حقوق
حقوق مهندسین نرم افزار گوگل و مایکروسافت چقدر است؟
آگوست 25, 2019
پروتکل HTTPs
افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS
اکتبر 7, 2019
اعتیاد به اینترنت

زندگی در کمپ های ترک اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی چگونه است؟

کره جنوبی برترین زیرساخت های ارتباطی درسطح جهان را دارد، تقریبا همه افراد این کشور از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است. طبق آمارهای رسمی که سال گذشته منتشر شده است حدود 140 هزار جوان در این کشور به اینترنت اعتیاد دارند، برخی گزارش های غیر رسمی نیز اعلام کرده این این تعداد خیلی بیشتر از آمار ارائه شده است.

اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی

وجود چنین آمار نگران کننده ای سبب شده است تا در سراسر این کشور مراکزی تاسیس شود که نوجوانان برای درمان اعتیاد به اینترنت به آنها مراجعه کنند.

مدارس این کشور نیز برای جلوگیری از اعتیاد کودکان به اینترنت برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار داده اند.

برنامه خبری Newsround از شبکه BBC که به کودکان اختصاص دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط زندگی در کمپ های ترک اعتیاد به اینترنت به منطقه موجو در کره جنوبی سر زده است.

اعتیاد به اینترنت چگونه است؟

مرکز ملی سلامت انگلیس (NHS) اعتیاد را اینگونه تعریف می کند:

اعتیاد به هرچیزی به این معناست که شخص کنترلی روی استفاده از آن ندارد و به همین دلیل استفاده را تا جایی پیش می برد که برایش مضر باشد.

به این ترتیب، اعتیاد به اینترنت زمانی رخ می دهد که فرد استفاده از اینترنت را تا جایی پیش می برد که موجب آسیب جسمی، روحی و یا هر دو برای او می شود. این مسئله ممکن است بر روی رفتار فرد و نحوه تعامل وی در دنیای واقعی تاثیر بگذارد. همچنین این افراد ممکن است زمان را از دست بدهند و از نیازهای اساسی خود مانند خوردن و خوابیدن غافل شوند. مانند سایر انواع اعتیاد، عدم دسترسی به  اینترنت می تواند مشکلاتی مانند احساس خشم و غم برای فرد معتاد ایجاد کند.اعتیاد به اینترنت

کمپ ترک اعتیاد به اینترنت چگونه است؟

کمپ ترک اعتیاد به اینترنت مکانی است که فرد معتاد به اینترنت می تواند به منظور تغییر ارتباط ناسالم با اینترنت به آنجا مراجعه کرده و کمک دریافت کند. در این مراکز افراد یاد می گیرند چگونه از دنیای آنلاین مستقل شوند و احساسی را که در زمان آنلاین بودن دارند تغییر دهند.

مطلب مرتبط  قابلیت گذاشتن استوری به لینکدین هم اضافه شد

در کمپ ترک اعتیاد به اینترنت موجو (Muju) قوانین بسیار سخت گیرانه ای وجود دارد. از جمله اینکه همراه داشتن گوشی تلفن مجاز نیست. به محض ورود به این مرکز فرد باید تمامی وسایل الکترونیکی و برقی خود حتی اتوی مو را هم تحویل دهد.

در این مرکز که هدف و تمرکز اصلی آن افزایش احساس رضایت نوجوانان نسبت به خودشان بدون استفاده از گوشی موبایل است، دوره های هنری، ورزشی، بازی و سایر فعالیت های جمعی به گونه ای طراحی شده است که نوجوانان را از دنیای مجازی و دیجیتالی خارج کرده و به دنیای واقعی برگرداند. ایده اصلی فعالیت های طراحی شده این است که به افراد یاد دهد راه های دیگری غیر از گرفتن “لایک” و بازی های آنلاین وجود دارد که به فرد احساس خوشحالی هدیه دهد.

همچنین جلسات مشاوره ای نیز برگزار می شود که افراد می توانند راجع به مشکلات خود صحبت کنند. مشاوران به نوجوانان یاد می دهند که چگونه استفاده بیش از حد از گوشی موبایل را کنترل کرده و نحوه ارتباطشان با این وسایل ارتباطی را تغییر دهند.

Yong-chul Shim، مدیر این کمپ اظهار کرده است: “در این مرکز ما سعی داریم گزینه های دیگری را به عنوان جایگزین اینترنت، بازی های آنلاین و رسانه های اجتماعی در اختیار افراد قرار دهیم. زمانی که ما این کمپ را راه اندازی کردیم، فعالیت های زیادی را انجام دادیم تا به نوجوانان یاد دهیم در خارج از دنیای مجازی کارهای زیادی را می توانند انجام دهند و ارزش و اعتبار خود را بالا ببرند.”

مطلب مرتبط  هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت

حضور در کمپ ترک اعتیاد به اینترنت چه حسی برای فرد دارد؟

برنامه Newsround با هاون 17 ساله که به دلیل اعتیاد به تماشای یوتیوپ در کمپ حضور دارد گفتگویی داشته است. هاوون می گوید: “من تقریبا هر روز یوتیوب را تماشا می کردم، گاهی حدود 18 ساعت در روز به تماشای یوتیوب مشغول بودم. من گوشی موبایل را با خودم به توالت می بردم و در حالی که مشغول خوردن بودم آن را نگاه می کردم. با خودم می گفتم فقط یک ساعت این ویدئو را تماشا می کنم اما بعد متوجه می شدم ساعت ها گذشته است و من همچنان مشغول تماشای ویدئو هستم و کنار گذاشتن آن خیلی برایم دشوار بود.”

هاون می گوید زندگی در کره جنوبی می تواند واقعا استرس زا باشد. به خصوص اینکه از نوجوانان انتظار دارند در مدرسه سخت کار کنند. بنابراین او فکر می کند بسیاری از مردم کشورش برای کاهش استرس از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. هاون می گوید او برای داشتن حس خوب ویدئوهای یوتیوب را تماشا می کرده است.

کمپ ترک اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی

انجام این کار تاثیر زیادی روی زندگی هاون داشته است. وی ادامه می دهد که: “این موضوع روی تکالیف مدرسه ام و زمانی که با دوستانم صرف می کردم تاثیر گذاشته بود. ما وقتی با هم بودیم، صحبت نمی کردیم و فقط با گوشی های تلفن مان مشغول بودیم. در مدرسه و هنگام حضور در کلاس خوابم می برد و بی دلیل به اطرافیانم عصبانی می شدم.”

هاون به این نتیجه می رسد که با مشکل مواجه شده است و باید برای حل آن چاره ای بیاندیشد. او مراجعه به کمپ ترک اعتیاد به اینترنت را راه حلی برای غلبه بر مشکل خود می داند. هاون می گوید: “من می خواستم بر اعتیاد خود غلبه کنم و به جای صفحه گوشی موبایل، به دنیای اطرافم نگاه کنم. حضور در این کمپ فرصت مناسبی برای من است که بتوانم مشکلم را رفع کنم.”

مطلب مرتبط  اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به گوشی‌های هوشمند می‌آید

هاون یکی از 10 دختر حاضر در کمپ موجو است، مدت زمان حضور در کمپ به میزان جدی بودن اعتیاد فرد بستگی دارد و حدود یک الی چهار هفته طول می کشد. در روز اول مراجعه به کمپ، تلفن همراه هاون از او گرفته شد، این اقدام برای او بسیار دشوار بود و نگران بود چطور با این مشکل کنار بیاید.

Tae-joon Kim، یکی از کارکنان کمپ توضیح می دهد که چطور برخی از نوجوانان مراجعه کننده نمی توانند با تحویل دادن وسایل الکترونیکی شان کنار بیایند، در برابر آن مقاومت می کنند و می خواهند به خانه برگردند. او می گوید: “زمانی که مراجعه کنندگان تلفن همراه شان را تحویل می دهند لحظات سختی برای آنها آغاز می شود.”

با گذشت روزهای ایتدایی هاون و دیگر مراجعه کنندگان به این مرکز به زندگی بدون استفاده از تلفن همراه عادت کرده اند. هاون امیدوار است بعد از خارج شدن از کمپ و برگشتن به خانه هم بتواند مدت زمان تماشای ویدئوهای آنلاین را مدیریت کند و اوقات فراغت خود را با خانواده سپری کند.

مبنع : bbc

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

2 دیدگاه

  1. بسیار جالب و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  2. بسیار جالب بود و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *