توانید نیازهای سرور خود را شناسایی کنید و سپس بهترین گزینه را برای سرور خود انتخاب کنید. برای رسیدن به این هدف، شناخت نیازهای وبسایت، پیدا کردن یک ارائه‌دهنده معتبر و حرفه‌ای خدمات هاستینگ، مقایسه قیمت‌ها و خدمات، اموری است که باید به آن توجه کنید. با انتخاب درست و مناسب برای سرور اختصاصی خود، می‌توانید به سرعت و بهبود عملکرد وبسایت خود دست پیدا کنید و رضایت کاربران خود را بالا برده و در نتیجه، کسب‌وکار خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

برای خرید سرویس سرور اختصاصی می‌توانید از طریق وبسایت برتینا اقدام کنید. این شرکت، سرویس‌های آلمان خود را به صورت مستقیم از دیتاسنتر هتزنر و سرویس‌های ایران را از دیتاسنتر اختصاصی خود واقع در ساختمان اصلی برتینا ارائه می‌دهد. برای مشاوره می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق تیکت اقدام کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *