تفاوت هاست لینوکس و ویندوز
تفاوت هاست لینوکس و ویندوز
نوامبر 19, 2022
تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟
تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟
نوامبر 22, 2022
هاست وندوز چست و چه کاربردی دارد؟

هاست ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

هاست ویندوز چیست؟

برای راه‌اندازی وبسایت یا هر پلتفرم آنلاین دیگری، در کنار نیروهای فنی، دامنه و … نیاز به یک سرویس هاستینگ دارید که هاست ویندوز می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. در این مقاله، می‌خواهیم ببینیم هاست ویندوز چیست و آیا مناسب پلتفرم آنلاین شما است یا خیر.

شرکت‌های هاستینگ انواع مختلفی از سرویس‌های هاست را ارائه می‌دهند که می‌توان گفت معروف‌ترین آن‌ها هاست ویندوز و هاست لینوکس است. شما برای انتخاب سرویس میزبانی پلتفرم آنلاین خود نیاز دارید که سرویس‌های میزبانی وب مختلف را بشناسید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

هاست چیست؟

به صورت خلاصه، هاست به فضایی از سرور می‌گویند که مختص یک کاربر است و اطلاعات پلتفرم آنلاین کاربر روی آن ذخیره می‌شود. این فضا که به هاست اشتراکی در بین کاربران و شرکت‌های هاستینگ معروف است، از منابع سرور به صورت اشتراکی با دیگر هاست‌های موجود روی همان سرور استفاده می‌کند.

 می‌توان گفت که هاست اشتراکی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع از سرویس‌های میزبانی وب است. هاست اشتراکی انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن‌ها براساس سیستم‌عامل، هاست ویندوز و هاست لینوکس است. 

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز به هاستی می‌گویند که سیستم‌عامل سرور آن ویندوز است. ویندوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل در جهان است و باتوجه به اینکه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، این سیستم‌عامل برای عموم مردم آشنا است.

دلیل انتخاب هاست ویندوز برای بسیاری از کسب‌وکارها، ابزارهای وابسته به ویندوز آن‌ها است.

دلیل انتخاب هاست ویندوز برای بسیاری از کسب‌وکارها، ابزارهای وابسته به ویندوز آن‌ها است. برخی از ابزارهایی که شما استفاده می‌کنید، روی سیستم‌عامل ویندوز بهترین عملکرد را دارند. در این صورت، اگر تعداد ابزارهای وابسته به ویندوز شما زیاد است، هاست ویندوز بهترین راه‌حل میزبانی برای شما است. 

مطلب مرتبط  هیت مپ (Heatmap) یا نقشه حرارتی سایت چیست؟

همچنین، همیشه می‌توانید مطمئن باشید که هاست ویندوز با برنامه‌های قدیمی مبتنی بر ویندوز شما سازگار است. به ویژه، هنگامی که سیستم‌عامل و برنامه‌های مرتبط شما بروزرسانی ‌شوند، لازم نیست نگران از دست دادن عملکرد سایر برنامه‌های وابسته به آن‌ها باشید، زیرا همه برنامه‌ها و پلتفرم‌ها مربوط یک شرکت و دارای یک زیرساخت است.

آیا هاست ویندوز مناسب من است؟

میزبانی ویندوز برای همه کاربران مناسب نیست، اما مزایای منحصربه‌فردی را به کسب‌وکارهایی که برای آن‌ها مناسب است، ارائه می‌دهد. به طور کلی، هاست ویندوز مناسب برای افرادی است که پلتفرم آنلاین آن‌ها با زبان‌ برنامه‌نویسی ASP و net core. نوشته شده است. 

مزایای هاست ویندوز

۱. رابط کاربری ساده و آسان

هاست ویندوز دارای رابط کاربری ساده و آسانی است. از این رو، تمامی افراد چه کسانی که حرفه‌ای هستند و چه کسانی که دانش تخصصی در زمینه مدیریت سرور ندارند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

۲. استفاده از دیتابیس MySql 

دیتابیس MySql یکی از محبوب‌ترین دیتابیس‌های مورد استفاده در بین کاربران است که هاست ویندوز قابلیت استفاده از این دیتابیس را فراهم کرده است. 

۳. استفاده از برنامه‌های تحت ویندوز

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برنامه‌های تحت ویندوز قدیمی خود را می‌توانید در هاست ویندوز داشته باشید و از عملکرد حداکثری آن‌ها مطمئن باشید.

۴. امنیت بالای هاست ویندوز

از آنجایی که منابع و کدهای ویندوز اپن‌سورس نیست و توسط خود مایکروسافت نگهداری و توسعه داده می‌شود، در نتیجه امنیت بسیار بالایی خواهد داشت.

مزایای هاست ویندوز چیست؟

کنترل‌پنل هاست ویندوز

کنترل‌پنل پلسک (Plesk)، یکی از محبوب‌ترین و بهترین کنترل‌پنل‌های موجود برای هاست ویندوز است. این کنترل‌پنل، به دلیل داشتن رابط گرافیکی بسیار کامل توانسته نظر کاربران را جلب کند. رابط کاربری این کنترل‌پنل به گونه‌ای است که کاربران با هر مقدار دانش فنی می‌توانند با آن کار کنند و به راحتی تنظیمات هاست ویندوز خود را تغییر دهند. 

مطلب مرتبط  کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) چیست و چه کاربردی دارند؟

کنترل پنل پلسک، پلاگین‌ و افزونه‌های بسیار زیادی دارد که با نصب هرکدام از آن‌ها روی کنترل‌پنل خود می‌توانید از امکانات ویژه‌ای بهره‌مند شوید. همچنین این کنترل‌پنل، یکی از پرسرعت‌ترین و قدرتمند‌ترین کنترل‌پنل‌های مورد استفاده در بین دیگر کنترل‌پنل‌های مورد استفاده کاربران است.

جمع‌بندی: هاست ویندوز چیست؟

در این مقاله، به پرسش هاست ویندوز چیست پاسخ دادیم. به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، هاست ویندوز به هاستی می‌گویند که سیستم‌عامل سرور آن ویندوز است و مناسب برای سایت‌هایی است که با زبان‌های برنامه‌نویسی ASP و .net نوشته شده‌اند.

همچنین، اشاره کردیم که بهترین کنترل‌پنل برای هاست ویندوز، کنترل‌پنل پلسک (Plesk) است. این کنترل‌پنل یکی از محبوب‌ترین، پرسرعت‌ترین و قدرتمندترین کنترل‌پنل‌های موجود است که به وسیله آن می‌توان با چند کلیک ساده، تنظیمات هاست را تغییر داد. 

هاست ویندوز برتینا با کنترل‌پنل قدرتمند Plesk Obsidian و دیتابیس SQL Server ارائه می‌شود و دارای عملکرد بالا، آپتایم ۹۹.۹٪ و پشتیبانی ۲۴ ساعته است. برای خرید هاست ویندوز می‌توانید با مشاوران برتینا از طریق شماره ۶۱۰۶۴۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا تیکت ارسال کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  تحلیل منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس - All Traffic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *