پلاگین site kit گوگل برای وردپرس
انتشار پلاگین Site Kit گوگل برای وردپرس
نوامبر 4, 2019
سایت تک صفحه ای
سئو سایت های تک صفحه ای چگونه است؟
نوامبر 11, 2019
Google Search Console

نمایش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل

گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل

در حدود شش ماه گذشته، گوگل آزمایش جدیدی برای نمایش گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول را آغاز کرده بود و حالا این گزارش برای تمامی کاربران در سرچ کنسول فعال گردیده و امکان استفاده از آن وجود دارد. 

گزارش سرعت در بخش Enhancements سرچ کنسول گوگل قرار دارد. وب مسترها می توانند با کمک این گزارش بخش ها و URL هایی که سرعت بارگذاری آن ها مشکل دارد را پیدا کرده و از آن جا اقدام به تشخیص و رفع مشکلاتی که منجر به کندی سرعت بارگذاری شده است نمایند.

این گزارش جدید اطلاعات را از گزارش تجربه کاربری کروم جمع آوری کرده و به صورت اتوماتیک سرعت URL ها را تحت عنوان سه بخش “Fast”، “Moderate” و “Slow” دسته بندی میکند. این گزارش کاملا مشابه با گزارشات دیگر سرچ کنسول است که URL ها را براساس معیارهای خاص در کنار یکدیگر قرار میدهد.

گزارش سرعت سایت در موبایل

این گزارش همچنین مواردی که سبب کاهش سرعت شده را مشخص کرده و URL ها را نیز براساس مشکلات مشابه گروه بندی میکند.

با کلیک بر روی یکی از موارد شناسایی شده برای کسب اطلاعات بیشتر ، کاربران به سمت ابزار Pagespeed Insights Google هدایت می شوند و از آنجا، صاحبان سایت می توانند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی بهینه سازی صفحات خود کسب کنند.

علاوه بر بررسی صفحاتی که در دسته بندی “Slow” و ” Moderate” می توانید عملکرد صفحات در دسته بندی “Fast” را نیز بررسی نمایید. در این حالت میتوانید از صفحات با عملکرد عالی درس گرفته و نکات قابل اجرا را در باقی صفحات پیاده سازی کنید.

مطلب مرتبط  ۵ نکته برای تغییر دامنه بدون افت رتبه

جزئیات صفحات سریع سایت در سرچ کنسول گوگل

به پیشنهاد گوگل بهتر است از این گزارش برای کنترل عملکرد سایت در طول زمانهای مختلف و حل کردن مشکلات آن استفاده نمایید.

هنگامی که مشکلی را حل کردید، میتوانید گزارش مجدد را بررسی کرده و مطمئن شوید که کاربران سایت شما در عمل هم متوجه ارتقا سرعت شده اند و یا خیر.

گوگل گفته است در حال حاضر این گزارش در مرحله “آزمایشی” است. این بدان معناست که این گزارش به مرور زمان بهبود و ارتقا پیدا خواهد کرد. تنها با این تفاوت که بر خلاف باقی موارد آزمایشی گوگل این گزارش برای همه قابل دسترس و استفاده می باشد.

منبع : searchenginejournalsearchengineland

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *