وبلاگ برتینا

8 گام کلیدی برای موفقیت کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
تیر ۳۱, ۱۳۹۶

بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم در جوامع مختلف به صورت میانگین بیش از 4 ساعت در شبانه روز و ایرانیان حدود 9 ساعت در شبانه روز وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذارند، بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی یک راه قدرتمند برای ارتقاء و گسترش کسب و کارهای مختلف به حساب می آید. بنابراین اگر تا به امروز از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و یا شبکه های دیگر با مشتریان و مخاطبان خود تعامل نداشته اید فرصت بزرگی را از دست داده اید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی، یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی می باشد.

قبل از شروع بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتر است برای سوالات زیر پاسخ های درست و دقیقی بیابید تا روند انجام بازاریابی با موفقیت به انجام برسد:

  • مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند و چه طیفی را شامل میشوند؟ باید آمار سطح سواد، میانگین سنی، بودجه ی مالی و نوع کسب و کار آنها را به صورت میانگین داشته باشید.
  • مخاطبان هدف شما در کدام شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت دارند؟
  • چه پیام هایی به مخاطبان خود از طریق این شبکه های اجتماعی میخواهید منتقل کنید.

 

نوع کسب و کار شما تعیین کننده ی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد، به عنوان مثال یک آژانس هواپیمایی با توجه به ماهیت پست های بصری خود بهتر است از ایسنتاگرام و پینترست استفاده نمایید، اما یک شرکت که در حوزه ی B2B  فعال است در شبکه ی لینکدین و توییتر موفق تر خواهد بود.

اما بازاریابی شبکه های اجتماعی چه کمکی به کسب و کار شما خواهد کرد؟

  • افزایش ترافیک وبسایت
  • افزایش نرخ تبدیل کاربران به خریداران
  • برندسازی در ذهن مخاطبان
  • افزایش ارتباطات و تعامل با مخاطبان
  • لینک سازی با ارزش برای وبسایت

بهترین نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

  • ابتدا باید یک برنامه ی بازاریابی جهت انتخاب شبکه های اجتماعی، تولید محتوای مناسب و بازه ی بروز رسانی آماده کنید. برای مثال کسب و کارهای دیگر صنعت شما در شبکه های اجتماعی از چه مطالب و محتواهایی برای جذب مخاطبان خود بهره می برند.
  • پست های شما در شبکه های اجتماعی می تواند یک فیلم، یک عکس و یا حتی یک فایل صوتی باشد اما فراموش نکنید فایل های تصویری به مراتب در جذب مخاطبان موفق تر خواهد بود.
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، توجه به نظرات مخاطبان، پاسخگویی به آنها و در بعضی مواقع دنبال کردن آنها کمک زیادی به افزایش نرخ کاربران به مشتریان شما خواهد داشت.
  • ارتباط شبکه های اجتماعی با وب سایتتان باید به صورت دو طرفه باشد بنابراین در این شبکه ها حتما به صورت ثابت در اطلاعات حساب کاربری و همچینین در پست های خود لینک وبسایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و در وبسایتتان نیز دکمه های دسترسی به شبکه ها را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید.
  • سنجش میزان موفقیت و عملکرد شبکه های اجتماعی، شما از طریق گوگل آنالیتیک میتوانید به صورت مداوم بازخورد شبکه های مختلف را بسنجید، اینکه از هر شبکه ی اجتماعی چه تعداد به وبسایت شما مراجعه کرده اند یا حتی چه تعداد از این کاربران خریدی از شما انجام داده اند امکان پذیر است.

به زودی به بررسی موردی هریک از شبکه های اجتماعی پرمخاطب و تاثیرگذار در بازاریابی خواهیم پرداخت.

The following two tabs change content below.

محسن صفری

در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و گوگل ادوردز فعالیت می کنم. هر روز و هر ساعت به دنبال یادگیری هستم!