آموزش نحوه ایجاد صفحه Coming Soon در وردپرس
آوریل 8, 2018
نصب گواهی SSL در وردپرس
آموزش نحوه نصب گواهی SSL در وردپرس
آوریل 10, 2018
رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس

آموزش نحوه رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس

رفع مشکل صفحه سفید در وردپرساگر جزء کاربران وردپرس باشید ، حداقل یکبار صفحه سفید در وردپرس را دیده اید. صفحه نمایش سفید در وردپرس یکی از آن مشکلات بسیار آزار دهنده ای همانند خطا در اتصال به پایگاه داده ها می باشد. دلیل خسته کننده بودن این موضوع برای کاربران این است که آن ها از صفحه ی پنل مدیریت وردپرس خارج می شوند. بدترین حالت در مورد صفحه ی سفید در وردپرس این است که گاهی اوقات تنها بر قسمت خاصی از سایت شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، شما ممکن است تنها صفحه سفید مرگ را در پنل مدیریت وردپرس خود را مشاهده کنید ، در حالی که بقیه ی موارد به خوبی کار می کند . در موارد دیگر، شما ممکن است فقط آن را در یک پست خاص ببینید در حالی که موارد دیگر به خوبی اجرا می شود. در این مقاله، ما به شما چند راه حل برای رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس معرفی می کنیم.

توجه: قبل از هر گونه تغییر در سایت خود، مطمئن شوید که از سایت خود نسخه ی پشتیبان تهیه کرده باشید.

دلیل نمایش صفحه سفید در وردپرس چیست؟

اغلب زمانی که شما یک صفحه سفید در وردپرس را می بینید، به این معنی است که شما از محدودیت حافظه خارج شده اید. این می تواند ناشی از یک افزونه باشد که به درستی کار نمی کند. همچنین این خطا می تواند توسط کد نویسی ضعیف قالب یا پلاگین نیز ایجاد شود. همچنین می تواند به این معنی باشد که مشکلی در سرور میزبانی وب شما وجود دارد. از آنجا که این مشکل می تواند به دلایل زیادی رخ دهد ، ممکن است عیب یابی های زیادی لازم داشته باشد.

مطلب مرتبط  نمایش وضعیت آب و هوا در وردپرس

آیا این مشکل در سایت های دیگر شما نیز اتفاق می افتد؟

اگر چندین سایت داشته باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که صفحه سفید در وردپرس در تمامی دامنه ها رخ داده است و یا فقط در این دامنه اتفاق می افتد. اگر این مسئله در تمامی سایت های شما اتفاق افتاده باشد ، این مورد نشانه ی آن است که ارائه دهنده ی میزبانی وب شما دارای مشکل می باشد. با این حال، اگر این مشکل تنها در یکی از سایت های شما باشد، این موضوع می تواند یک مشکل با افزونه یا قالبی باشد که در حال اجرای آن هستید. اگر این مسئله تنها در یک پست یا صفحه اتفاق می افتد، پس قطعا می دانید که مشکلی در قسمت خاصی از سایت شما است.

– افزایش محدودیت حافظه

یکی از معمول ترین دلایل خطای صفحه سفید در وردپرس ، محدودیت حافظه است که می بایست ابتدا اقدام به افزایش این محدودیت نمایید.

– غیر فعال کردن تمام پلاگینها

اگر افزایش محدودیت حافظه کمک نکرد، یا اگر محدودیت حافظه بالا مانند 256M یا 512M داشته باشید، لازم است عیب یابی کنید. تجربه ما از عیب یابی این مسئله، اینست که این مشکل اغلب توسط یک افزونه یا یک تم خاص ایجاد می شود . بیایید اول تمامی افزونه ها را غیرفعال کنیم.

اگر از این طریق این مسئله حل شد، پلاگین ها را یکی یکی فعال کنید تا پلاگین خراب را پیدا کنید.

– قالب را با یک قالب پیش فرض وردپرس جایگزین کنید

اگر عیب یابی پلاگین ها مسئله را برطرف نکرد، پس باید قالب فعلی خود را با قالب پیش فرض وردپرس جایگزین کنید. بهترین راه برای انجام این کار، پشتیبان گیری از پوشه ی قالب است. سپس قالب را حذف کنید. وردپرس به طور خودکار به قالب پیش فرض برمی گردد. همچنین شما می توانید به phpMyAdmin خود بروید و جداول پایگاه داده را در جدول wp_options به روز کنید.

مطلب مرتبط  12 نشانه برای تشخیص هک شدن سایت وردپرسی

– رفع سایر موارد

چنانچه هیچ یک از موارد فوق کمکی به بر طرف کردن خطای صفحه سفید مرگ وردپرس نکرد ، پس باید سعی کنید یک نسخه تازه از وردپرس را دوباره نصب کنید. ممکن است یک فایل هسته وردپرس دارای ایراد باشد .

شما همچنین می توانید از تابع اشکالزدایی وردپرس استفاده کنید تا ببینید کدام نوع خطاها در حال خرابکاری هستند. کد زیر را در فایل wp-config.php اضافه کنید

error_reporting(E_ALL); ini_set('display_errors', 1);
define( 'WP_DEBUG', true);

هنگامی که این کد را اضافه میکنید، خطاها، هشدارها و اعلانها را در صفحه سفید سایت نمایش داده خواهد شد و می تواند به شما در تعیین علت خطاها کمک کند.

گاهی اوقات نیز ممکن است با وجود اینکه خطای صفحه سفید رخ داده است ، به Backend دسترسی داشته باشید، در واقع این خطا در قسمت front-end سایت رخ داده است. این  مورد می تواند توسط پلاگین ذخیره سازی و caching رخ دهد. کافی است به سادگی cache خود را خالی کنید.

اگر صفحه سفید تنها در یک پست بسیار طولانی داشته باشید، باید حافظه پنهان (cache) را نیز پاک کنید.

شما می توانید کد زیر را در فایل wp-config.php خود وارد کنید. یا در بعضی از سرورها لازم است که فایل PHP.INI خود را تغییر دهید.

/** Trick for long posts */
ini_set('pcre.recursion_limit',20000000);
ini_set('pcre.backtrack_limit',10000000);

امیدواریم یکی از روشهای مذکور در این مقاله توانسته باشد مشکل صفحه سفید در وردپرس را برای شما رفع نماید.

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *