گوگل ادز
گوگل ادز (Google Ads) چیست؟
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷
تبلیغ در یوتیوب
تبلیغ در یوتیوب
شهریور ۱۹, ۱۳۹۷
تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگلتبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی موفق برای افزایش بازدید وب سایت و کسب و کار اینترنتی شماست. برای آگاهی از روش کار این سیستم ابتدا شما باید با مفاهیم اولیه آن آشنا شوید:

Ppc ( pay-per-click) پرداخت هزینه برای هر کلیک ، یک مدل بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ کننده گان برای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود هزینه ایی را پرداخت می کنند. اساساً، این یک راه برای جذب بازدید کننده بیشتر برای سایت شماست. سایت های با بازدید بالا نظیر گوگل در قبال دریافت هزینه برای هر کلیک، امکان تبلیغ سایت شما در نقاط پر بازدید را فراهم می کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز یکی از بهترین و محبوب ترین فرم های PPC است. تبلیغات کلیکی گوگل به تبلیغ کننده گان اجازه می دهد تا لینک های تبلیغاتی خود را در صفحه اول موتور جستجوی گوگل، برای کسانی که کلمه کلیدی مورد نظر تبلیغ کننده را جستجو کرده اند، به نمایش در آورند. برای مثال اگر توجه کرده باشید، در هنگام سرچ در گوگل تعدادی از نتایج اولیه که در بالای صفحه نمایش داده می شوند، با نشانگر Ad (یا تبلیغ) در سمت چپ لینک متمایز شده اند. این نشانگر بدین معناست که  این نتیجه از طریق تبلیغات کلیکی گوگل برای شما نشان داده می شود. زمانی که بازدید کننده ها از طریق این لینک وارد سایت مورد نظر شوند هزینه این بازدید از اعتبار تبلیغ شما کسر و به حساب گوگل واریز خواهد شد.

تبلیغات کلیکی گوگل چگونه کار می کند؟

همانطور که متوجه شدید در تبلیغات کلیکی گوگل هر بار که بر آگهی شما کلیک شود، بازدید کننده ای برای وب سایت شما فرستاده می شود و شما باید به موتور جستجو گوگل هزینه ای پرداخت کنید. هنگامی که تبلیغات کلیکی گوگل به درستی کار کند، هزینه ای که می پردازید اهمیت زیادی نخواهد داشت، زیرا بازدید بیشتر، از آنچه برای تبلیغ هزینه می کنید با ارزش تر است. برای مثال اگر برای یک کلیک 0.1 دلار یا هزینه ریالی آن را پرداخت کنید، ممکن است در قبال آن بازدید کننده ای که دریافت می کنید یک خرید با هزینه 20 برابری از شما داشته باشد. به این ترتیب شما یک سود سنگین را می توانید به دست آورید. سود گوگل از تبلیغات کلیکی، 32 میلیارد دلار برآورد شده است. اما سود کلی تبلیغ کننده گان در گوگل چندین برابر این مبلغ است.

مطلب مرتبط  تبلیغات responsive گوگل امکان وارد کردن 3 تیتر را دارد

تبلیغات کلیکی گوگل زمانی موفق خواهد بود که با رعایت موارد اصولی صورت گیرد. کمپین های موفق تبلیغات کلیکی گوگل از راه کارهایی مانند موارد زیر استفاده کرده اند: تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی کمپین ها بر اساس کلمات کلیدی مناسب، ایجاد صفحات فرود بهینه سازی شده، استفاده از متون مناسب و جذاب برای تبلیغ، بهینه سازی فنی تبلیغ و…. . رعایت این موارد و موارد مشابه آن سبب خواهد شد که گوگل هزینه شما برای هر کلیک را کاهش دهد، در نتیجه سود دهی کسب و کار شما بیشتر خواهد شد. اگر می خواهید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه این کار را درست انجام دهید.

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز (گوگل ادوردز)

گوگل ادز (گوگل ادوردز) محبوب ترین سیستم تبلیغات کلیکی در جهان است. پلت فرم گوگل ادز ، کسب و کار ها را قادر می سازد تا آگهی های خود را در موتور جستجوی گوگل قرار دهند.

تبلیغات کلیکی گوگل توسط یک مدل پرداخت با هر کلیک عمل می کنند. در این مدل، متقاضیان در ((مزایده)) برای کلمات کلیدی مرتبط با کار خود شرکت و برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود هزینه می کنند. برای هر کلمه کلیدی، گوگل از بین متقاضیان تبلیغ، پیشنهاد های مناسبی که در مزایده برنده شده اند را انتخاب می کند و در صفحه اول نتایج برای آن کلمه کلیدی نمایش می دهد. برندگان مزایده بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله امتیاز کیفی، ارتباط کلمات کلیدی و کمپین های تبلیغاتی خود، همچنین میزان هزینه ایی که حاضرند برای هر کلیک پرداخت کنند، انتخاب می شوند.

مطلب مرتبط  انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادوردز

پیداکردن کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل در واقع بر پایه پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی استوار است. پیدا کردن کلمه کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل می تواند به طور باورنکردنی وقت گیر باشد، اما اهمیت آن غیر قابل کتمان است. همان طور که گفته شد کل مجموعه تبلیغات کلیکی گوگل در حول محور کلمات کلیدی ساخته شده است و تبلیغ کنندگان موفق که به طور مداوم در حال رشد هستند، لیست کلمات کلیدی خود را برای تبلیغات کلیکی گوگل مرتبا اصلاح می کنند. شما هم برای اولین تبلیغ کلیکی گوگل باید برای کمپین خود کلمات کلیدی مرتبط و پر استفاده را پیدا کنید. سپس با استفاده از این کلمات کلیدی و سایر کلمات مرتبط با آن ها، سعی کنید با هزینه کم ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی گوگل باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

در تبلیغات کلیکی گوگل بسیار مهم است که کلمات کلیدی که انتخاب می کنید ویژگی های خاصی داشته باشند. اولین و مهمترین ویژگی (( مرتبط )) بودن آن است. قطعاً پرداخت هزینه برای بازدیدهایی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد منطقی نیست. برای هزینه موثر، کلمات کلیدی باید مرتبط به کسب و کار و خدمات شما باشند تا از ترافیک وارد شده به سایت بیشترین استفاده را ببرید.

نکته دیگر در تبلیغات کلیکی گوگل استفاده از کلمات کلیدی (( جامع )) است. کلمه کلیدی شما باید نه تنها میزان جستجوی قابل توجهی داشته باشد بلکه باید طول کافی را نیز داشته باشد. برای مثال اگر شما سایت خرید  و فروش کالای دسته دوم داشته باشید : کلمه ( فروش ) به تنهایی میزان سرچ بالایی دارد، اما کلمه کلیدی (فروش کالا) یا (فروش کالای دسته دوم) ، جامع تر و خاص تر است. در نتیجه رقبای کمتری از آن استفاده می کنند و هزینه شما برای تبلیغات کلیکی گوگل نیز کاهش خواهد یافت. از طرفی ترافیکی که دریافت می کنید در نهایت سود بیشتری به شما خواهد رساند.

مطلب مرتبط  سئو یا گوگل ادوردز

سومین نکته در تبلیغات کلیکی گوگل ، استفاده از کلماتی است که (( قابلیت گسترش)) داشته باشند. کمپین ها در طول زمان دچار تغییر و تحول خواهد شد. مشتریان جدید یا ارائه خدمات جدید سبب خواهند شد تا شما برای مدیریت کمپین های خود تغییراتی را ایجاد کنید. اگر کلمات کلیدی شما قابلیت گسترش را داشته باشند شما با مشکلات کمتری رو به رو خواهید بود. به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا کلمه کلیدی درستی را انتخاب کنید.

همانطور که مشاهده کردید تبلیغات کلیکی گوگل راه حل موثر و آسان برای افزایش بازدید و در نهایت افزایش سود دهی وب سایت و کسب و کار شماست. با رعایت مواردی که گفته شد می توانید شما هم یک کمپین تبلیغاتی موفق را در گوگل ادز شروع کنید.