سرور مجازی ویندوز چیست؟
اکتبر 2, 2022
هاست اختصاصی ایران چیست؟
هاست اختصاصی ایران چیست؟ دلایل استفاده از هاست اختصاصی ایران
اکتبر 3, 2022
ایمیل مارکتینگ چیست؟ و چه تفاوتی با ارسال ایمیل انبوه دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟ و چه تفاوتی با ارسال ایمیل انبوه دارد؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

به طور کلی، ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که در این روش، به کاربران ایمیل‌هایی با هدف تبلیغات ارسال می‌شود. در صورتی که ارسال ایمیل انبوه یا ارسال ایمیل گروهی، به منظور بازاریابی و جذب مشتری نیست و برای اطلاع‌رسانی و دیگر موضوعات استفاده می‌شود. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که ایمیل مارکتینگ چیست و همچنین به تفاوت‌های آن با ارسال ایمیل انبوه می‌پردازیم.

اگر مالک کسب‌وکار، مدرس و … هستید، ارسال ایمیل می‌تواند سرعت شما به سمت موفقیت را بسیار افزایش دهد. از همان ابتدا که اینترنت به وجود آمد، ایمیل نیز وجود داشته و همواره ارتباط افراد را با یکدیگر آسان کرده است.

ایمیل مارکتینگ به چه معناست؟

هنگامی که شما، پیامی را با اهداف جذب مشتری جدید، حفظ رابطه با مشتریان قدیمی با استفاده از ابزار ایمیل به کاربران خود ارسال می‌‌کنید، در واقع ایمیل مارکتینگ انجام می‌دهید. محتوای ایمیل ارسال شده می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای آموزشی و یا به طور کلی کاربردی، تخفیف و … باشد.

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار در هر مرحله از نقشه راه خود، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید، حفظ مشتریان و … استفاده کنید. استفاده از ایمیل مارکتینگ، مزایا و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم.

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازگشت سرمایه (ROI) بالا: بازگشت سرمایه به این معنی است که در ازای مبلغی که هزینه می‌کنید، چقدر سود سود به شما می‌رسد. با کمک گزارشات ایمیل و رفتار کاربرانتان می‌توانید میزان بازگشت سرمایه خود را حساب کنید.

ابزاری در دسترس و مقرون به صرفه: ایمیل مارکتینگ نسبت به روش‌های بازاریابی دیگر، در دسترس همگان است و از این رو مقرون به صرفه نیز است. زیرا فقط کافی است که هزینه‌های سرویس میزبانی ایمیل را پرداخت کنید که آن هم وابسته به میزان مصرفتان تعیین می‌شود.

مطلب مرتبط  لیست کامل متاتگ های HTML برای سئو

فراهم بودن امکان بررسی رفتار کاربران: با پیشرفت سرویس‌های ایمیل مارکتینگ، به راحتی می‌توانید اطلاعاتی در مورد رفتار مخاطبان خود به دست آورید.

مورد هدف قرار دادن مخاطبان: می‌توانید آدرس‌های ایمیل را با کمک روش‌های مختلف جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در لیست‌هایی مجزا با توجه به پرسونای مشتری دسته‌بندی کنید. سپس با اهداف مشخص می‌توانید به دسته‌های مختلف مشتری‌های خود ایمیل هدفمند ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ به چه معناست؟

برای اینکه بتوانید در سریع‌ترین زمان، ایمیل‌های خود را ارسال کنید، باید از خدماتی به نام سرویس میزبانی ایمیل استفاده کنید. در واقع، استفاده از سرویس میزبانی ایمیل، باعث می‌شود که بتوانید به ارسال گروهی ایمیل سرعت ببخشید و همچنین از اسپم شدن ایمیل ارسال شده شما جلوگیری می‌کند.

از طرفی دیگر، سرویس میزبانی ایمیل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که باعث می‌شود اطلاعات شما و کاربرانتان دست افراد سودجو نیفتد. در ادامه شما را با دیگر ویژگی‌های میزبانی ایمیل آشنا می‌کنیم.

ویژگی‌های استفاده از میزبانی ایمیل چیست؟

سرویس میزبانی ایمیل برای بسیاری از کاربران ایمیل، غیر ضروری است، اما وقتی اسناد مهمی مانند صورت‌حساب، اطلاعات کاربران یا هر اطلاعات حساس دیگری را در حساب ایمیل خود ذخیره داشته باشید، استفاده از میزبانی ایمیل برای شما ضروری می‌شود.

علاوه‌بر این، می‌توانید با استفاده از یک ایمیل عمومی مانند your.business@gmail.com که غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد، بخشی از کاربران یا مشتریان خود را از دست بدهید. داشتن دامنه مخصوص به خود یا ایمیل سازمانی، مانند info@your.business.com به مشتریان و کاربران شما حس اعتماد و امنیت بیشتری می‌دهد.

برای اینکه کسب‌وکار شما جدی گرفته شود، باید برندسازی حرفه‌ای و منسجمی داشته باشید که یکی از راه‌های آن‌ داشتن ایمیل سازمانی است. به طور معمول، آدرس ایمیل سازمانی با نام دامنه کسب‌وکار شما یکسان است و یا نام دامنه شما را شامل می‌شود. ایمیل سازمانی نه‌تنها آگاهی از برند را افزایش می‌دهد؛ بلکه یکپارچگی و حس اطمینان را نیز به مشتریان منتقل می‌کند.

مطلب مرتبط  عوامل مؤثر در کیفیت تولید محتوا و اهمیت آن در سئو

تفاوت ایمیل مارکتینگ با ارسال ایمیل انبوه چیست؟

به طور کلی، هربار که یک کسب‌وکار، برند و … پیامی را با اهدافی مختلف مانند اطلاع‌رسانی، تبلیغ، جذب مشتری، معرفی محصول و … به گروهی از افراد که کاربران یا مشتریان او نیستند، از طریق ایمیل ارسال کند، ارسال انبوه ایمیل انجام شده است.

حالا فکر کنید که شما مالک کسب‌وکاری هستید و به ۵۰۰ کاربر خود می‌خواهید موضوعی را از طریق ایمیل اطلاع دهید. برای انجام این کار، ابتدا باید لیست ایمیل این ۵۰۰ کاربر را تهیه کنید و سپس متنی که آماده کرده‌اید را به هر یک از این کاربرها به صورت جداگانه ارسال کنید. پیچیده و طولانی به نظر میاد!

در واقع، تفاوت اصلی میزبانی ایمیل با ارسال انبوه ایمیل در هدفمند بودن یا نبودن آن‌ها است؛ به این معنی که در میزبانی ایمیل به افرادی که مورد هدف شما هستند ایمیل فرستاده می‌شود اما در ارسال انبوه ایمیل، به گروهی از افراد ایمیل ارسال می‌شود که ممکن است موضوع ایمیل شما مناسب برای آن‌ها نباشد یا به عبارتی دیگر، ارسال انبوه ایمیل، هدفمند نیست.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه در ارسال انبوه، ایمیل‌ها هدفمند ارسال نمی‌شود و در واقع مرتبط به مخاطب شما نیست، ایمیل‌های شما spam می‌شود و یا کاربر شما را Block می‌کند که در این صورت هزینه‌ای که کرده‌اید از بین می‌رود و از این رو، مقرون‌به‌صرفه نیست.

تفاوت ایمیل مارکتینگ با ارسال ایمیل انبوه چیست؟

جمع‌بندی: ارسال گروهی ایمیل

میزبانی ایمیل، سرویسی است که در آن شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، سرورهای ایمیل را به کاربران خود اجاره می‌دهد. در حالی که میزبانی ایمیل رایگان نیز وجود دارد، اما سرویس میزبانی ایمیل شرکت‌های معتبر هاستینگ با آن‌ها کاملا متفاوت است و می‌توان گفت که سرویس میزبانی ایمیل غیررایگان از انعطاف‌پذیری، قدرت و امنیت بسیار بالاتری نسبت به هاست ایمیل رایگان برخوردار است.

مطلب مرتبط  سرویس کولوکیشن یا کالوکیشن چیست؟ و هزینه آن چقدر است؟

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات میزبانی ایمیل است که به شما امکان ساخت ایمیل قدرتمند مطابق با نام دامنه‌ی اختصاصی خود به وسیله‌ی میل سرور قدرتمند Smartermail را می‌دهد. با سرویس میزبانی ایمیل برتینا، کسب‌وکار شما دارای ایمیل‌ تجاری حرفه‌ای و امن می‌شود و می‌توانید به راحتی ایمیل مارکتینگ انجام دهید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.