logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه ، 26 می 2021 در دسته : بک‌آپ‌ها در پلسک >هاست ویندوز Plesk - بازدیدها : 28
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 میانگین رای : 3,00از 5) رای
Loading...

بک‌آپ‌ها در پلسک – بخش اول – آشنایی کلی

در این مقاله قصد داریم بخش مدیریت بک‌آپ‌ها رو در کنترل پنل قدرتمند پلسک بررسی کنیم. با ما تا انتهای این رشته مقاله همراه باشید.

برای ورود به بخش مدیریت بک‌آپ‌ها در صفحه اصلی کنترل پنل پلسک، از بخش سمت راست، گزینه Backup Manager را انتخاب می‌کنیم.

ورود به بخش بک‌آپ

در صفحه‌ باز شده، گزینه‌های مختلفی رو میتونیم ببینیم و همینطور لیست بک آپ‌های موجود هم دیده میشه.

بالا سمت چپ دو گزینه backup و restore رو مشخص کردم که در مقالات بعدی بیشتر در مورد اونها صحبت میکنیم.
در قسمت میانی صفحه، لیست بک‌آپ‌ها رو میتونید ببینید که اطلاعاتی در مورد تاریخ و ساعت ایجاد بک‌آپ و همینطور توضیحات مربوط به محتوای اون فایل و نحوه‌ی ایجادش اشاره شده.
به عنوان مثال در لینک زیر در قسمت Comments ، نوشته شده که این فایل از تمامی محتوا و تنظیمات موجود در سرویس هاست ایجاد شده و در قسمت System notes ، با اشاره به واژه‌ Incremental مشخص شده است که این فایل بصورت مکمل تولید شده. فایل مکمل یعنی چی؟
در برخی سیستم‌های بک‌آپ گیری، در ابتدای یک بازه زمانی، مثلا ابتدای هفته یا ماه، یک فول بک‌آپ از سرویس شما ایجاد میشه و بعد تا موعد ایجاد فول بک‌آپ بعدی، صرفا از تغییرات اعمال شده در سرویس شما فایل‌های Incremental ایجاد میشه که باعث صرفه جویی در فضا و همچنین سرعت بازگردانی بک‌آپ خواهد شد.

Backup Manager

نکته‌ای که لازم هست اشاره کنم در مورد فضای اشغال شده توسط بک‌آپ ها هست. زمانی که یک فایل بک‌آپ توسط ادمین سرور ایجاد شده باشد، شما دسترسی حذف نخواهید داشت و همچنین، حجم مربوط به اون فایل هم بر روی حجم سرویس شما محاسبه نمی‌شود.
در صورتی که یک فایل بک‌آپ توسط شما ایجاد شود، قسمت System notes خالی بوده و اشاره‌ای به ایجاد بک‌آپ توسط administrator‌ نخواهد شد.

قسمت system notes و اطلاعات ارائه شده در آن

تا اینجا سعی کردم یک آشنایی کلی با قسمت Backup Manager خدمت شما ارائه بدم.

در مقالات بعدی نحوه ایجاد بک‌آپ و تنظیم زمان‌بندی خودکار و همچنین نحوه بازگردانی قسمت‌های مختلف هاست از بک‌آپ‌های ایجاد شده رو با هم مرور میکنیم.

با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.