نحوه فعال کردن HTTPS بر روی سرور
دسامبر 6, 2018
گوگل کروم
حذف پشتیبانی از FTP در مرورگر گوگل کروم
آگوست 31, 2019
استفاده از گواهی ssl

چرا استفاده از ssl بسیار مهم است؟

استفاده از sslدر این مقاله می خواهیم با بررسی گواهی ssl به این نکته پی ببریم که اهمیت استفاده از ssl در وب سایت ها چیست. قبل از هر چیز شما باید دو نکته را در نظر بگیرید. استفاده از ssl برای حداقل یک قسمت از هر سایتی الزامی به نظر می رسد.

با توجه به افزایش میزان اهمیت ایمن بودن سایت ها از دید گوگل ، قابل درک است که همه سایت ها به ssl نیاز دارند و افت رنکینگ در گوگل به دلیل ایمن نبودن سایت یک مشکل بزرگ خواهد بود. زمانی که از کاربران خود بخواهید اطلاعات شخصی مانند ایمیل خود را در سایت شما وارد کنند مجبور هستید از ssl برای تامین امنیت این اطلاعات استفاده کنید.

مزایای استفاده از ssl :

با توجه به این که عدم استفاده از ssl ممکن است موجب افت رنکینگ سایت شما شود ، همین موضوع بر میزان اهمیت آن افزوده است. برای مثال از سال 2018 گوگل استفاده از ssl را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی خود در نظر می گیرد. ssl جزو فاکتور های جانبی است و یک سایت با محتوای خوب می تواند رتبه بهتری از یک سایت با محتوای بد که دارای ssl است کسب کند. اما اگر در کنار محتوای خوب و با کیفیت استفاده از ssl به رتبه بندی شما کمک زیادی خواهد کرد.

– رمزنگاری اطلاعات با استفاده از ssl :

گواهی SSL اطلاعات فرستاده شده و دریافت شده از سایت شما را رمزنگاری خواهد کرد. اطلاعات فقط زمانی می توانند قابل درک و خوانده شدن باشند که افراد مستقیما به سایت شما دسترسی داشته باشند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که از شبکه های عمومی مانند وای فای ها در حال استفاده هستید. در چنین شرایطی اگر فرد یا افرادی به ترافیک شما دسترسی داشته باشند چیزی جز اطلاعات بی معنی رمزنگاری شده نصیب آن ها نخواهد شد.

مطلب مرتبط  آموزش گذاشتن پسورد روی history گوگل مپ

این موضوع بر روی هر نوع ترافیک که به صورت redirect مورد استفاده قرار می گیرد نیز تاثیر خواهد گذاشت. منظور از این نوع ترافیک ها استفاده از پروکسی سرور ها یا vpn ها هستند که به خودی خود دارای امنیت قابل توجهی نیستند. VPN های عمومی که از پروتکل های HTTP به جای SOCKS استفاده می کنند، اغلب اطلاعات خود را برای سود به فروش می رسانند و یا از نمایش تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می کنند. ترافیک رمزنگاری شده این مشکل را کاهش می دهد. البته، این مورد بیشتر نگرانی هایی از نقطه نظر بازدید کننده است. با این حال، به عنوان یک صاحب وبسایت، با استفاده از HTTPS، سایت خود را ایمن تر می کنید.

– افزایش اعتماد مردم به سایت هایی که از ssl استفاده می کنند :

کاربران عادی به تدریج یاد می گیرند که نماد قفل سبزرنگ در مرورگر خود به معنای یک سایت امن است. همانطور که می دانید سایت های فیشینگ، کلاه برداری و سایت های هک شده دارای چنین آیکونی نیستند. در چنین شرایطی با داشتن یک سایت با امنیت ssl افراد راحت تر اطلاعات مدنظر را به شما می دهند. در واقع آنها احساس می کنند که اطلاعات شخصی آنها در چنین شرایطی در فضای امن تری قرار گرفته است. بدین ترتیب افراد تمایل بیشتری به خرید محصولات از شما نشان خواهند داد، زیرا نسبت به سایت های بدون ssl اعتماد بیشتری به شما دارند.

البته نباید فراموش کرد که استفاده از ssl فقط سبب می شود که از اطلاعات شخصی در حال انتقال محافظت شود و باعث نمی شود که سایت شما از راه های دیگر در معرض خطر نباشد. اگر کسی به پایگاه های داده های شما دسترسی داشته باشد، اطلاعات هنوز هم می توانند به سرقت روند، بنابراین شما باید گام های دیگری را برای راه اندازی یک سایت واقعاً مطمئن بردارید. با این حال، SSL همچنان بخش بزرگی از امنیت سایت شما را تشکیل می دهد.

مطلب مرتبط  معرفی SQL injection و راه های مقابله با آن

گواهی ssl

– برای خرید و فروش در سایت خود باید از ssl استفاده کنید :

زمانی که قصد داشته باشید درگاه پرداخت آنلاین اختصاصی داشته باشید و بخواهید دریافت های خود را از طریق کارت های بانکی انجام دهید باید از ssl استفاده کنید. به همین دلیل است که در سایت های ضعیف و کم کیفیت بیزنسی برای پرداخت از بیت کوین و … استفاده می شود.

همانطور که گفته شد اگر می خواهید مستقیما یک درگاه پرداخت برای کارت های بانکی در سایت خود داشته باشید باید دارای گواهینامه های رسمی باشید. اگر نمی خواهید برای چنین گواهینامه هایی هزینه کنید حداقل باید از رمز گزاری 138-bit SSL در صفحه خود استفاده کنید.

– گواهینامه های اینترنتی :

گواهی ssl به شما این امکان را می دهد که از گواهینامه های معتبر اینترنتی برای بالا بردن امنیت سایت خود استفاده کنید. برای مثال همانطور که اشاره شد شما می توانید از گواهینامه های کمپانی های مختلفی که وظیفه امن سازی سایت ها را بر عهده دارند استفاده کنید. هر کدام از این گواهینامه ها قسمتی از امنیت سایت شما را تضمین می کنند.

این گواهینامه ها در واقع قطعات کوچکی هستند که در کنار هم سبب می شوند اعتماد مشتریان به شما افزایش پیدا کند. علاوه بر این ، ssl و سایر اشکال امنیت وب در شرایط کنونی که تعداد هک ها و نفوذ ها در حال افزایش است می تواند آینده سایت شما را تضمین کند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد مزایای استفاده از گواهی ssl آنقدر زیاد هستند که در برنامه ریزی بلند مدت باید نقش آن را جدی بگیرید. امنیت علاوه بر بالا بردن اعتماد مشتریان شما سبب می شود سرمایه گذاری های شما در سایت کمتر مورد خطر قرار بگیرد. فراموش نکنید از دست رفتن اطلاعات مهم و اساسی و هک شدن سایت ممکن است سبب از دست رفتن بخش اعظمی از مشتریان شما شود. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطلب مرتبط  بدافزار چیست و چگونه از سایت وردپرسی در برابر آن محافظت کرد؟

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *