خرید دامنه ایمیل
خرید دامنه ایمیل با ۴ مرحله ساده
دسامبر 24, 2022
Domain یا دامنه چیست؟
Domain یا دامنه چیست؟ خرید یا ثبت دامنه چگونه انجام می‌شود؟
دسامبر 26, 2022

مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی با Cpanel

مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی با Cpanel

یکی از مواردی که باعث اعتماد بیشتر کاربران به کسب‌وکار شما می‌شود، داشتن ایمیل حرفه‌ای است که با نام دامنه‌تان همنام باشد. مدیریت اینگونه ایمیل‌ها از موضوعات چالش برانگیز در بین کسب‌وکارها است. در این مقاله، در مورد مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی صحبت کرده‌ایم و همچنین آن را با سرویس هاست ایمیل یا میزبانی ایمیل مقایسه کرده‌ایم. در نهایت نیز، چگونگی مدیریت ایمیل در سرویس هاست لینوکسی با کنترل‌پنل Cpanel را توضیح داده‌ایم.

مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی چیست؟

هنگامی که شما هاست لینوکس برای وبسایت خود تهیه می‌کنید، می‌توانید از طریق کنترل‌پنل هاست خود که در این مقاله منظور ما کنترل‌پنل Cpanel است، ایمیل‌های کسب‌وکار خود را مدیریت کنید. به این کار مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی می‌گویند.

در این روش می‌توانید ایمیل و دامنه خود را باهم ست کنید؛ به عنوان مثال: دامنه شرکت برتینا bertina.ir و ایمیل آن it@bertina.ir است که همانطور مشاهده می‌کنید، دامنه و ایمیل برتینا، همنام هستند و نشان می‌دهد که ایمیل متعلق به شرکت برتینا است.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که فرق بین مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی و هاست ایمیل چیست؟ در ادامه به معرفی هاست ایمیل و مقایسه آن با ایمیل هاست Cpanel پرداختیم که آشنایی با آن و مقایسه این دو سرویس، به سوال شما پاسخ می‌دهد.

ایمیل سازمانی یا هاست ایمیل چیست؟

ایمیل سازمانی یا هاست ایمیل به سرویسی گفته می‌شود که به وسیله آن، ایمیل کسب‌وکار شما با دامنه ست می‌شود. این نوع ایمیل، کسب‌وکار شما را حرفه‌ای و قابل اعتمادتر نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط   آموزش سئو وردپرس و نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرسی (قسمت ۱)

ایمیل‌های سازمانی یا هاست ایمیل توسط شرکت‌های بسیاری ارائه می‌شوند که شما با تهیه این سرویس‌ها می‌توانید ایمیل حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود داشته باشید. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیل سازمانی، سرویس‌های ایمیل را به صورت رایگان ارائه می‌دهند؛ در ابتدا،‌ شاید وسوسه‌انگیز باشد اما اگر هزینه‌های واقعی این سرویس‌های رایگان را بدانید، دیگر هیچ‌وقت ازآن‌ها استفاده نخواهید کرد.

یکی از موارد رایج در بین سرویس‌های رایگان، سواستفاده از اطلاعات کاربران و کسب‌وکارها است که این اطلاعات را به دیگر کسب‌وکارها می‌فروشند و از این طریق، رایگان بودن سرویس شما جبران خواهد شد.

تفاوت مدیریت ایمیل در هاست لینوکس با هاست ایمیل چیست؟

شاید در تعاریف گفته شده متوجه تفاوت این دو سرویس نشوید، از این رو، برای شما به صورت ساده توضیح خواهیم داد که مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی با هاست ایمیل چه تفاوتی دارد.

همانطور که گفتیم، در هر دو مدل، شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود ایمیل حرفه‌ای داشته باشید که آدرس ایمیل آن با دامنه شما یکی باشد. اما باید در نظر داشته باشید که مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی، سرویسی تخصصی برای مدیریت ایمیل نیست؛ بلکه سرویسی است که برای میزبانی وبسایت طراحی شده است.

هاست ایمیل یا میزبانی ایمیل، سرویسی است که به صورت تخصصی برای مدیریت ایمیل‌ها طراحی شده که وب‌سرور آن Smartermail است و از این رو در مقایسه با مدیریت ایمیل در هاست Cpanel، محدودیت‌های بسیار کمتری دارد.

از انواع محدودیت‌های مدیریت ایمیل در هاست لینوکس نسبت به سرویس میزبانی ایمیل می‌توان به تعداد ایمیل‌های ورودی و خروجی در هر ساعت اشاره کرد. همچنین هنگام ارسال ایمیل از طریق هاست لینوکس ممکن است IP شما در Black list قرار بگیرد و ایمیل‌هایتان اسپم (Spam) تشخیص داده شوند؛ در صورتی که در سرویس میزبانی ایمیل این اتفاق ممکن است به ندرت پیش آید.

مطلب مرتبط  پاپ آپ چیست و چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟

به صورت کلی، می‌توان گفت که سرویس هاست ایمیل یا همان میزبانی ایمیل نسبت به مدیریت ایمیل در هاست لینوکس حرفه‌ای‌تر است و مناسب برای سازمان‌‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ با تعداد کاربران بسیار زیاد است و برای کسب‌وکارهای نسبتا کوچک، مدیریت ایمیل‌ها از طریق همان کنترل‌پنل هاستی که استفاده می‌کنند، کافی باشد.

مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی با Cpanel

هنگامی که هاست Cpanel تهیه می‌کنید، در پنل مدیریتی خود می‌توانید اکانت‌های ایمیل متعددی را بسازید و در اختیار کارمندان خود قرار دهید.

برای ساخت ایمیل اکانت در کنترل‌پنل Cpanel، وارد صفحه اصلی کنترل‌پنل خود شوید و در قسمت Mail روی Email Accounts کلیک کنید.

برای ساخت ایمیل اکانت در کنترل‌پنل Cpanel، وارد صفحه اصلی کنترل‌پنل خود شوید و در قسمت Mail روی Email Accounts کلیک کنید.

در صفحه بعد روی دکمه CREATE+ کلیک کنید.

ساخت ایمیل اکانت در کنترل پنل Cpanel

در قسمت Username، نام اکانت مورد نظر برای ایمیل جدیدی که می‌خواهید بسازید را وارد کنید.

در قسمت Password، رمز اکانت ایمیل را وارد کنید.

مدیریت ایمیل کسب‌وکار

در صورتی که روی گزینه Generate کلیک کنید، سیستم به صورت خودکار پسوردی برای اکانت شما قرار می‌دهد.

در قسمت Storage Space، می‌توانید مقدار حجم اختصاص داده شده به اکانت را تعیین کنید و اگر گزینه Unlimited را انتخاب کنید، مقدار حجم در نظر گرفته شده برای ایمیل به اندازه فضای هاست شما خواهد بود .

در پایان روی گزینه create کلیک کنید تا تمامی تغییرات شما اعمال و ایمیل ساخته شود.

جمع‌بندی: مدیریت ایمیل کسب‌وکار

داشتن ایمیلی متناسب و همنام با دامنه، کسب‌وکار شما را حرفه‌ای می‌کند و باعث می‌شود که کاربران کسب‌وکار شما را معتبر بشناسند. هنگامی که شما هاست لینوکس با کنترل‌پنل Cpanel تهیه می‌کنید، می‌توانید ایمیل‌هایی بسازید که با نام دامنه شما یکسان و مختص به هر کارمند یا بخش سازمان‌تان باشند که در این مقاله، نحوه ساخت ایمیل اکانت در Cpanel را توضیح داده‌ایم.

مطلب مرتبط  تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست؟

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله، هاست لینوکس و هاست ایمیل با بالاترین کیفیت و آپتایم ۹۹.۹٪ است. همه‌ی سرویس‌های هاستینگ این شرکت با پشتیبانی ۲۴ ساعته فنی ارائه می‌شوند که در صورت بروز هرگونه مشکل، پشتیبانان برتینا آماده پاسخگویی به شما هستند. برای مشاوره می‌توانید از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با کارشناسان برتینا تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *