آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟
آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟
نوامبر 21, 2022
سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند
سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند
نوامبر 26, 2022
این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است

این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است

این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است

کاربردهای هوش منصوعی روز به روز بیشتر می‌شود و هر از چند گاهی در حوزه‌های مختلف شاهد به کار‌گیری AI برای ساخت محصولات جدید و توسعه فناوری‌های قدیمی هستیم. حالا شرکت البیت به استفاده از این فناوری در حوزه جنگ افزارها روی آورده و با استفاده از آن یک پهپاد انتحاری ساخته است. پهپاد شرکت البیت سیستمز، Lanius نام دارد.

پهپاد مذکور با طیف وسیعی از توانایی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سازگار است و اپراتورها با استفاده از آن می‌توانند به شناسایی اهداف، نقشه برداری و انفجار هدف‌های از پیش تعیین شده بپردازند.  جنگ افزار Lanius به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر استفاده تکی، امکان بهره بردن از آن به صورت گروهی نیز وجود دارد.

این پهپاد  که با استفاده از فیبر کربن ساده ساخته شده است، به حسگرها و دوربین‌های متعددی مجهز شده است و از ابزار هوش مصنوعی جتسون کمپانی انویدیا بهره می‌برد. الگوریتم هوش مصنوعی که در این جنگ‌افزار به کار رفته است، به صورت کاملا خودکار نقشه برداری از مناطق را آغاز می‌کند و به راحتی می‌تواند نقاط مختلف مانند درها و پنجره‌ها را شناسایی و علامت‌گذاری کند تا وارد ساختمان‌ها شود و عملیات انتحاری انجام دهد.

گفتنی است که یکی از ویژگی‌های که هوش مصنوعی برای پرنده البیت سیستمز  به ارمغان آورده است، شناسایی و طبقه‌بندی انسان‌ها است. در واقع این جنگ‌افزار می‌تواند انسان‌ها را بر اساس همرزم یا دشمن بودن ، نظامی یا غیرنظامی و مسلح یا غیر مسلح شناسایی و طبقه‌بندی کند. در صورت شناسایی یک تهدید مسلح، اپراتور به راحتی و با هر سلاحی که برای این پرنده تعبیه شده است، می‌تواند با آن درگیر شود و آن را از پای درآورد.

مطلب مرتبط  این تصویر خلق شده با هوش مصنوعی، برنده جشنواره هنری آمریکا شد

به طور کلی، هوش مصنوعی قابلیت‌های مختلفی را برای این پهپاد به ارمغان آورده و آن را به یک ابزار کاملا هوشمند تبدیل کرده است.

منبع: newatlas

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *