logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : یکشنبه ، 11 آگوست 2013 در دسته : عمومی و مالی - بازدیدها : 517
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی داده نشده است.)
Loading...

راهنمای پرداخت اینترنتی

 

پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید.

بانک ها به عنوان دروازه پرداخت اینترنتی:
بعضی بانک ها به عنوان دروازۀ پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway  عمل می کنند. این به این معنی نیست که فقط کارت های همین بانک قابلیت خرید اینترنتی را دارد، بلکه به این معناست که این بانک امکاناتی را فراهم کرده اند که بتوان با کارت سایر بانک ها نیز خرید اینترنتی کرد و این امکانات خود را در اختیار فروشگاههای اینترنتی قرار داده اند. عملیات پرداخت در برتینا در حال حاضر از طریق پارسیان انجام می شود.

کارت های بانکی مورد قبول خرید اینترنتی:
کارت های مورد قبول دروازۀ پرداخت بانک ملت شامل تمامی کارت هایی است که توسط تمامی بانک های کشور شامل بانک های پارسیان، سامان،ملی،صادرات،تجارت، اقتصاد نوین، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات و صنعت و … صادر شده اند.

مشخصات کارت های شتاب مورد قبول خرید اینترنتی
کارت های شتابی که قابلیت خرید اینترنتی دارند، علاوه بر شماره کارت 16رقمی،  دارای شماره رمز اینترنتی و نیز کد CVV2  و تاریخ انقضاء هستند.

کد CVV2 و تاریخ انقضاء
کد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی (و به ندرت 4رقمی) مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و… به صورت یک عدد 3رقمی حک شده است.
شمارۀ درج شده بر روی کارت های بانک سپه شمارۀ حساب است و شمارۀ کارت نیست. برای فهمیدن شمارۀ کارت سپه خود به شعبۀ صادر کنندۀ کارت خود مراجعه نمایید.
تاریخ انقضاء هم روی اغلب کارت های بانکی حک شده است.
در صورتی که هر یک از موارد بالا بر روی کارت شما وجود ندارد به شعبه بانک صادر کننده کارت خود مراجعه نمایید.

رمز اینترنتی
شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. البته در موارد معدودی ممکن است رمز کارت با رمز اینترنتی یکی باشد. مثل برخی کارت های بانک سامان.

اگر رمز اینترنتی مربوط به کارت خود را نمی دانید، به یکی از دستگاه های خودپرداز ATM بانک خود مراجعه نمایید و آنرا از گزینه های موجود در خودپرداز ATM انتخاب و فعال نمایید.
توجه داشته باشید حتما به خودپرداز بانک خود و نه بانک دیگر مراجعه نمایید.
در صورتی نیاز به راهنمایی بیشتر به شعبه بانک صادر کننده کارت خود مراجعه نمایید.

پس از تکمیل بودن موارد بالا شما می توانید از امکان پرداخت اینترنتی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.