تبلیغات کلیکی
8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی
سپتامبر 27, 2017
site link adwords
افزونه Sitelinks در گوگل ادوردز چیست؟
اکتبر 15, 2017
گوگل ادوردز

افزونه کال اوت callout در گوگل ادوردز چیست؟

کال اوت

با توجه به اینکه در متن تبلیغ در گوگل ادوردز محدودیت کاراکتری وجود دارد، ممکن است نتوان تمامی عبارت مدنظر خودرا در متن تبلیغ قرار داد. گوگل برای رفع این موضوع گزینه ای به نام کال اوت( callout ) را در میان افزونه های گوگل ادوردز قرار داده است.

این افزونه بسیار شبیه به افزونه sitelinks است اما با این تفاوت که امکان قرار دادن لینک برای آن وجود ندارد. موقعیت نمایش آن در سطر پایین خط توضیحات تبلیغ است که بین هر عبارت آن یک نقطه قرار می گیرد. برای این افزونه نیز مانند سایر موارد موجود در متن تبلیغ و افزونه ها محدودیت کاراکتری وجود دارد. حداکثر تعداد کاراکتر مجاز برای قرار دادن در این افزونه 25 کاراکتر با احتساب space است. برای نمایش این افزونه حداقل می بایست 2 مورد از آن را برای تبلیغ تعریف کرد. عمومأ بین 4 تا 6 مورد از این افزونه توسط گوگل نمایش داده می شود و امکان قرار دادن آن در سطح کمپین و یا هر گروه تبلیغ نیز وجود دارد.

دلایل استفاده از افزونه callout در گوگل ادوردز:

به طور کلی استفاده از این افزونه در گوگل ادوردز سبب بهینه سازی تبلیغ و افزایش نسبت CTR خواهد شد و به شما این امکان را می دهد که پیغام ها و مطالب خاصی را علاوه بر موارد قید شده در متن تبلیغ به کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده میکنند منتقل کنید. ضمن اینکه نمایش آن هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت.

برخی دیگر از فواید و ویژگی های افزونه callout :

– امکان قراردادن پیشنهادات ویژه به کاربران در بازه های زمانی خاص

مطلب مرتبط  معرفی چک لیست بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز

– بهبود موقعیت نمایش و دریافت بازخورد بهتر از تبلیغ

– امکان قرار دادن آن برای کمپین و با هر گروه تبلیغ به صورت مجزا و دسته بندی آن در سطح این موارد

– امکان افزودن ، ویرایش و یا حذف کردن آنها بدون اینکه نمایش تبلیغ شما متوقف شود

– امکان بودجه بندی نمایش آن در دستگاه های مختلف

– امکان تعیین بازه زمانی برای نمایش آن

 

نکات و ترفندهای افزونه callout در گوگل ادوردز:

– این افزونه تنها برای نمایش تبلیغ در فرمت متنی گوگل ادوردز در دسترس است.

– امکان قرار دادن متون تکراری در سطوح مختلف تبلیغ (کمپین ، گروه و…) وجود ندارد.

– نمایش و یا عدم نمایش هر کدام از calloutها  توسط گوگل مشخص می شود و عمومأ مواردی توسط گوگل نمایش داده می شود که با تبلیغ شما ارتباط بیشتری دارد. بنابراین شما کنترلی بر روی اینکه کدام یک از calloutها نمایش داده شوند نخواهید داشت و این مورد توسط گوگل تشخیص داده می شود.

– امکان استفاده از فرمول شناور در calloutها وجود ندارد.

– تمامی قوانین گوگل در زمینه متن تبلیغ و موارد ممنوعه جهت قراردادن در متن تبلیغ برای calloutها نیز صدق می کند.

– مانند متن تبلیغ ، امکان قراردادن برخی نماد و نشانه ها در calloutها نیز وجود ندارد.

– توصیه گوگل در زمینه تعداد کاراکتر برای calloutها 12 تا 15 کاراکتر می باشد.

– امکان بررسی تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ با نمایش calloutها انجام شده است وجود دارد.

– امکان بررسی تعداد نمایش برای هر callout وجود دارد.

مطلب مرتبط  مقایسه تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین

در نهایت به این نکته توجه کنید که از این افزونه برای قرار دادن عبارتهای خاص در تبلیغ استفاده کنید که کاربر با مشاهده آن ها تشویق شود بر روی تبلیغ شما کلیک کند. عبارتهایی مانند ” “پشتیبانی 24 ساعته” ، “20درصد تخفیف” ، “حمل رایگان” و… که با توجه به حوزه کاری شما می توانند متفاوت باشند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *