سرقت تصاویر سایت در وردپرس
جلوگیری از سرقت تصاویر سایت در وردپرس
مارس 3, 2018
بلاک کردن IP مزاحم در وردپرس
آموزش نحوه بلاک کردن IP در وردپرس
مارس 5, 2018
حذف و نصب مجدد وردپرس

آموزش نحوه حذف و نصب مجدد وردپرس

زمانی که سایر روش های عیب یابی برای رفع مشکلات به نتیجه نرسد نصب مجدد وردپرس می تواند مسائل را حل کند. هدف از این مقاله، آموزش حذف و نصب مجدد وردپرس بدون از دست دادن اطلاعات، داده ها و سئو است.

چه زمانی لازم است که وردپرس را مجددا نصب نمود؟

نصب مجدد وردپرس هرگز نباید اولین گزینه برای رفع مشکل باشد. شایع ترین خطاهای وردپرس به راحتی قابل حل بوده و در همه موارد نصب مجدد وردپرس تنها راه حل نیست.

اگر نمی توانید علت مشکل پیش آمده را تشخیص دهید، دستورالعمل ها و راهنمایی های عیب یابی وردپرس را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا علت پیش آمدن مشکل و راه حل رفع آن را پیدا کنیدو در نهایت اگر همه راه حل ها با شکست مواجه شد حذف و نصب مجدد یک نسخه جدید وردپرس می تواند به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد.

گام 1 – تهیه بک‌آپ از وردپرس

قبل از انجام هر کاری، یک نسخه بک‌آپ کامل از سایت وردپرس موجود خود ایجاد کنید. برای این کار می توانید از پلاگین بک‌آپ گیری (پشتیبان) وردپرس استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که فایل های بک‌آپ(پشتیبان) خود را در رایانه یا سرویس ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox  ذخیره کرده‌اید. برای نصب مجدد وردپرس نیازی به استفاده از این بک‌آپ نخواهد بود، اما چنانچه مشکلی پیش آید داشتن این بک‌آپ، مفید است.

گام 2 – انتقال محتوای وردپرس

اولین اقدام این است که محتوای وردپرس خود را با ایجاد یک فایل انتقالی وردپرس، منتقل کنید. این فایل شامل همه پست ها، صفحات، دسته بندی ها، تگ ها و کامنت های شما خواهد بود. بازگرداندن سایت وردپرس  با استفاده از این فایل انتقالی به شما امکان حذف اطلاعات ایجاد شده توسط پلاگین های وردپرس را می دهد.

حال چگونگی ایجاد یک فایل انتقالی وردپرس را خواهید آموخت.

ابتدا، وارد بخش پیشخوان مدیریت وردپرس(admin area) خود شده و به صفحه “ابزارها >> برون ریزی” بروید. گزینه “هر محتوایی” را انتخاب کرده و گزینه “‌دریافت پرونده برون بری شده” را انتخاب نمایید.

برون بری داده های وردپرس

گام 3 – دانلود پوشه wp-content

تمام تم ها، پلاگین ها، تصاویر و آپلودهای وردپرس در پوشه wp-content در وبسایت شما ذخیره می شود. این محتوا را در رایانه خود دانلود کرده و برای نصب مجدد وردپرس از آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط  آموزش نمایش نوشته های تصادفی در وردپرس

با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل در cPanel، به سایت وردپرس  خود وصل شوید. پس از اتصال، پوشه wp-content را انتخاب کرده و آن را در رایانه خود ذخیره کنید.

دانلود پوشه wp-content وردپرس

پس از دانلود پوشه  wp-content، شما آماده حذف وردپرس می باشید.

گام 4 – حذف کامل وردپرس

برای حذف وردپرس ، با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل در cPanel، به سایت وردپرس خود وصل شده، و تمام فایل های وردپرس را حذف نمایید.

لازم نیست پایگاه داده وردپرس را حذف کنید. اکثر شرکت های میزبانی وردپرس به شما امکان ایجاد هر اندازه پایگاه داده و نام کاربری که نیاز دارید را می دهند. بنابراین، به جای حذف پایگاه داده موجود، می توانید یک پایگاه داده جدید با نام کاربری و رمز عبور جدید ایجاد کنید. برای ایجاد پایگاه داده جدید، وارد حساب کاربری cPanel خود شده و روی آیکون MySQL Databases  کلیک کنید.

در این صفحه پایگاه داده جدید را اضافه کنید.

ابتدا، یک نام برای پایگاه داده جدید وارد کرده و روی دکمه ” create database” کلیک کنید.

پس از آن، برای افزودن بخش “MySQL Users” به پایین صفحه بروید و یک کاربر جدید را اضافه کنید. نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و روی دکمه ” Create User” کلیک نمایید.

اکنون نیاز به اضافه کردن کاربر به پایگاه داده ای که قبلا ایجاد کرده اید دارید. به بخش “Add user to database” بروید و سپس نام کاربری و پایگاه داده ای که قبلا ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

برای ادامه روی دکمه ” Add” کلیک کنید. پایگاه داده جدید شما برای استفاده در هنگام نصب وردپرس آماده است.

اکنون که وردپرس را با موفقیت حذف کرده‌اید، ببینیم چگونه می توان مجددا آن را نصب و وب سایت را بازیابی کنیم.

گام 5 – نصب مجدد وردپرس

پس از دانلود وردپرس، فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج سازید. در فایل دانلود شده، پوشه وردپرس را پیدا نموده و آن را که باز کنید تمام فایل های وردپرس را مشاهده خواهید کرد.

حال، با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP این فایل ها را در وب سایت خود آپلود کنید.

پس از آپلود فایل وردپرس، از وبسایت خود بازدید نمایید. وردپرس اکنون از شما می خواهد اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کنید.

مطلب مرتبط  معرفی 5 صفحه ساز Drag and Drop برای وردپرس

شما باید نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را که قبلا ایجاد کرده اید وارد کنید. اطلاعات میزبان شما به احتمال زیاد محلی خواهد بود. پس از تکمیل اطلاعات، برای ادامه روی دکمه ” submit” کلیک کنید.

وردپرس برای اتصال به پایگاه داده تلاش خواد کرد. پس از اتصال موفق، پیام موفقیت آمیز بودن اتصال نشان داده می شود.اکنون برای ادامه مراحل روی دکمه ” Run Install” کلیک کنید.

در مرحله بعد، وردپرس از شما می خواهد اطلاعات سایت، مانند عنوان سایت، توضیحات، آدرس ایمیل مدیریت(آدمین) و رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات، برای ادامه کار روی دکمه ” نصب وردپرس” کلیک کنید.

در این مرحله نصب وردپرس پایان می یابد. با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که قبلا وارد کرده‌اید وارد سیستم مدیریت(admin area) وردپرس شوید. پس از ورود به وردپرس، محتوای پیش فرض را حذف کنید.

سری به پست ها بزنید و پست “سلام دنیا” را حذف کنید. بخش “دیدگاه ها” را مشاهده کرده و نظرات پیش فرض را حذف نمایید. در نهایت، به صفحات بروید و صفحه نمونه را نیز حذف کنید. شما یک نسخه تازه از وردپرس را دوباره نصب کرده‌اید. حال نوبت بازیابی محتوا است.

گام 6 – بازگردانی آپلودها، تصاویر و قالب ها

ابتدا، باید آپلودها، تصاویر و قالب های خود را که قبلا در پوشه  wp-content دانلود کرده‌اید بازگردانی کنید. برای انجام این کار، با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شده و به پوشه  wp-content بروید.

سپس، پوشه /wp-content/uploads/ را از رایانه خود انتخاب کرده و آن را در وبسایت آپلود کنید.

بازگردانی آپلودها، تصاویر و قالب ها

اگر قصد تغییر قالب های وردپرس سایت خود را دارید در این مرحله می توانید این تغییرات را آپلود نمایید. پوشه تم ها در پوشه /wp-content/themes/ قرار دارد.

گام 7 – درون ریزی محتوا

اکنون زمان وارد کردن پست ها، صفحات، دسته بندی ها، تگ ها و سایر مطالب است.

ابتدا باید به صفحه ابزارها>>درون ریزی رفته و روی لینک “اجرای درون‌ریز” کلیک کنید.

وردپرس اکنون درون ریز را دانلود و نصب می کند. بعد از آن شما باید بر روی لینک “اجرای درون ریز” کلیک کنید.

در صفحه درون ریز وردپرس روی گزینه “انتخاب فایل” کلیک کرده و فایل XML را که در گام 1 دانلود کرده‌اید انتخاب نمایید.

برای ادامه روی گزینه “بارگذاری و درون ریزی فایل” کلیک کنید. وردپرس از شما می پرسد آیا می خواهید نویسندگان جدیدی ایجاد کنید و پست ها را به آن ها اختصاص دهید یا اینکه می خواهید همه پست ها را به حساب کاربری فعلی خود اختصاص دهید!

مطلب مرتبط  آموزش جلوگیری از ایندکس وردپرس در گوگل

اگر سایت وردپرس فقط یک نویسنده داشته باشد، می توانید همه پست ها را به همان فرد اختصاص دهید. در غیر این صورت، لازم نیست کاری انجام دهید  و وردپرس نویسندگان را وارد می کند.

برای اطمینان لازم است تیک گزینه “درون ریزی داده ها” را انتخاب کنید. این کار به وردپرس اجازه می دهد تا تصاویر موجود در پوشه /wp-content/uploads/ را در کتابخانه رسانه‌ای (media library) وردپرس وارد کند. برای ادامه روی دکمه “ارسال” کلیک کنید.

وردپرس در حال حاضر شروع به وارد کردن محتوا از فایل XML در وردپرس جدید شما خواهد کرد. در پایان این مرحله، شما می توانید در بازدید از وبسایت مطالب خود را ببینید.

گام 8 – نصب پلاگین های وردپرس

پس از موفقیت در وارد کردن محتوا به سایت وردپرس که مجددا نصب کرده‌اید، می توانید به سراغ نصب پلاگین ها بروید.

لازم است همه پلاگین ها را یک به یک نصب کرده و سپس آن ها را فعال کنید. ممکن است لازم شود تنظیمات پلاگین ها را به صورت دستی انجام دهید.

پس پایان همه این مراحل، حذف و نصب مجدد وردپرس با موفقیت انجام شده است. هم اکنون می توانید وب سایت خود را چک کرده و موارد را مانند قبل تنظیم کنید. مواردی از قبیل: navigation menus، ویجت نوار کناری، فرم تماس و … .

موفق باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *