ریدایرکت کردن
ریدایرکت کردن و مزیت استفاده از آن در سئو
دسامبر 16, 2017
نام دامنه
بررسی مهمترین قواعد سئو برای انتخاب نام دامنه
دسامبر 25, 2017
الگوریتم های موتورهای جستجو

الگوریتم موتور جستجو چیست؟

الگوریتم موتور جستجوالگوریتم موتور جستجو قواعد و نحوه رتبه بندی موتورهای جستجو را مشخص می کند. اساسأ یک الگوریتم موتور جستجو مجموعه ای از قوانین یا یک فرمول منحصر به فرد است که موتور جستجو از آن برای تعیین اهمیت یک صفحه وب و رتبه دهی به آن استفاده می کند. الگوریتم های موتور جستجو منحصر به هر موتور جستجو می باشد و در مبحث سئو و بهینه سازی سایت دقیقاً همانند کلمات کلیدی مهم است.

هر موتور جستجو دارای مجموعه ای از این قوانین است. این قواعد تعیین می کند که آیا یک صفحه وب، واقعی و یا هرزنامه (اسپم) می باشد یا اینکه دارای اطلاعات قابل توجهی است که مردم به آن علاقه مند هستند. همچنین این قوانین بسیاری از ویژگی های دیگر برای رتبه بندی و ایجاد داده های سازمان یافته که در  نتیجه ی هر جستجو نمایان می شود را تعیین می کند.این الگوریتم ها برای هر موتور جستجو متفاوت است، معمولاً این الگوریتم ها محرمانه می باشند اما موارد خاصی وجود دارد که تمام الگوریتم های موتور جستجو در آن مشترک هستند. در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید…

1. Relevancy (ارتباط)

یکی از اولین مواردی که یک الگوریتم موتور جستجو آن را بررسی می کند مرتبط بودن صفحه با کلیدواژه ها است. تشخیص وجود کلمات کلیدی در هر صفحه وب و یا چگونگی استفاده از این کلمات کلیدی و ارتباط آنها با محتوای صفحه را الگوریتم مربوطه تعیین خواهد کرد. علاوه بر این موضوع، مکان قرارگیری کلمات کلیدی نیز یک فاکتور مهم برای الگوریتم موتورهای جستجو محسوب می شود . صفحات وبی که کلمات کلیدی را در عنوان ها و همچنین در سرتاسر یا چند خط اول متن، استفاده می کنند  نسبت به صفحات وبی که این موارد را رعایت نکرده اند در نتیجه رتبه بندی بالاتری قرار خواهند گرفت. حضور متناوب کلمات کلیدی نیز برای الگوریتم ها حائز اهمیت می باشد. چنانچه کلمات کلیدی به طور مرتب ، طبیعی و متناوب ظاهر شوند، در صورتی که این حضور جهت بازی با کلمات و فریب دادن ربات ها نباشد ، آن وب سایت رتبه بندی بالاتری را از آن خود خواهد کرد .

مطلب مرتبط  تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

2. Individual Factors (فاکتورهای ویژه)

بخش دوم الگوریتم های موتور جستجو، فاکتورهای ویژه هستند که هر موتور جستجو را از دیگر موتور جستجوی متفاوت می سازد. هر موتور جستجو دارای الگوریتم های منحصر به فرد است و فاکتورهای ویژه این الگوریتم ها سبب ایجاد تفاوت در نتیجه ی جستجوی موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو و MSN می شود. یکی از رایج ترین فاکتورهای ویژه، تعداد صفحات ایندکس شده در یک موتور جستجوگر است. به بیان دیگر یک وبمستر ممکن است صفحات بیشتری از سایت خود را در موتورهای جستجو ایندکس کند و یا به صورت متناوب ایندکس کردن صفحات را انجام دهد، اما این میتواند نتایج مختلفی را برای هر موتور جستجو داشته باشد. برخی از موتورهای جستجو سایت ها را برای این موضوع به صورت اسپم شناخته و سایت را جریمه می کند و به اصطلاح دچار پنالتی می شود، در حالی که برای دیگر موتورهای جستجو این موضوع اهمیت ویژه ای ندارد.

3. Off-Page Factors (فاکتورهای خارج از صفحه)

بخش دیگری از الگوریتم های موتورهای جستجو که هنوز برای هر موتور جستجو منحصر به فرد است، فاکتورهای خارج از صفحه می باشد. فاکتورهای خارج از صفحه مواردی همچون لینک و بک لینک های صفحه و اعتبار یک سایت در میان دیگر سایت ها می باشند. کلیک های متناوب و لینک ها می تواند شاخصی باشد که میزان ارتباط یک صفحه وب را با کاربران و بازدیدکنندگان واقعی و ارزش سایت از دید آنها را نمایان کند که این شاخص باعث می شود که یک الگوریتم رتبه بندی صفحات وب را مشخص کند. انجام صحیح فاکتورهای خارج از صفحه برای کارشناسان وب سخت تر است، اما می توانند تاثیر زیادی بر رتبه وب سایت بر اساس الگوریتم های موتور جستجو داشته باشند.

مطلب مرتبط  هرآنچه لازم است در مورد لود بالانسینگ بدانید!

الگوریتم های موتور جستجو رمز و راز موتورهای جستجو هستند، گاهی اوقات حتی از آن ها با عنوان دستورالعمل ساخت “سس مخفی” و یا فوت کوزه گری موتورهای جستجو یاد می کنند. فراتر از عملکرد اساسی یک موتور جستجو، رعایت ارتباط یک صفحه وب، فاکتورهای خارج از صفحه و عوامل منحصر به فرد هر موتور جستجو کمک می کند تا این الگوریتم ها به بخش مهمی از طراحی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تبدیل شوند .

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *