هدف هکرها از هک کردن سایت وردپرسی
هدف هکرها از هک کردن سایت وردپرسی چیست؟
می 14, 2018
معرفی 6 افزونه فروشگاهی وردپرس
می 23, 2018
نحوه حذف اکانت توسط کاربران در سایت های وردپرسی

آموزش نحوه حذف اکانت توسط کاربران در سایت های وردپرسی

حذف اکانت توسط کاربران در سایت های وردپرسیحذف اکانت توسط کاربران در سایت های وردپرسی به صورت معمول قابل انجام نیست. در صورتیکه در سایت وردپرسی خود امکان ثبت نام و ایجاد اکانت توسط کاربران فعال می باشد، ممکن است یک کاربر پس از مدتی به ناحیه کاربری خود نیازی نداشته و تمایل به حذف اکانت داشته باشد. عموماً کاربران برای حذف اکانت خود در سایت های ودرپرسی درخواستی به مدیر سایت ارسال کرده و اکانت توسط ادمین سایت حذف می شود. در این مقاله روشی را بیان کرده ایم که کاربر از طریق آن می تواند اکانت خود را بدون ارسال درخواست به ادمین سایت حذف کند.

دلیل حذف اکانت توسط کاربران در سایت های وردپرسی چیست؟

بسیاری از سایت های وردپرس به کاربران خود اجازه ثبت نام و ایجاد اکانت در سایت را می دهند. این کار عموماً در سایت های فروم و انجمن ها، وبلاگ ها و فروشگاه های آنلاین انجام می شود.

به طور معمول یک کاربر پس از ثبت نام در سایت وردپرسی ، امکان حذف ناحیه کاربری خود را ندارد و این کار همانگونه که مطرح شد، از طریق ارسال درخواست به ادمین سایت انجام می شود.

ادمین های سایت ها ممکن است تمایل داشته باشند اطلاعات کاربری هر کاربر از جمله آدرس ایمیل و دیگر مشخصات آن را جهت مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی ، در محلی نگهداری کنند. اگرچه در صورتیکه به کاربر اجازه کنترل اطلاعات خود را داده باشید ، بنابراین کاربر ارتباط بهتری با سایت شما برقرار خواهد کرد.

مطلب مرتبط  نحوه ی اضافه کردن جاوا اسکریپت به وردپرس

حذف اکانت وردپرس توسط کاربران سایت با پلاگین Delete Me

جهت انجام این کار می بایست پلاگین Delete Me را نصب و فعال نمایید. سپس برای پیکربندی تنظیمات به صفحه تنظیمات >> Delete Me مراجعه کنید.

حذف اکانت توسط کاربران وردپرس با پلاگین Delete Me

در ابتدا تعیین کنید که کاربران با چه نقشی می توانند اکانت خود در سایت شما را حذف کنند.همچنین می توانید به لینک ها و متنی که کاربر در اکانت خود مشاهده خواهد کرد استایل دهی کنید.

به صورت پیشفرض پلاگین پس از حذف اکانت توسط کاربر؛ او را به صفحه اصلی سایت منتقل خواهد کرد، که می توانید این مورد را طبق نظر خود تغییر دهید و هر صفحه خاصی را برای منتقل شدن کاربر به آن پس از حذف اکانت ، انتخاب کنید.

در انتها فراموش نکنید که می بایست تنظیمات خود را ذخیره کنید.

برای تست فعال بودن پلاگین و عمل کردن درست آن ، به یک ناحیه کاربری مراجعه کرده و در تب “پروفایل” ، باید گزینه “delete account” یا “حذف اکانت” را مشاهده نمایید.

حذف اکانت وردپرس با پلاگین Delete Me

پس از کلیک هر کاربر بر روی گزینه “حذف اکانت” ، هشداری به کاربر نمایش داده می شود که تمامی اطلاعات و حساب کاربری او حذف خواهد شد. پس از تایید این عملیات توسط کاربر ، پروسه حذف اکانت آغاز خواهد شد.

افزودن لینک “حذف اکانت” به ناحیه کاربری های ویژه

درصورتیکه به کاربران خود امکان ایجاد ناحیه کاربری های خاص را داده باشید، با استفاده از کد زیر می توانید به آنها امکان حذف اکانت خود را بدهید.

برای انجام این کار می بایست کد زیر را در قالب صفحه پروفایل قرار دهید :

مطلب مرتبط  بدافزار چیست و چگونه از سایت وردپرسی در برابر آن محافظت کرد؟

[plugin_delete_me]Delete Your Account[/plugin_delete_me]

پس از حذف اکانت توسط هر کاربر، تمامی اطلاعات او از قبیل نوشته ، برگه ها و نظرات حذف و به قسمت “زباله دان” منتقل خواهد شد.

هر کاربر پس از حذف اکانت خود، مجدداً می تواند با همان آدرس ایمیل در سایت شما ثبت نام کند و ناحیه کاربری ایجاد نماید اما اطلاعات قبلی بازنخواهدگشت. اگرچه در صورتیکه کاربر به اشتباه اکانت خود را حذف کرده باشد، امکان فعالسازی مججد اکانت توسط ادمین سایت وجود دارد.

به همین سادگی و با استفاده از این پلاگین امکان حذف ناحیه کاربری توسط کاربرها در سایت های وردپرسی فعال خواهد شد و می توانید این قابلیت را به سایت خود اضافه کنید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *