انگشت نگاری بدون تماس با گوشی‌های هوشمند امکان پذیر شد
انگشت نگاری بدون تماس با گوشی‌های هوشمند امکان پذیر شد
جولای 19, 2022
قابلیت جدید گوگل: تبدیل متن به صدا در ویدئوهای تبلیغاتی گوگل ادز
قابلیت جدید گوگل: تبدیل متن به صدا در ویدئوهای تبلیغاتی گوگل ادز
جولای 25, 2022
گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

اخیرا گزارشی از شرکت seon منتشر شده است که بر اساس آن حملات سایبری از سال 2019 تا به حال رو به افزایش بوده است. به بیانی دیگر، هکرها در سال‌های اخیر بیشتر از قبل فعال بوده‌اند و در حال حاضر کاربران بیشتری در معرض خطر قرار دارند. در گزارش این موسسه، تعداد حملات در سه سال گذشته (2019، 2020 و2021) با تفکیک تکنیک‌های حمله هکرها، بیان شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت seon که در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارد، حمله‌های سایبری هکرها در سال گذشته به اوج خود رسیده است و نسبت به سال قبل‌تر به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. به طور طبیعی با افزایش حملات سایبری، کاربران بیشتری مورد هدف قرار گرفته و درنتیجه تعداد قربانیان هم افزایش پیدا کرده‌اند. هکرها از روش‌های مختلفی برای حمله استفاده می‌کنند که بد افزارها، باج افزارها و فیشینگ از جمله شایع‌ترین حملات سایبری است.

طبق گزارش seon، در سال گذشته 1613 مورد حمله‌ سایبری به ثبت رسیده است. این در حالی است که تعداد حملات ثبت شده از هکرها در سال‌های 2019 و 2020 به ترتیب 928 و 878 بوده است. با بررسی این آمار می‌توان به این نکته پی برد که ضریب در امان ماندن کاربران از دست هکرها کاهش یافته است و احتمالا این رویه در سال جاری هم ادامه دار خواهد بود.

 در بخشی دیگر از این آمار به تکنیک‌ها و روش‌های حمله اشاره شده است و در سه سال گذشته، هکرها برای حمله سایبری به روش فیشینگ علاقه‌ای بیشتری نشان داده‌اند. به عنوان مثال، از 1613 حمله سال گذشته، 537 مورد حمله از طریق فیشینگ اتفاق افتاده است. همچنین سهم باج افزارها و بدافزارها در آمار سال گذشته، 321 و 139 مورد بوده است.

مطلب مرتبط  هک گوگل مپس و ایجاد ترافیک ساختگی!

در مجموع، شرکت‌های مختلف با استخدام متخصصان و کارشناسان حوزه امنیت سایبری  و به روزرسانی‌های مداوم در تلاش‌اند تا از حمله هکرها در امان بمانند.  به عنوان مثال، به زودی کاربران می‌توانند بدون نیاز به رمز ورود، به حساب کاربری خود وارد شوند. این روش قطعا امنیت بیشتری را برای اکانت کاربران به ارمغان می‌آورد.

منبع: Digital Trends

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *