logo

پایگاه مقالات و پشتیبانی برتینا

نوشته شده در تاریخ : شنبه ، 11 می 2019 در دسته : سایر مقالات - بازدیدها : 780
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی داده نشده است.)
Loading...

آموزش اتصال به سوییچ KVM

در این آموزش نحوه ی اتصال به سوییچ KVM آموزش داده میشود.

سوییچ KVM چیست ؟

سوییچ KVM نوعی دسترسی به سرور در دیتاسنتر میباشد , از این دسترسی زمانی که سرور به اینترنت متصل نمیباشد و یا انجام کانفیگی که موجب قطع شدن دسترسی سرور به اینترنت خواهد شد استفاده میشود.


 

افرادی که از دیتاسنتر برتینا سرویس سرور اختصاصی و یا سرویس خدمات میزبانی سرور (کولوکیشن) تهیه میکنند میتوانند از این دسترسی استفاده نمایند که برای اتصال به این پنل نیاز به نصب جاوا (JRE) می باشد.


 

جهت دریافت دسترسی KVM میبایست درخواست خود را از طریق تیکت به بخش فنی ارسال نمایید. توجه فرمایید به دلیل محدود بودن تعداد KVM ها ممکن است زمان فعال سازی سرویس با تاخیر دو یا سه ساعته مواجه باشد و به همین دلیل نیز دسترسی KVM های ارائه شده برای مدت 3 ساعته فعال میگردد و پس از مدت زمان اعلام سرویس بصورت اتوماتیک غیر فعال میگردد.


 

بعداز ثبت درخواست , اطلاعات اتصال به KVM از طریق تیکت شامل آدرس ورود , نام کاربری و رمز ورود برای شما ارسال میشود.( لازم به ذکر است برای اتصال میبایست حتما آدرس ورود ارسالی را در تنظیمات جاوا و در بخش exception site list java وارد نمایید )


 

آموزش وارد نمودن ادرس KVM در exception site list java :


 

  1. در سیستم خود وارد Control Panel شده سپس گزینه ی JAVA را انتخاب نمایید.

2. در پنجره ی باز شده وارد تب Security شده و سپس گزینه ی Edit Site List … را انتخاب نمایید.

3. در پنجره ی باز شده آدرس ورود به KVM را وارد نمایید و سپس بر روی OK کلیک نمایید.

بعداز دریافت اطلاعات ورود , آدرس ارسالی را در مرورگر خود باز نموده و با نام کاربری و رمز عبور ارسالی به پنل مربوطه لاگین نمایید.

پس از لاگین بر روی گزینه ی Viewer کلیک نمایید تا فایل مربوطه با پسوند jnlp دانلود شود.

در مرحله ی آخر فایل دانلود شده را Open کرده و گزینه ی Run را انتخاب نمایید.

پس از انجام فرآیند های اعلام شده دسترسی به سرور از طریق سوییچ KVM فراهم خواهد شد , شما میتوانید از بخش بالایی کنسول تنظیمات مربوط به صفحه کلید و صفحه نمایش خود را انجام دهید.

در صورتی که شما مشترک سرویس سرور اختصاصی آلمان هستید و نیاز به دسترسی KVM دارید میبایست همانند توضیحات اعلام شده درخواست خود را به بخش فنی ارسال نمایید و بعداز دریافت اطلاعات ورود , آدرس ارسالی را در مرورگر خود باز نموده و با نام کاربری و رمز عبور ارسالی به پنل مربوطه لاگین نمایید.

پس از لاگین بر روی گزینه ی Click to open KVM Console کلیک نمایید تا فایل مربوطه با پسوند jnlp دانلود شود.

در مرحله ی آخر فایل دانلود شده را Open کرده و گزینه ی Run را انتخاب نمایید.

 

درنظر داشته باشید در KVM های ارائه شده از دیتاسنتر آلمان میتوانید فایل ISO را به سرور از طریق کنسول مربوطه Mount نمایید .( در صورتی که فایل ISO شما حجم بالای 100MB را دارد میبایست حتما از لینک های اینترنت پرسرعت داخلی و یا سرور های خارجی جهت استفاده از این قابلیت استفاده نمایید ) . برای Mount فایل ISO کافیست در صفحه ی کنسول مربوطه بر روی تصویر floppy disk کلیک نمایید.


سپس در نوار اضافه شده در بخش بالایی کنسول میتوانید فایل ISO خود را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.