بررسی اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
آموزش پیداکردن Hashtag مناسب برای پست های اینستاگرام
آذر ۲۸, ۱۳۹۷
وب سایت معتبر و برند

چرا هر کسب و کاری به وب سایت معتبر نیاز دارد؟

تاثیر وب سایت معتبر در بازاریابیآیا تا به حال در زمان گشت و گذار در یک وب سایت دچار سردرگمی شده اید؟ آیا پیش آمده که طراحی یک وب سایت به حدی ضعیف باشد که نتواند برای شما مشخص کند که متعلق به چه شرکتی است، چه سرویس یا کالایی ارائه می دهد و یا چرا شما باید از آن استفاده کنید؟ یا به وب سایتی مراجعه کرده اید که دارای اطلاعات متناقض، عناصر طراحی پراکنده و محتوای غیرمرتبط و  غیرضروری بوده است؟ این تجربه کاربری وحشتناک، نتیجه استراتژی ضعیف یا فقدان طراحی مناسب برای وب سایت است.

همانطور که می دانید، برندینگ به “عمل بازاریابی مربوط به ایجاد یک نام، نماد یا طراحی است که شما را از دیگر رقبا شناسایی و تمایز می دهد” اطلاق می شود. داشتن وب سایت معتبر و استراتژی متفاوت می تواند به کسب و کار یا حرفه شخصی شما برای رقابت بهتر در بازار و صنعت کمک کند. بدون آن، شرکت و وب سایت شما به یک عنصر بی سر و صدا در اینترنت تبدیل خواهد شد.

با توجه به اینکه طبق آمارها ، برندینگ مداوم و افزایش آگاهی نسبت به برند وب سایت شما، به طور متوسط ​​درآمد را به میزان 23 درصد افزایش می دهد، برای هر کسب و کاری یک برند مناسب و تعریف شده ضروری است و با توجه به اینکه 54 درصد از خریداران به یک وب سایت برند و معتبر برای خرید محصول، اطلاع از ویژگی های محصول و خدمات ارائه شده به مشتری مراجعه می کنند، داشتن یک وب سایت برند و معتبر مهمتر از همیشه است.

اهمیت برند شدن وب سایت شرکتی :

بیاید یک بار دیگر به تعریفی که از برند ارائه کردیم توجه کنیم. هدف یک برند ایجاد تمایز بین سازمان ها، محصولات و خدمات و شناسایی  آن در میان رقبا است. اما در کل قرار دادن کسب و کار شما در مرکز توجه بازار و افزایش فروش، هدف اصلی و مزیت برند شدن وب سایت شما است. علاوه بر این مزیت های دیگری برای برند می توان نام برد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مطلب مرتبط  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

تجربه ای جدید از خرید را با نام برند خود در ذهن کاربر ثبت کنید :

با ارائه متفاوت خدمات به کاربر ، تجربه جدیدی برای مشتری ایجاد کنید. همه چیز از لوگوی شما گرفته تا طراحی وب سایت و میزان تعامل کاربر با وب سایت شما بخشی از تجربه کلی برای هر برند است. نحوه پاسخگویی تیم پشتیبانی شما به مشتری، پیامهای ارسالی، محتوای منتشر شده در پروفایل های رسانه های اجتماعی شرکت شما، شیوه ای که برای مشتریان محصولات و خدمات را عرضه می کنید، همه چیز در اطراف برند شما متمرکز می شود و بصورت نام برند شما در ذهن مخاطبین ثبت خواهد شد.

با افزایش نفوذ اینترنت در میان کاربران عادی و تغییر روش زندگی در سالهای اخیر ، وب سایت شما توانایی ایجاد یک تجربه بی نظیر برای مشتریان را دارد. هنگامی که برند وب سایت شما سازماندهی یا تعریف نشده است، این تجربه برای مشتری ناخوشایند و نامطلوب خواهد بود.

“””وب سایت معتبر ، برندینگ کسب و کار شما را انجام خواهد داد”””

بیشتر ما اگر در یک تست شناسایی برندهای جهانی شرکت کنیم به راحتی می توانیم تعداد زیادی از آن ها را شناسایی کنیم. از مک دونالد تا شرکت والت دیزنی و سونی، ما می توانیم برندهای  پیشرو را در چند ثانیه شناسایی کنیم. داشتن یک استراتژی متعارف و سازگارانه سبب بهبود شناسایی مشتری از برند وب سایت شما می شود. به طور متوسط، قبل از اینکه کسی نام تجاری شما را به یاد بسپارد، تقریبا به 5 تا 7 بار برخورد با برند شما نیاز دارد. بنابراین، برخورد های اولیه باید قوی و تاثیرگذار باشد تا اثر خوبی بر مشتریان شما بگذارد.

مطلب مرتبط  دیجیتال مارکتینگ چیست؟

علاوه بر این، به گفته رویترز ، 82 درصد از سرمایه گذاران معتقدند که قدرت برند و شناخت نام در تصمیم گیری های سرمایه گذاری آنها مهم ترین نکته است.

برند ها ، مورد اعتماد مشتریان

آیا می دانید 48 درصد از مشتریان انتظار دارند تا برندها آگاهانه و با شناخت، آن ها را در یافتن محصول مورد نیاز خود کمک کنند؟ این انتظار اغلب به دلیل اعتماد بالای مشتریان به برندها ی مختلف اتفاق می افتد. به عبارت دیگر کاربران این انتظار را دارند که برندها از نیازهای آنها باخبر باشند و بدنبال ازائه خدمات یا کالاهایی باشند که نیاز کاربران را برطرف کند.
پس از اینکه مشتریان برند شما را شناخته و با آن ارتباط برقرار کردند در قدم بعدی به برند شما در جهت پاسخ به نیاز های خاص خود اعتماد می کنند.

علاوه بر این 64٪ از مصرف کنندگان می گویند که ارزش های مشترک به عنوان یکی از دلایل اصلی ارتباط آنها با برندها است. اگر برند شما به صورت آنلاین فعالیت خوبی نداشته باشد، چگونه می توانید ارزش شرکت / محصول / خدمات خود را نشان دهید و اعتماد مخاطبان مورد نظر خود را کسب کنید؟

تدوین استراتژی مناسب برای برندسازی وب سایت

برای ایجاد یک وب سایت برند و معتبر ، شما باید استراتژی مناسبی برای وب سایت خود طراحی کنید. استراتژی مناسب اهداف برند شما را مشخص می کند و همچنین چگونگی بهترین استفاده از اجزای مختلف برند، از جمله زبان، لوگو و علامت های تجاری را به شما نشان خواهد داد. بیشتر استراتژی های تجاری شما در مورد چگونگی استفاده مناسب از برند و بازاریابی متمرکز خواهد شد. در این جا می خواهیم به 7 چیزی که هر استراتژی برندینگ باید شامل آن ها باشد اشاره کنیم:

  1. هدف : دیدگاه شرکت خود را تعریف کنید.
  2. ثبات : اطمینان از ادامه روند کاری شرکت را مشخص کنید.
  3. احساس : صدای برند شما چیست؟ چگونه برند شما احساسات را بیان می کند؟
  4. انعطاف پذیری : در صورت لزوم، تعیین روش ها و چگونگی تغییر مواضع
  5. مشارکت کارکنان : توضیح دهید که چگونه کارکنان می توانند به بهترین شکل برند شما را نمایندگی و تبلیغ کنند.
  6. وفاداری : در مورد نحوه شناخت و قدردانی از مشتریان وفادار خود بحث کنید.
  7. بررسی رقبا : رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که چگونه می توانید برند خود را متفاوت کنید.
مطلب مرتبط  3 نکته ی مهم در موفقیت استارتاپ ها

با یک استراتژی خوب، شما می توانید با توسعه و راه اندازی یک وب سایت که نشان تجاری شما را به صورت مثبت، دقیق و سازگار نشان می دهد، پیشرفت کنید.

آنچه که هر وب سایت معتبر به آن نیاز دارد :

به یاد داشته باشید، هدف وب سایت شما این است که به مشتریان اطلاعات دهد و آنها را برای اعتماد به برند شما راهنمایی کند. این موضوع به نوبه خود، آنها را در طول زمان تبدیل به مشتریان همیشگی شما می کند. با این حال، یک طراحی وب سایت بدون نظم و شلوغ که هدف آن مشخص نیست این کار را به درستی انجام نمی دهد. شما نمی خواهید مشتریان فقط به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که یک پیام را به صورت واضح، مستقیم و بر اساس استراتژی برند شما به مخاطب ارسال کند.

 

The following two tabs change content below.