در حال حاضر حدود ۱.۲ میلیارد وب سایت وجود دارد و تعداد حدود ۱۲ تا ۲۴ میلیون از آنها وبسایتهای تجارت الکترونیکی (ecommerce) هستند. وبسایتها تجارت الکترونیک به وبسایتهایی میگویند که محصول یا خدماتی ارائه میدهنده و به وابسته آن دارای درگاه پرداخت هستند. برای اینکه اینگونه سایتها را پس از طراحی بتوانید باموفقیت انتشار دهید، لازم است که مواردی را پیش از انتشار تست کنید. در این مقاله سه موردی که باید قبل از انتشار وبسایت ecommerce هنگام تست صفحات جدید وبسایت انجام دهید را معرفی کردهایم.
توسعه وبسایتهای ایکامرس میتواند زمانبر باشد، به خصوص اگر محصولات متنوع و زیادی برای ارائه داشته باشید. ممکن است که به این موضوع فکر کرده باشید که تست صفحات جدید وبسایت را انجام ندهید تا بتوانید مقداری در زمان صرفهجویی کنید. اما باید آمادگی این را هم داشته باشید که ممکن است پس از انتشار سایت فروشگاهی خود بدون انجام تست، بهدرستی کار نکند و باگهای بسیاری که شاید ساده هم بهنظر برسند مواجه شوید. برخی از مشکلاتی که ممکن است با آنها مواجه شوید عبارتند از:
صفحات سایتهای فروشگاهی یا ایکامرس از عناصر مختلف زیادی تشکیل شدهاند از جمله: توضیحات محصول، گزینههای سفارشیسازی و فیلترها، تصاویر و ویدیوهای محصول، بررسیها و ویدیوهای بررسی و غیره. در ادامه ۳ مورد مهمی که در تست صفحات سایت باید انجام دهید را توضیح دادهایم.
92 درصد از کاربران میگویند که تصاویر محصولات روی آنها تأثیر میگذارد و 64 درصد میگویند که تماشای ویدیوی محصول احتمال خرید را برای آنها بسیار افزایش میدهد. حتی ویدیوهایی که شامل نقد محصولات میشوند، این احتمال را به ۸۴٪ افزایش میدهند. البته، افزایش احتمالی ۶۴٪ به ۸۴٪ تنها در صورتی اتفاق میافتد که ویدیو به درستی نمایش داده شود. بنابراین در اینجا مواردی است که هنگام انتشار یک ویدیو باید بررسی کنید:
تغییر ظاهر وب سایت به طور منظم امری عادی است. در واقع، توصیه میشود که دنبال روشهای جدید برای تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان سایت به کاربر یا مشتری وفادار باشید.
اما، به خاطر داشته باشید، هر بار که یک جزء طراحی را در صفحه تغییر میدهید، حتی موردی که به اندازه یک فونت بیضرر به نظر میرسد، ممکن است باعث بروز مشکل یا خرابی در سایت ای کامرس شما شود. برای مثال:
تغییرات طرحبندی غیرمنتظره بدان معناست که عناصر موجود در صفحه بدون هیچگونه تعاملی از سمت کاربر، تغییر میکنند. این برای UX شما بسیار مضر است زیرا میتواند کاربران را منحرف کند و باعث شود آنها به طور تصادفی روی بخش اشتباه کلیک کنند. میتوانید این مشکل را با یک خط CSS حل کنید: font-display: optional. این خط کوچک به مرورگر میگوید که در صورت در دسترس نبودن فونت جدید در زمانی که متن نیاز به رندر دارد، از فونت سیستم بازگشتی استفاده کند.
برخی از فونتها به سادگی میتوانند اشتباه نمایش داده شوند. اگر فونتها به درستی بارگذاری نشده باشند، بلوکهای خاصی به طور پیشفرض به یک فونت معمولی مانند Times New Roman تبدیل میشوند. قبل از انتشار، هنگام تست صفحات جدید وبسایت مطمئن شوید که فونت یکسان و خوانا دارد.
وقتی فونتی آماده استفاده نیست، مرورگرهای مختلف رفتار متفاوتی دارند. کروم و فایرفاکس متن را تا ۳ ثانیه پنهان میکنند، سپس یک فونت سیستمی را نمایش میدهند، در حالی که سافاری متن را تا زمانی که فونت آماده شود مخفی میکند. قبل از انتشار سایت خود، فونت صفحات سایت را در چندین مرورگر بررسی کنید.
برخی از فونتها میتوانند به سرعت بارگذاری صفحات سایت شما آسیب بزنند. سرعت صفحه خود را قبل و بعد از تغییر فونت تست کنید.
بسیاری از مشتریان پیش از خرید محصولات یا خدمات، نظرات مشتریان را مطالعه میکنند و انتظار آنها این است که نظرات بهروز و مرتبط باشد تا بتوانند اعتماد کنند. پس برای اینکه مشکلی در نظرات مشتریان وجود نداشته باشد باید موارد زیر را در تست صفحات جدید وبسایت بررسی کنید:
افزودن نظرات به صورت دستی ممکن است باعث نمایش نامناسب آنها شود. پلاگین بررسی معمولا این مشکل را حل میکند. همچنین، اضافه کردن آنها به این روش آسانتر از نوشتن کد به صورت دستی است.
ریدایرکتها میتوانند بر نمایش نظرات در وبسایت شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بررسیها ممکن است در Example.com خوب به نظر برسند. اما اگر ریدایرکتی به Example.com/en دارید، ممکن است برخی از بررسیهای مبتنی بر افزونه نمایش داده نشوند. اگر این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که ریدایرکتهای شما به صورت دستی اضافه شده است.
هنگامی که صفحات جدیدی به وبسایت فروشگاهی خود اضافه میکنید، ممکن است بسیاری از بخشها دچار مشکل شوند. حتی اگر وب سایت خود را به مدت یک سال ترک کنید، باز هم ممکن است سایت شما بهم بریزد. پس باید قبل از انتشار هر صفحه تمامی بخشهای آن را چک کنید و همچنین اگر سایت خود را برای مدت طولانی رها کردهاید، حتما پلاگینها و نرمافزارهای آن را بروز کنید. در این مقاله در مورد بخشهای مهمی که در دید کاربر قرار دارد و باید تست شوند صحبت کردهایم.
برتینا ارائهدهنده انواع خدمات میزبانی وب با بالاترین کیفیت، امنیت و آپتایم ۹۹.۹٪ است. تمامی سرویسها هاستینگ برتینا از جمله سرور اختصاصی، دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته است که در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانید در سریعترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق سایت برتینا با انواع سرویسهای هاستینگ آشنا شوید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!