logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه ، 14 آگوست 2013 در دسته : مقالات مرتبط با هاست - بازدیدها : 1,981
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 میانگین رای : 3,00از 5) رای
Loading...

ثبت سایت در سایت گوگل وب مستر تولز Google webmaster tools

1. ابتدا وارد سایت گوگل وب مستر به آدرس زیرشوید (برای ورود نیاز به اکانت gmail و رمزعبور آن دارید)

 https://www.google.com/webmasters

w1

2. پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه …Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورت https://www.yoursite.com وارد کنید (توجه کنید به جای yoursite.com آدرس سایت خود را وارد نمائید) و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید.

save image

3. حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید:

روش Add a DNS record to your domain’s configuration:
با انتخاب این گزینه شما باید اختیارات ثبت رکورد DNS را داشته باشید، که اصولا این اختیار برای اکثر کاربران وجود ندارد، مگر اینکه دارای DNS Server اختصاصی باشید.

w2

w11 copyw6 copy

روش Link to your Google Analytics account:
اگر قبلا از اکانت Google Analytics استفاده کرده اید و کد پیگیری مربوط به آن را در اختیار دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید. ولی اگر اولین بار است که سایت خود را ثبت می نمایید، این گزینه مناسب شما نیست.

روش Upload an HTML file to your server: (روش آسان و پیشنهادی توسط برتینا)
اکثر کاربرانی که مدیریت سایت خود را بر روی هاست بر عهده دارند می توانند از این گزینه استفاده نمایند. برای اینکار شما باید یک فایل html را که در با انتخاب این گزینه قابل دانلود می باشد، در ریشه هاست خود آپلود نمایید. پس از آپلود با وارد کردن نام فایل در مرورگر در صورتی که توانستید فایل را مشاهده نمایید، می توانید گوگل را متقاعد کنید که شما صاحب تام الختیار دامین هستید.
<save image

روش Add a meta tag to your site’s home page:
اگر شما می توانید صفحات HTML سایت خود را ویرایش نمایید می توانید یک متا تگ که با انتخاب این گزینه در اختیار شما قرار می گیرد، به صفحه اصلی سایت خود اضافه نمایید و تایید نمایید که شما صاحب دامین هستید.

w5

w55

همچنین شما می توانید این کار را در زمان دیگری نیز انجام دهید. ولی تا زمانی که عمل ثبت را کامل نکنید گوگل سراغ سایت شما نخواهد رفت. بعد انجام یکی از این روشهای فوق بر روی Verify کلیک کنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائید گردد.

w10

4. بر روی نام وب سایت مورد نظر که از قبل ثبت گریده کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت آن شود.

One thought on “ثبت سایت در سایت گوگل وب مستر تولز Google webmaster tools

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.