لینوکس
معرفی بهترین نسخه های لینوکس
نوامبر 14, 2018
کاهش Server Response Time
نوامبر 18, 2018
لینوکس

نکاتی برای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی

افزایش سرعت سرورهای لینوکسیافزایش سرعت سرورهای لینوکسی معتبر، شناخته شده و پرکاربرد یکی از مقوله هایی است که پردازش درخواست های کاربران را با عملکرد بالاتر و بهتری انجام می دهد. وب سرور آپاچی همچنان به عنوان پراستفاده ترین سرور لینوکس در محیط های مختلف توسط کاربران بکار گرفته می شود.

باید اذعان کرد که در پشت صحنه ی هر کسب و کار موفق در فضای مجازی و محیط اینترنت یک سرور خوب، کارا و بهینه قرار دارد. در سرورهای لینوکس عوامل و پارامترهای زیادی موجب افزایش کارایی و افزایش سرعت سرورهای آن خواهند شد که یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه های کاربران این سیستم عامل پیکربندی سیستم های مختلف است. بسیاری از افراد کم تجربه در برخورد با این مساله با مشکل مواجه می شوند و در برخی موارد این مساله به اندازه ای مهم و بزرگ می شود که استفاده از افراد با تجربه و حرفه ای در کار، تنها راه حل برون رفت از این وضعیت خواهد بود.

سرور لینوکس سروری است که بر روی آن یکی از توزیع ها از سیستم عامل لینوکس نصب شده و علاوه بر آن نرم افزارهای دیگری نیز بر روی آن نصب هستند. این نرم افزارها خدمات کاربردی دیگری به کاربران ارائه می کنند. به عنوان مثال ممکن است نرم افزار آپاچی یا لایت اسپید بر روی آن نصب بوده و به افرادی که صفحه ی وبی را از سرور درخواست می کنند اقدام به ارائه ی خدمات کند. به بیانی دیگر سرورهای لینوکسی را می توان یک رایانه دانست که همواره به شبکه ی اینترنت متصل است و دارای ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری خاصی نیز است. سرورها به طور معمول در مراکز داده ای نگهداری می شوند. این مراکز اتاق هایی هستند که رایانه های سرور را به طور ویژه در آن محل نگه می دارند.

مطلب مرتبط  مفهوم کتابخانه ها در لینوکس

سرورهای لینوکسی به دلایل مختلفی نظیر سبک بودن، متن باز بودن و ارزان بودن از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردار هستند و به همین جهت اهمیت افزایش سرعت سرورهای لینوکس بیشتر از گذشته مورد توجه خواهد بود.

به روزرسانی نسخه های سرورهای لینوکسی

با توجه به اینکه سرور لینوکس غالب سهم بازار را به خود اختصاص داده است از پایداری بالاتری نیز برخوردار است و نیازمند به روز رسانی نسخه های مختلف با عناوین گوناگون است. همواره توجه داشته باشید تا سرورهای مختلف را با آخرین نسخه تغییر داده باشید و این مساله را با دقت بررسی کنید چرا که ممکن است ورژن های قبلی توسط پچ های جدیدتر تجهیز شده باشند و عدم به روزرسانی آنها موجب به وجود آمدن مشکلات امنیتی و البته کاهش سرعت سرورهای لینوکسی گردد. بسیاری از نسخه های لینوکسی تنها با اجرای کدهای دستوری کوتاهی در چند ثانیه آپدیت می شوند. به طور معمول در برخی سرورهای لینوکسی با کندی سرعت مواجه هستیم که بخشی از آنها با بروزرسانی سرورهای لینوکسی قابل رفع شدن هستند یا اینکه تا حدود زیادی برطرف خواهند شد.

به طور پیش فرض بسیاری از کاربران و متخصصین سیستم عامل ها، لینوکس را به امنیت و سرعت بالای آن می شناسند. چرا که این سیستم عامل متن باز است و بسیاری از باگ های آن از این طریق رفع می شوند. همین مساله علاوه بر سرعت، به امنیت سرورهای لینوکسی نیز اضافه کرده است. بنابراین به وضوح متن باز بودن لینوکس را می توان یکی از دلایل اصلی سرعت سرورهای لینوکسی در برابر سایر عناوین دانست.

مطلب مرتبط  آموزش افزایش PHP Time Limit در وردپرس

بررسی و ارزیابی برنامه های مرتبط

یکی از عناصر بدیهی و واضحی که مشترکان و کاربران باید برای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی در نظر بگیرند عملکرد برنامه های مختلف و میزبان است چرا که اختلال در این ابزارها می تواند موجب کاهش سرعت سرور شود. بررسی و سنجش دوره ای برنامه ها عملکرد مطلوب سرورهای لینوکسی را برای کاربران تضمین می کند. در برخی موارد تداخل نرم افزار می تواند موجب کند شدن روند اجرای سرورهای لینوکسی شود. علاوه براین دلایل دیگری نظیر باگ های نرم افزاری و سخت افزاری، کم بودن فضای لازم برای پردازش منابع و مسائلی مربوط به پهنای باند در کاهش و افزایش سرعت سرورهای لینوکسی به شدت تاثیرگذار خواهند بود.

علاوه بر بررسی و ارزیابی برنامه های مختلف سرورهای لینوکسی استفاده از فضای ذخیره سازی بیشتر نیز می تواند یکی از راه حل های مناسب برای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی باشد. توسعه ی فضاهای ذخیزه سازی و هزینه های انجام شده برای آنها می تواند در ازای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی منافع بهتری را نصیب کاربران کند.

در پیاده سازی های لینوکس، بهره گیری از مدیریت ماژول دینامیک در تنظیمات بارگذاری می تواند کارایی آن را بهبود ببخشد. این تنظیمات با توجه به اینکه از منابع سرور کمتری استفاده می کنند می توانند سرعت سرورهای لینوکسی را تا حدود مطلوبی افزایش دهند. علاوه بر این با توجه به نیازسنجی درست می توانید بخش های غیرضروری در سرورهای لینوکس را برای ارائه ی عملکرد بهتر غیرفعال کنید.

بهینه سازی اجرای بانک های اطلاعاتی سرورهای لینوکسی

بهینه سازی پایگاه داده برای کمپانی هایی که از سیستم های پایگاه داده منابع باز استفاده می کنند برای ارائه ی عملکرد بهتر ضروری است. بهینه سازی پایگاه داده زمان بارگذاری صفحات را با سرعت بالاتری انجام می دهد. بنابراین کافی است که از تنظیمات پویای پایگاه داده ی خود اطمینان حاصل کنید تا در این حالت امکان افزایش سرعت پردازش پایگاه داده روی یک سرور مجزا سرعت بیشتری به سرورهای لینوکسی شما در اجرا بدهد.

مطلب مرتبط  خطای DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN و روش برطرف کردن آن

بهبود اجرای دیتابیس در سرور لینوکس

محدودیت سرورهای لینوکسی یکی از کارهای نسبتاً سخت و زمان بر است. اجرای سرورهای لینوکسی و مزیت های آن به اندازه ای است که یادگیری چگونگی مدیریت سرورهای لینوکسی می تواند امتیازات زیادی را برای شما در برداشته باشد. بنابراین در درجه ی اول باید علاوه بر داشتن اطلاعاتی درخصوص سرور، چگونگی اجرای آن و سپس سرورهای لینوکس داشته باشید تا بتوانید در زمینه های مختلف بهترین پارامترها را برای اجرای آن بر روی سیستم های مختلف درنظر بگیرید. سرورهای لینوکس با توجه به کارایی بالا و محبوبیت زیادی که در بین کاربران سرورها دارند حجم زیادی از مخاطبین را به سمت خود می کشانند بنابراین ارائه سرعت های بالاتر برای سرور لینوکس می تواند یک شرایط ایده آل برای شما فراهم کند. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *