logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : دوشنبه ، 28 دسامبر 2015 در دسته : مقالات مرتبط با دامنه - بازدیدها : 479
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی داده نشده است.)
Loading...

چند نکته مهم که باید قبل از ثبت دامنه توسط ثبت کننده ها بدانید

  1. اعطای کد انتقال در قبال هزینه:  برخی از شرکت ها و ثبت کننده ها در قبال دادن کد انتقال یا اجازه ی انتقال دامنه از کاربر هزینه دریافت می کنند که از نظر قانونی کار صحیحی نمی باشد ، چرا که مالک دامنه مختار است هر زمان نسبت به انتقال دامنه خود تصمیم بگیرد .
  2. عدم ثبت دامنه برای چند سال: برخی از شرکت ها و ثبت کننده های دامنه در صورت درخواست کاربر برای ثبت دامنه بیش از یکسال،  هزینه ی ثبت دامنه برای چند سال را از کاربر دریافت می کنند ،اما در حقیقت دامنه را در ابتدا تنها برای یک سال ثبت کرده و هزینه ی پرداختی کاربر را به عنوان سپرده استفاده می کنند و سود کلانی از این راه دریافت می کنند.
  3. تغییر مشخصات whois: گاهی ثبت کننده های دامنه هزینه ی کمی را برای ثبت دامنه در نظر می گیرند اما هنگام تغییر مشخصات whois هزینه ی هنگفتی را درخواست می کنند. و ممکن است پس از ثبت دامنه، آن را تا 60 روز به حالت قفل در می آورند تا امکان انتقال آن به جای دیگر وجود نداشته باشد.
  4. ترفند عدم ثبت دامنه به نام متقاضی: برخی از شرکت های ثبت کننده ی دامنه آن را به نام شخص، ثبت نمی کنند(در ابتدای کار با توجه به اطلاعات کم متقاضی این ترفند حتی موجب می شود ، کاربر احساس رضایت کند چراکه آن شرکت بدون هیچ اقدامی از جانب کاربر دامنه را برایش ثبت کرده است .) این واسطه ها در اصل دامنه را با مالکیت خود دریافت می کنند تا بعدها ازکاربر برای خرید مالکیت دامنه کسب درآمد کنند . لازم به ذکر است ثبت کننده های جهانی صاحب دامنه را شخصی می دانند که نام او در whois نمایش داده می شود.
  5. قفل دامنه: قفل دامنه جهت جلوگیری از انتقال دامنه استفاده می شود. زمانی که قفل ثبت کننده فعال باشد ، هیچ کس دیگری حتی با داشتن کد انتقال نیز نمی تواند دامنه را به جایی دیگر منتقل کند. برخی از ثبت کننده های دامنه برای راحتی انتقال دامنه ، قفل را به حالت باز قرار می دهند که از نظر امنیتی کار صحیحی نمی باشد.
  6. شاید شما ندانید اما پارک دامنه یک تجارت بزرگ به حساب می آید. زمانی که شما در جایی روی یک لینک کلیک می کنید یا در مرورگر خود آدرسی را وارد می کنید و به صفحه ی جست و جو راهنمایی می شوید با حدود یک میلیون پیام تبلیغاتی مواجه می شوید. این ها دامنه های پارک شده هستند که ماهرترین افراد می توانند هزاران دامنه را پارک کنند و میلیون ها دلار از این را کسب درامد کنند. اگر شما نتوانید مدیریت کامل دامنه ی خود را در اختیار داشته باشید ممکن شرکت های ثبت کننده ای که شاید در ابتدا هزینه ی اندکی بابت ثبت دریافت کرده اند، از دامنه سوء استفاده کنند و یا دامنه ی شما را در صفحه ی تبلیغات پارک کنند و از این راه میلیون ها دلار کسب درامد داشته باشند در حالیکه این سود متعلق به شماست و شما بابت دامنه ی خود هزینه پرداخت می کنید.

و در آخر باید گفت : اگر شما قصد دارید دامنه ی خود را توسط یک شرکت واسط ثبت کنید باید بدانید ثبت کننده خوب کسی است که:

  • هیچ هزینه ای را از شما پنهان نکند.
  • هزینه ی دریافتی بابت ثبت چندسال دامنه را صرف ثبت دامنه ی شما کند و نه سپرده گذاری و کسب سود.
  • پنل مدیریتی دامنه، امکان تغییر whois، و قفل دامنه و در نهایت مالکیت کامل دامنه در اختیار شما قرار بگیرد.
  • اطلاعات شخصی شما را در اختیار فرد سومی قرار ندهد و در حفظ حریم خصوصی شما متعهد باشد.
  • از طریق دامنه ی شما کسب درامد نکند.
  • دارای بیش از 8سال تجربه باشد، در کار خود حرفه ای باشد و خدمات مد نظر شما را با مناسب ترین هزینه در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.