وبلاگ برتینا

رسانه های اجتماعی
 10 قانون بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی
مهر ۱۲, ۱۳۹۶
شبکه های اجتماعی
19 ابزار رایگان برای آنالیز شبکه های اجتماعی
مهر ۱۷, ۱۳۹۶
ایمیل مارکتینگ یا شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیل یا تبلیغات در رسانه های اجتماعی

هنگامی که شما علاوه بر فروش کالای خود قصد دارید در هزینه و زمان نیز صرفه جویی کنید، بهترین راه، تبلیغات در یک بازه زمانی خاص است. به عنوان مثال تبلیغات و فروش ویژه در یک ماه یا در روزهای تعطیل و خاص، به این ترتیب با یک تیر چندین نشانه را هدف قرار می دهید. بسیاری از شرکت ها بوسیله ایمیل و خبرنامه بازاریابی خود را انجام می دهند و برخی از آنها، از رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و … استفاده می کنند. در واقع هر دو آنها، مزایای منحصر بفردی دارند که روند سیستم فروش و برند سازی شما را افزایش می دهند.

مزایای بازاریابی بوسیله ایمیل

تبلیغات ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین کانال های بازاریابی برای رسیدن به طیف گسترده ای از مشتریان است که قبلا تمایلی به محصولات یا خدمات شما نشان داده اند. کاربران ایمیل، بسیار فعال هستند و ۹۱ درصد از آنها، حداقل روزی یکبار ایمیل خود را بررسی می کنند، بسیاری از آنها برای اولین کار در صبح، ایمیل خود را می بینند. بنابراین شما این شانس را خواهید داشت که با یک تبلیغ مناسب در ایمیل ارسالی در میان هزاران تبلیغ دیگری که به ایمیل افراد فرستاده می شود، آنها را به کالای خود جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

تصور بسیاری از افراد بر این است که، برای افزایش فروش، ایمیل قدیمی و نا کارامد شده، اما آمارها نشان می دهد که ایمیل همچنان یک روش قدرتمند برای افزایش نرخ کلیک خوردن سایت شما است. نرخ متوسط استفاده از ایمیل در فروش، ۲۱ درصد است در حالی که این نرخ در فیس بوک، به میزان ۶ درصد کاهش یافته است.

بازاریابی در ایمیل، نرخ رشد بالاتری نسبت به کانال های اجتماعی دیگر دارد، برای مثال ۶۶ درصد از مشتریان دارای ایمیل، بیشتر مواقع آنلاین هستند و خرید های خود را در همان لحظه، بصورت اینترنتی انجام می دهند. در صورتی که در فیس بوک، تنها ۲۰ درصد خرید اینترنتی صورت میگیرد.

تبلیغات از طریق ایمیل، روش بازاریابی کم هزینه و آسانی است. روزانه، کاربران، پیام های آگهی و فروش های آنلاین را دریافت می کنند و با محصولات متنوعی آشنا می شوند و در مقابل، سایت های فروش از نرخ کلیک بالا برخوردار می شوند.

شما می توانید هزاران کاربر را به لیست خود اضافه نمایید و آنها را از محصولات خود آگاه کنید. مثلا در تعطیلات، آخرین تبلیغات خود را به افراد موجود درلیست ایمیل تان ارسال کنید. جایی که مشتریان، انتظار دیدن تبلیغ فروشگاه های اینترنتی شما را در صندوق های پستی خود دارند و احتمالا به این ایمیل های فروش که در رسانه های اجتماعی موجود است، پاسخ می دهند. شما می توانید با قرار دادن افراد متعدد، در لیست ایمیل خود، آنها را از آخرین تبلیغات و تغییرات سایت تان، مطلع کنید. اگر شما یک تخفیف یا یک کوپن، پیشنهاد دهید، می توانید هر کد یا بارکد را مستقیما در ایمیل قرار داده و هنگامی که به فروش ویژه می رسد، آگهی های تبلیغاتی را همراه با تاریخ و جزئیات هر تبلیغ، به افراد موجود در لیست ایمیل خود ارسال کنید. مطمئن شوید که همه ی مشتریان، ایمیل شما را دریافت کرده اند و قطعا با کلیک بالایی در سایت خود مواجه می شوید.

با استفاده از یک تبلیغ جذاب، مشتریان را برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر یا برای خرید و بازدید از سایت ، تشویق می کنید. تبلیغ را بصورت هدفمند و با جزئیات بیشتر، و به منظور خرید آسان تر، به طور مستقیم به صفحه محصول لینک دهید.

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات و فروش

شبکه های اجتماعی

بازاریابی در ایمیل، راهی عالی برای به اشتراک گذاری تبلیغات به مشتریان قدیمی و جدید شما می باشد و تاثیر به سزایی بر افزایش فروش و تبلیغ کلیکی سایت شما خواهد داشت. اما رسانه های اجتماعی نیز می توانند یک تاکتیک ارزشمند برای تبلیغ شما باشند. به طور کلی، افراد در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی مانند تلگرام و غیره، دارای حس همکاری بیشتری نسبت به بازاریابی ایمیل هستند، زیرا احتمال به اشتراک گذاشتن تبلیغات دریافتی با افراد دیگر، در تلگرام بیشتر از ایمیل است.

آمار نشان می دهد که 57 درصد از فعالیت های اشتراک گذاری محتوا از طریق فیس بوک اتفاق می افتد و 18 درصد از طریق توییتر رخ می دهد. با این حال، تنها 4 درصد اشتراک گذاری ها از طریق ایمیل انجام می شود. ایمیل فقط به شما اجازه می دهد تا با کسانی که رابطه برقرار کرده اید، ارتباط داشته باشید. اما در شبکه های اجتماعی هرچه بیشتر با طرفداران خود، تخفیف ها و محصولات جدید را به اشتراک بگذارید، برای شما بهتر است و قادر خواهید بود دسترسی خود را به مشتریان جدید گسترش دهید.

اگر محتویات و کلمات کلیدی مناسبی را بکار ببرید، درصد بازدید و کلیک خوردن از سایت شما افزایش چشم گیری خواهد داشت. تبلیغات باید به گونه ای جذاب باشد که اشخاص با دریافت آن، تمایل به بازدید و ارسال آن به افراد دیگر را داشته باشند.

اشتراک گذاری آگهی موجود در گوگل به شما این امکان را می دهد به صورت هدفمند به یک گروه منحصر به فرد از مخاطبان و مشتریان دسترسی پیدا کنید که احتمالا علاقه مند به تبلیغات شما هستند.

هر زمان که امکان دارد، طرفداران خود را تشویق کنید تا تبلیغات شما را به اشتراک بگذارند تا بتوانید به مخاطبان بیشتری، دسترسی پیدا کنید. یک راه عالی برای ارتقاء اشتراک گذاری، دیده شدن و کلیک خوردن و بازدید از سایت شما، اینستاگرام و تلگرام است، به خصوص در تعطیلات، زمانی که همه، فرصت بیشتری را در اینترنت و کانال های اجتماعی می گذرانند.

برند سازی نام تجاری

تبلیغات در رسانه های اجتماعی راهی ایده آل برای افزایش بازدید کنندگان سایت خواهد بود و بدین شکل مخاطبان بیشتری را با نام تجاری و برند خود آشنا می کنید.

برندسازی دیجیتال

همچنان می توان بصورت همزمان با یک تاکتیک مناسب، تبلیغات خود را در چند رسانه اجتماعی برای مخاطبان به اشتراک بگذارید، چند راه وجود دارد که شما می توانید از هر دو کانال در کنار یکدیگر برای بهینه سازی بازاریابی استفاده نمایید.

لیست افراد در بازاریابی ایمیل خود را بوسیله رسانه های اجتماعی افزایش دهید. یکی از ضعف های بازاریابی ایمیل این است که شما فقط قادر به دستیابی به مخاطبینی هستید که قبلا با آنها ارتباط داشته اید. با این حال، می توانید از رسانه های اجتماعی برای کمک به رشد لیست مخاطبان، برای بازاریابی در ایمیل خود استفاده کنید تا حتی مخاطبین بیشتری برای فروش محصولات خود داشته باشید. از تبلیغات اجتماعی با کلمات کلیدی خاص، به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده کنید تا افراد جذب آگهی های شما شوند.

از رسانه های اجتماعی برای طرفداران خود استفاده کنید. علاوه بر ارائه اطلاعات، در مورد آخرین محصولات و خدمات خود برای مشتریان، می توانید افراد را مشتاق کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر، وارد سایت شما شوند.

 

نتیجه گیری

بازاریابی در ایمیل و تبلیغات در رسانه های اجتماعی نیازی به انجام و یادگیری کارهای دشوار ندارد. در واقع، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از آنها برای رسیدن به اهداف فروش خود استفاده کنید. می توانید از کلمه کلیدی برای فروش بیشتر استفاده کنید بطوری که بدانید چه زمانی از چه تاکتیکی برای تاثیرگذاری در مخاطبان، استفاده نمایید. رسانه های اجتماعی یک ابزار عالی برای رسیدن به مخاطبان جدید، جذب افراد و ارزیابی علاقمندان به تبلیغات هستند. از سوی دیگر، بازاریابی ایمیل می تواند کمکی در برقراری ارتباط با علاقمندان به نام تجاری تان باشد و همچنین کاربرانی که از رسانه های اجتماعی مانند تلگرام استفاده نمی کنند، و تنها ایمیل دارند را یاری می کند.

برای تبلیغات و فروش بیشتر، از ایمیل و رسانه های اجتماعی به صورت همزمان استفاده کنید تا شگفتی آنرا را در افزایش کلیک سایت و فروش محصولات ببینید.