8 گام کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
تیر ۳۱, ۱۳۹۶

بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم در جوامع مختلف به صورت میانگین بیش از 4 ساعت در شبانه روز و ایرانیان حدود 9 ساعت در شبانه روز وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذارند، بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای ارتقاء و گسترش کسب و کارهای مختلف به حساب می آید. بنابراین اگر تا به امروز از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و یا شبکه های دیگر با مشتریان و مخاطبان خود تعامل نداشته اید فرصت بزرگی را از دست داده اید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی می باشد.

قبل از شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتر است برای سوالات زیر پاسخ های درست و دقیقی بیابید تا روند انجام بازاریابی با موفقیت به انجام برسد:

  • مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند و چه طیفی را شامل میشوند؟ باید آمار سطح سواد، میانگین سنی، بودجه ی مالی و نوع کسب و کار آنها را به صورت میانگین داشته باشید.
  • مخاطبان هدف شما در کدام شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت دارند؟
  • چه پیام هایی به مخاطبان خود از طریق این شبکه های اجتماعی میخواهید منتقل کنید.

 

نوع کسب و کار شما تعیین کننده ی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد، به عنوان مثال یک آژانس هواپیمایی با توجه به ماهیت پست های بصری خود بهتر است از ایسنتاگرام و پینترست استفاده نمایید، اما یک شرکت که در حوزه ی B2B  فعال است در شبکه ی لینکدین و توییتر موفق تر خواهد بود.

مطلب مرتبط  بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مختلف بر سئو سایت

اما بازاریابی شبکه های اجتماعی چه کمکی به کسب و کار شما خواهد کرد؟

  • افزایش ترافیک وبسایت
  • افزایش نرخ تبدیل کاربران به خریداران
  • برندسازی در ذهن مخاطبان
  • افزایش ارتباطات و تعامل با مخاطبان
  • لینک سازی با ارزش برای وبسایت

بازاریابی شبکه های اجتماعی را چگونه شروع کنیم؟

 

بهترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • ابتدا باید یک برنامه ی بازاریابی جهت انتخاب شبکه های اجتماعی، تولید محتوای مناسب و بازه ی بروز رسانی آماده کنید. برای مثال کسب و کارهای دیگر صنعت شما در شبکه های اجتماعی از چه مطالب و محتواهایی برای جذب مخاطبان خود بهره می برند.
  • پست های شما در شبکه های اجتماعی می تواند یک فیلم، یک عکس و یا حتی یک فایل صوتی باشد اما فراموش نکنید فایل های تصویری به مراتب در جذب مخاطبان موفق تر خواهد بود.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، توجه به نظرات مخاطبان، پاسخگویی به آنها و در بعضی مواقع دنبال کردن آنها کمک زیادی به افزایش نرخ کاربران به مشتریان شما خواهد داشت.
  • ارتباط شبکه های اجتماعی با وب سایتتان باید به صورت دو طرفه باشد بنابراین در این شبکه ها حتما به صورت ثابت در اطلاعات حساب کاربری و همچینین در پست های خود لینک وبسایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و در وبسایتتان نیز دکمه های دسترسی به شبکه ها را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید.
  • سنجش میزان موفقیت و عملکرد شبکه های اجتماعی، شما از طریق گوگل آنالیتیکس میتوانید به صورت مداوم بازخورد شبکه های مختلف را بسنجید، اینکه از هر شبکه ی اجتماعی چه تعداد به وبسایت شما مراجعه کرده اند یا حتی چه تعداد از این کاربران خریدی از شما انجام داده اند امکان پذیر است.
مطلب مرتبط  تاریخچه گوگل - از یک گاراژ تا گوگل پلکس