تبلیغات گوگل ادز
کمپین های ضعیف گوگل ادز را غیر فعال نکنید!
جولای 18, 2021
چگونه گواهینامه گوگل ادز بگیریم؟
مارس 12, 2022
گوگل ادز

۵ روش تبلیغ در گوگل و تاثیر گوگل ادز روی فروش

گوگل ادز

جالب است بدانید که حتی بدون این که متوجه شده‌ باشید انواع تبلیغات گوگل را دیده‌اید، مگر این که بیست سال گذشته در غار زندگی کرده باشید. اما سوال این است که تاثیر گوگل ادز روی فروش چگونه است؟ احتمالا تبلیغ یک وبسایت میزبان را هنگام مطالعه در مورد دامنه دیده باشید. یا شاید هنگامی‌ که به دنبال سرور بوده‌اید، تخفیفی را در نتایج جست‌وجوی گوگل مشاهده کردید که باعث شده شما یک سرور مجازی بخرید. همه‌ی این‌ها کار گوگل ادز است!

در ابتدا ممکن است گوگل ادز کمی پیچیده به نظر برسد، اما مانند تمام اموری که به ظاهر دشوار هستند، تبلیغات گوگل نیز زمانی که مرحله به مرحله پیش بروید، آسان می‌شود. در این مقاله، ما ۵ نوع از تبلیغات گوگل که عبارتند از تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل، نمایشی، ویدئویی، فروشگاهی و اپلیکیشن را به شما توضیح می‌دهیم. اما ​​قبل از این که به انواع تبلیغات گوگل بپردازیم، به صورت خلاصه با گوگل ادز آشنا شویم.

انواع تبلیغات گوگل و تاثیر گوگل ادز روی فروش

​قبل از این که به انواع تبلیغات گوگل بپردازیم، به صورت‌ خلاصه با گوگل ادز آشنا شویم. Google Ads یک سرویس تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شده‌است و به افراد اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را بر روی نتایج جست‌وجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند. این یک راه‌حل تبلیغاتی است که پرداخت هزینه آن‌ هم به ازای هر کلیک  (PPC)‏است. به این معنی که تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیک بر روی آگهی پول پرداخت می‌کنند.

معرفی ۵ نوع تبلیغات گوگل

حال که با Google Ads  آشنا شدید، به ۵ روش تبلیغ در گوگل و تاثیر گوگل ادز روی فروش می‌پردازیم و ببینیم چطور می‌توانید از این سرویس برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید.

تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل

google ads

این نوع از تبلیغ، محتوای متنی هستند که شما در صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل می‌بینید.این آگهی‌ها می‌توانند در بالای نتایج جست‌وجوی ارگانیک یا در پایین صفحه ظاهر شوند.

مطلب مرتبط  تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

تاثیر گوگل ادز روی فروش از طریق این روش تبلیغاتی، زمانی است که در مقابل افرادی قرار بگیرید که آماده خرید هستند. به این منظور، مخاطبانی که به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید را هدف قرار دهید تا این سرویس منجر به جذب آن‌ها شود. به طور مثال، اگر در فروشگاه خود هاست لینوکس می‌فروشید، کلمات کلیدی مانند “هاست لینوکس ارزان” را هدف قرار دهید. در این صورت افرادی را جذب خواهید کرد که به دنبال خرید هاست لینوکس هستند. ​

قرار گرفتن کمپین تبلیغاتی شما در بالا یا پایین SERP(صفحه نتایج موتور جست‌وجوی گوگل) به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها بودجه‌‌ی شما برای تبلیغات است. هر چه بیشتر هزینه کنید، بیشتر هم دیده می‌شوید. ​

به یاد داشته باشید، تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل تبلیغات متنی هستند و هیچ جلوه‌‌ی بصری ندارند، بنابراین اثر بخشی آن‌ها بستگی به این دارد که چقدر خوب آن‌ها را می‌نویسید. ​

کمپین‌های تبلیغات اپلیکیشن (App Ad)

تبلیغات اپلیکیشن

آیا برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی کرده‌اید؟ با گوگل ادز Google Ads می‌توانید آن را با تبلیغات اپلیکیشن در بزرگ‌ترین بسترها برای دیده شدن، از جمله ‌Google Play، YouTube، Search، و Google Show Network  به نمایش بگذارید و میزان نصب آن را افزایش دهید.

برخلاف انواع دیگر تبلیغات در Google Ads، شما نیازی به ساخت تبلیغ برای این روش ندارید و آگهی‌های شما به طور خودکار طراحی می‌شوند! تنها متن تبلیغ، بودجه، زبان‌ مورد نظر و مکان‌های مورد نیاز برای کمپین خود را در اختیار گوگل قرار می‌دهید.

تاثیر گوگل ادز روی فروش با کمپین تبلیغات بنری

تبلیغات بنری گوگل

تبلیغات با استفاده از روش قرار گرفتن در صفحه‌ی نتایج جست‌وجو، مبتنی بر متن است و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از کلمات کلیدی مخاطب خود را هدف قرار دهید. اما تبلیغات بنری مبتنی بر تصویر است و شما با نمایش دادن تبلیغات تصویری خود به مخاطب هدف، که علاقه‌مند به محصولات شما هستند اما در حال حاضر به دنبال اینگونه محصولات یا خدمات نیستند، مخاطبان را از برند، محصولات و یا خدمات خود آگاه می‌کنید.

مطلب مرتبط  conversion در گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

معمولا تبلیغات نمایشی را هنگام مرور وبسایت‌های مورد علاقه خود می‌توانید ببینید. همچنین این نوع از تبلیغ در گوگل می‌تواند در حساب کاربری، برنامه‌ها و یا ویدئوهای شما نیز ظاهر شوند.

تبلیغات نمایشی گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به مخاطبان هدفی معرفی کنید که به احتمال زیاد به آنچه می‌فروشید علاقه‌مند هستند و شاید در حال حاضر به دنبال آن نیستند. به این ترتیب می‌توانید به افراد بیشتری در مقایسه با تبلیغات متنی در صفحه‌ی نتیجه‌ی جست‌وجوی گوگل دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات ویدئویی گوگل ادز‌

تبلیغات ویدئویی

از آنجا که یوتیوب متعلق به گوگل است و مانند موتور جست‌وجوی ویدئوها عمل می‌کند شما می‌توانید مخاطبان احتمالی خود را در یوتیوب براساس آنچه آن‌ها تماشا می‌کنند، هدف قرار دهید و با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان رو به رو شوید.

کمپین‌های تبلیغات ویدئویی شما می‌توانند قبل، در طول یا بعد از ویدئوهای یوتیوب و یا در نتایج جست‌وجو قرار گیرند که روشی پر بازده به نظر می‌رسد.

در تبلیغات ویدئویی گوگل ادز می‌توانید از هدف‌گیری جمعیتی استفاده کنید و براساس سن، جنسیت و علایق به مخاطبان ایده‌آل خود برسید.

آگهی‌های ویدئویی دارای یک تایمر ۵ ثانیه‌ای هستند. تا قبل از این که مخاطب بتواند به ویدئوی مورد نظر خود برود مجبور به دیدن تبلیغ شما است. در نتیجه شما ۵ ثانیه فرصت دارید که پیام خود را به مخاطب برسانید و او را جذب کنید.

برای به حداکثر رساندن تاثیر گوگل ادز روی فروش به کمک روش تبلیغات ویدئویی، استفاده از این روش به همراه تبلیغات نمایشی بسیار موثر است.

تبلیغات فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی گوگل تبلیغات مبتنی بر محصول هستند که به طور خاص برای جست‌وجوی محصول در گوگل نمایش داده می‌شوند. مخاطب این روش تبلیغ افرادی هستند که آماده‌ی خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات شما هستند. ​

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

برخلاف تبلیغات متنی در صفحه جست‌وجوی گوگل، تبلیغات فروشگاهی تصویری از یک محصول را همراه با عنوان محصول، قیمت، نام فروشگاه و بررسی‌ها نشان می‌دهند. مخاطبان هدف این نوع تبلیغ قبل از اینکه حتی از فروشگاه آنلاین بازدید کنند، اطلاعات مهم محصول را دریافت می‌کنند.

تاثیر گوگل ادز روی فروش چگونه است؟

گوگل پربازدیدترین وبسایت در سراسر جهان است و تبلیغات توسط سرویس‌های گوگل می‌تواند به ۹۰ درصد کاربران گوگل برسد. با کلمات کلیدی و هدف‌گیری صحیح، شما می‌توانید در مقابل میلیون‌ها مخاطب که به دنبال محصولاتی همانند محصولات شما هستند، قرار بگیرید. ​

در نظر داشته باشید که انتخاب صحیح مخاطب هدف در همه‌ی انواع تبلیغات گوگل بسیار مهم است و شما با رعایت اصول تبلیغات می‌توانید تاثیر گوگل ادز روی فروش خود را به صورت واضح ببینید.

اگر که از گوگل ادز استفاده کرده‌اید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و اگر به دنبال توسعه کسب‌وکار خود و یا افزایش مخاطبان و دیده شدن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات پربازده گوگل استفاده کنید. برتینا تنها پارتنر رسمی گوگل در ایران است که می‌توانید با اطمینان خاطر پلن‌های گوگل ادز را از وبسایت برتینا خریداری کنید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *