گوگل برای ورود بدون پسورد به حساب‌‌های کاربری در کروم و اندروید، قابلیت PassKey را آزمایش می‌کند
گوگل برای ورود بدون پسورد به حساب‌‌های کاربری، قابلیت PassKey را آزمایش می‌کند
اکتبر 15, 2022
آدرس fonts.googleapis.com
کندی برخی از سایت‌ها به دلیل اختلال در fonts.googleapis.com
اکتبر 29, 2022
گوگل کروم از سال آینده میلادی با ویندوز 7 و 8.1 خداحافظی می‌کند

گوگل کروم از سال آینده میلادی با ویندوز 7 و 8.1 خداحافظی می‌کند

گوگل کروم از سال آینده میلادی با ویندوز 7 و 8.1 خداحافظی می‌کند

گوگل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از سال آینده به پشتیبانی مرورگر کروم در سیستم‌عامل‌های ویندوز  7 و 8.1 پایان خواهد داد. به بیانی دیگر، گوگل کروم از ابتدای 2023 و با انتشار آخرین نسخه بروزرسانی، با ویندوزهای مذکور خداحافظی می‌کند و دیگر از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل مایکروسافت پشتیبانی نخواهد کرد.

بر اساس این اطلاعیه اهالی مانتین ویو، آخرین نسخه‌ای که از سیستم‌عامل‌های قدیم ویندوز پشتیبانی می‌کند، گوگل کروم 110 (Google Chrome 110) خواهد بود که در 7 فوریه 2023 منتشر می‌شود. گوگل همچنین اعلام کرده که برای دریافت جدیدترین پشتیبانی‌های گوگل کروم پس از تاریخ مذکور، کاربران باید از ویندوز 10 یا نسخه‌های بالاتر استفاده کنند.

این تصمیم گوگل می‌تواند تعداد زیادی از کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. چراکه ویندوز 7 یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های مایکروسافت است که هنوز  هم  کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش‌هایی که سال گذشته منتشر شده بود، دست‌کم 100 میلیون دستگاه از ویندوز 7 بهره می‌برند. حالا با عدم بروزرسانی و آپدیت گوگل کروم، ممکن است که ویندوز 7 با خطرات امنیتی قابل توجه‌ای همراه شود.

البته ناگفته نماند که کاربران پس از انتشار آخرین بروزرسانی کروم همچنان نیز می‌توانند از گوگل کروم استفاده کنند. اما با این تفاوت که مرورگر مذکور دیگر هیچ بروزرسانی امنیتی را دریافت نمی‌کند و این می‌تواند خطرات امنیتی مختلفی را برای دستگاه کاربران ایجاد کند.

منبع: support.google

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *