چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟
ژوئن 11, 2017
بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز
ژوئن 13, 2017

25042199 - vector illustration of several hands holding perfect 10 score signs.

نمره کیفیت quality score

یکی از مهمترین قسمتها در تبلیغ در گوگل داشتن کلمات کلیدی مناسب می باشد . هر کلمه ثبت شده در تبلیغ دارای یک نمره کیفیت quality score  می باشد . سقف این نمره کیفیت 10 می باشد عبارت کلیدی که نمره 10 از 10 کسب کند دارای بهترین کیفیت از نظر گوگل بوده است .  نمره کیفیت تاثیر مستقیم بر روی هزینه کلیک ها و جایگاه نمایش تبلیغ دارد .

مبنای کسب نمره کیفیت :

1 –  ارتباط کلمه به وبسایت
2 –  پایداری وبسایت
3 – نسبت نمایش به کلیک عبارت کلیدی
4 – وضعیت کلمه از نظر عمومی تک کلمه ای و یا ترکیبی بودن ( کلمات ترکیبی از نمره کیفیت بهتری برخوردار هستند )

روشهای کسب نمره کیفیت بالا  :

یک روش مهم در کسب نمره کیفیت بالا درج عبارات کلیدی در صفحه سایت می باشد . بهتر است عبارت مورد نظر چندین بار در صفحه بصورت bold و همچنین italic درج شود همچنین بهتر است مهمترین عبارت کلیدی به صورت عنوان صفحه درج شود .

یک فاکتور مهم دیگر استفاده از عبارت کلیدی در دو تگ مهم meta keyborad و meta discription در کد سایت می باشد .
درج کلمات کلیدی در این دو تگ تاثیر بسزایی در کسب نمره کیفیت خواهد داشت .

فاکتور مهم دیگر درج تگ می باشد . درج کلمات کلیدی مهم در قالب این تگ در کسب نمره کیفیت تاثیرگذار خواهد بود .

چک کردن وبسایت در سایتهای html checker و از بین موردن مشکلات و خطاهای html نیز تاثیر گذار خواهد بود .

نکته : تبلیغات در گوگل در کشور ما فیلتر است . اگر با آی پی ایران تبلیغ را مشاهده  و بر روی آن کلیک نماییم وارد صفحه فیلترینگ می شویم . در این حالت گوگل آن را نمایش محسوب نموده ولی کلیک را به حساب نمی آورد (هزینه کلیکی نیز کسر نمی شود) . ولی باعث می شود که نسبت نمایش به کلیک بالا رفته که موجب پایین آمدن نمره کیفیت آن کلمه کلیدی می شود .

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *