تبلیغ بنری گوگل
7 اصل برای ایجاد تبلیغات بنری گوگل
نوامبر 26, 2017
SPEED UP WORDPRESS
افزایش سرعت سایت وردپرسی
دسامبر 3, 2017
نوشتن url

نوشتن url سایت و اصول بهینه سازی آن ها

url Structureنوشتن url و داشتن یک ساختار url مناسب برای سئو و بهینه سازی سایت ممکن است ساده به نظر بیاید اما باید گفت که امری است که متأسفانه توسط برخی از طراحان سایت نادیده گرفته می شود. Urlها در واقع بلوک های ساختمان سایت شما می باشند و می توانند نقشی تعیین کننده در افزایش و یا کاهش ترافیک سایت شما ایفا کنند.

به خاطر داشته باشید که URLها توسط انسان ها و موتورهای جستجو به طور یکسان خوانده می شوند و ساختار آن باید به گونه ای باشد که خواندن آن برای کاربران و موتورهای جستجو، سخت و پیچیده نباشد. در صورتیکه بدنبال بهینه سازی سایت خود و رعایت نکات مهم برای نوشتن urlها هستید ، در این مقاله با ما همراه باشید.

1- حذف کلمات اضافی از url

در زمان نوشتن url ، کلمات اضافی مانند “که” ، “و” ، “با” ، “را” و… که عمومأ برای ایجاد صراحت و روان بودن نوشته در عبارات قرار داده می شود را از urlهای سایت خود حذف کنید. تنها چیزی که برای حذف این کلمات از url می بایست مدنظر قرار دهید این است که خواندن url توسط کاربران سبب ایجاد ابهام نگردد. به عنوان مثال عبارت (7 روش که کمک می کند بیشتر بخوابیم) را می توان به صورت (7 روش برای خواب بیشتر) در url قرار داد.

2 – استفاده از کلیدواژه های مرتبط  در url

کلیدواژه ابزاریست که بوسیله آن می توان تا حدود زیادی محتوای صفحه را برای کاربران و موتورهای جستجو مشخص کرد، بنابراین می بایست حتمأ یک یا دو کلیدواژه مرتبط را در url خود استفاده نمایید و بسیار مفید خواهد بود که این کلیدواژه ها مطابق با محتوای صفحه شما باشند. همچنین در زمانیکه لینک های سایت خود را در شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و… قرار می دهید، درصورتیکه از کلیدواژه های مرتبط با محتوای صفحه درزمان نوشتن url استفاده کرده باشید، کاربر با مشاهده لینک سایت تا حدود زیادی متوجه محتوای صفحه داخلی سایت شما خواهد شد.

3 – خواندن آسان url

بدلیل اینکه urlها توسط کاربران سایت و همچنین موتورهای جستجو به صورت مشابه خوانده می شود، رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت خواهد بود که نوشتن url به نحوی باشد که برای هر دو مورد به راحتی خوانده شود و قابل درک باشد. در واقع urlها باید بیانگر این مورد باشند که با کلیک بر روی آنها ، چه محتوایی را نمایش می دهند.

مطلب مرتبط  ترفندهای سئو برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل

4 – استفاده  از آندرلاین (_) و خط فاصله (-)

برای جداسازی کلمات در url عمومأ از آندرلاین و خط فاصله استفاده می شود. در برخی از مواقع نیز طراحان سایت از هیچ کاراکتری استفاده نمی کنند. با توجه به قواعد گوگل، پیشنهاد می شود حتماً از خط فاصله برای جداسازی کلمات خود در url استفاده کنید. زیرا “خط فاصله” برای کاربران و موتورهای جستجو خوانایی بهتر و ساده تری دارد. استفاده از فاصله در بین کلمات (space) با توجه به اینکه به صورت (%20) نمایش داده می شود و خوانایی url را از بین می برد به هیچ عنوان مناسب نیست.

5 – استفاده از یک دامین اصلی و دامین فرعی

بسیاری از طراحان سایت معتقدند انتقال مطالب از دامنه اصلی به دامنه فرعی سبب کاهش رتبه و ترافیک دامنه اصلی سایت خواهد شد. برخی دیگر نیز معتقدند بهتر است که مطالب بین دامنه اصلی و یک پوشه در دامنه اصلی منتقل گردد، زیرا از این طریق ترافیک دامنه اصلی سایت و رنک آن نیز حفظ خواهد شد. بر اساس تجربیات و تحقیقات صورت گرفته ، راه حل دوم مناسبتر خواهد بود و سبب حفظ رنک دامنه اصلی و همچنین بهبود آن خواهد شد.

6 – استفاده از تگ canonical

در صورتیکه به هر دلیلی مجبور به استفاده از 2 url با ساختارهای متفاوت اما محتوای نسبتأ مشابهی هستید، جهت جلوگیری از شناخته شدن این 2 صفحه به عنوان صفحات تکراری توسط موتورهای جستجو و تبعات ناشی از این قضیه، پیشنهاد می کنیم از تگ canonical استفاده کنید.

7 – عدم استفاده از پارامترهای داینامیک در url

برخی از طراحان سایت برای ردیابی کلیک ها (tracking clicks) از پارامترهای داینامیک استفاده می کنند. اگرچه استفاده از این پارامترها مزیت هایی را دارا می باشد اما مسلمأ برای کاربران نامفهوم خواهند بود و ممکن است سبب کاهش ترافیک سایت نیز شوند.

8 – مطابقت url و عنوان صفحه

رعایت این نکته سبب ایجاد شرایط مناسب برای سایت خواهد شد اما گاهأ قراردادن عنوان صفحه به طور کامل در url سبب طولانی شدن آدرس url و نامناسب بودن ظاهر و خوانایی آن خواهد شد. بهترین راه حل برای رعایت این نکته ، استفاده از کلیدواژه های مهم عنوان صفحه در url و استفاده از اثربخشی کلیدواژه های مهم می باشد.

مطلب مرتبط  معرفی 4 پلاگین وردپرس برای مانیتورکردن رتبه سایت

9 – حذف نشانه ها و کاراکترهای غیرضروری در url

رعایت این مورد نه تنها در سادگی url تأثیر مثبت خواهد گذاشت ، بلکه سبب خوانایی بهتر آن توسط خزنده های موتورهای جستجو خواهد شد.

10 – جلوگیری از ایجاد پوشه های متعدد

اگرچه پوشه بندی مطالب سایت سبب سهولت مدیریت آن خواهد شد اما گاهأ استفاده از پوشه های متعدد و تو در تو باعث سردرگمی کاربر ، دشواری در ویرایش url و ناوبری پیچیده سایت خواهد شد. به یاد داشته باشید که سایت شما همواره بهتر است دارای ناوبری سطحی و ساده ای باشد.

11 – ایجاد محدودیت در ریدایکت شدن

ریدایرکت شدن صفحات امری عادی است ، اما به شرطی که این ریدایرکت شدن نهایتأ به 2 مورد ختم شود. به عبارت دیگر کاربر با کلیک بر روی یک لینک ، نهایتأ 2 بار ریدایرکت گردد. اگرچه موتورهای جستجو مشکلی در زمینه ریدایرکت شدن ندارند ، اما در صورتیکه این عمل بیش از 2 بار انجام شود، یقینأ اعتبار و ارزش این صفحات از دید آنها بسیار کاهش خواهد یافت. به یاد داشته باشید که این عمل برای کاربران عادی نیز سبب کاهش سرعت بارگزاری سایت خواهد شد، خصوصأ این مورد در جستجوهایی که از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود نیز بسیار به ضرر شما خواهد بود.

12 – استفاده از حروف کوچک و بزرگ در url

درصورتیکه میزبانی وبسایت  شما توسط هاست ویندوزی انجام می شود، عدم رعایت این نکته مشکلی برای شما بوجود نخواهد آورد. اما درصورتیکه از هاست لینوکس و یا یونیکس استفاده می کنید، با توجه به حساس بودن این موارد به حروف کوچک و بزرگ حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید تا دچار دردسر نشوید.

13 – عدم تکرار بیش از حد کلیدواژه ها در url

تکرار بیش از حدمعمول کلمات کلیدی در urlها نه تنها سبب افزایش رنک شما نخواهد شد ، بلکه احتمال شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو به عنوان spam نیز افزایش خواهد یافت. پیشنهاد می شود از این ترفند قدیمی که مدتهاست توسط موتورهای جستجو شناخته شده است استفاده نکنید.

14 – استفاده از پارامترهای نامفهوم در url

اگرچه استفاده از این پارامترها سبب سادگی کار شما خواهد شد ، اما جبران اثرات منفی آن ممکن است به زمان بسیار زیادی نیاز داشته باشد. همانگونه که ذکر شد ، خوانایی url توسط موتورهای جستجو و کاربران عادی، از مهمترین قواعد نوشتن url می باشد.

مطلب مرتبط  استفاده از محتوای مخفی در سایت و تأثیر آن بر روی سئو

15 – استفاده از url کوتاه

استفاده از urlهای کوتاه سبب نمایش بهتر آن ها و همچنین سهولت بخاطر سپردن توسط کاربران خواهد شد. تا حد امکان urlها را با 50 یا 60 کاراکتر ایجاد کنید. همچنین می توان این نکته را بیان کرد به اشتراک گذاری  urlهای کوتاه در توییتر کاربران را دچار دردسر نخواهد کرد.

16 – قراردان یک url خاص برای صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت مهمترین و در عین حال قدرتمندترین صفحه در وب سایت شماست به همین دلیل می بایست فقط یک URL داشته باشد. صفحه اصلی شما بیشترین لینک های ورودی را از صفحات دیگر سایت شما دریافت می کند و این همان چیزی است که ترافیک شما را به خود جلب می کند. صفحه اصلی شما باید یک URL متعارف ساده و روان داشته باشد. هرگز نباید به هیچ نسخه دیگری از صفحه اصلی خود پیوند داشته باشید و هر گونه هدایت 301 در صورتیکه به هر دلیلی وب سایت شما url تکراری داشته باشد ، باید به صفحه اصلی مراجعه کند.

17 – صفحه بندی urlها

به عنوان مثال در صورتیکه در یک سایت فروشگاهی، دسته ای از محصولات دارای 150 کالا می باشد و در هر صفحه نهایتأ 50 کالا نمایش داده می شود، صفحه بندی و نوشتن url باید به این صورت باشد:

https://www.sam ple.com/white-shoes?page=1 و….

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *